Ervaring met extreem spugende kindjes?? please??

hoi

mijn zoontje golfde ook heel erg en dat kwam doordat ik te veel gaf hij moest 150cc met 5schepjes om de 4uur maar ik gaf om de 3uur dus de oorzaak was hij kreeg te veel maar de tip tegen het spugen is JOHANNES BROODPITMEEL een orange pakje van nutrilon kost bijna 6euro er staat op hoeveel schepjes erin moeten maar geef niet die hoeveelheid maar 1schepje minder ik geef 1a2 schepjes in de fles van 150cc anders word het egt te dik lijkt het net beton maar hij spuugd nu niet meer tis een aanrader en als het niet lukt vraag het cb om advies miss mankeert je kindje wel wat aan de slokdarm nou s6 ik hoor het wel gr jay

hoi mijn zoontje justin is nu 15 weken en heeft ook erg veel gespugt en veel gehuild.
ik ben met hem al een paar keer naar een osteopaat gegaan en daar heb ik veel baat bij gehad.
het huilen is weg en het spugen een heel stuk minder.
wie weet hebben jullie er iets aan.
groetjes rosalinde

Hoi,

Mijn zoontje is ondertussen bijna 16 maand en ik herken hier de verhalen maar al te goed. Ons hebben ze dus 5 voedingen doen uitproberen. Ik had vanaf het begin al het gevoel dat het aan de voeding lag en dat ik wou overschakelen op sojavoeding ivm koemelkallergie. Het was nog maar gewoon mijn gevoel. Maar de ka stelde telkens maar voor om een andere voeding uit te proberen. Tot ik uiteindelijk, toen hij 3 maand was, een bloedtest heb gevraagd aan de ha en die heeft een brief geschreven aan de ka. Hij bleek dus serieuze koemelkallergie te hebben, toen moesten we Nutramigen geven, maar hij bleef nog krampen hebben en hij had ook heeel veel last van eczeem. Dus uiteindelijk hebben we een attest gekregen voor Neocate. Dat is een melk die je bij de apotheker moet bestellen. Zo'n pot kost eigenlijk 40€ maar door dat attest krijg je een deel van de ziekenkas terugbetaald. En uiteindelijk kostte ons de pot nog 10,40€.
Hij had ook reflux en we zijn op aanraden van een kennis naar een osteopaat gegaan, die zei dat hij het Kiss-syndroom had. ik keek op het internet en idd, er kwamen veel dingen overeen. Die osteopaat heeft ons goed geholpen, maar Wiebe geraakte er toch niet helemaal vanaf. Dus, ik zoeken en uiteindelijk ben ik terrechtgekomen bij dhr Phlix in Hasselt, maarja die is nu ondertussen gestorven. Die heeft onze Wiebe er echt vanaf geholpen. Toen onze Wiebe een maand of 7 was, werd het een heel andere baby, veel rustiger.
Ik zou dus als raad geven: ga naar een osteopaat en kijk eens wat die zegt, die kunnen reflux ook behandelen normaal gezien. En blijf volhouden bij de ha of ka, ga desnoods naar een andere. Je kind gaat voor en je wil idd niet dat je kind pijn heeft.

grtjs, Bea

hoihoi,

'bedankt voor je reactie, ik ga morgen voor het eerst naar de osteopaat dus ik ben benieuwd ik hoop dat het helpt, ik hoop dat ze bij dinand ook een bloedtest willen doen, mijn ha doet daar nogal moeilijk over die houdt vol dat ze daar niets uit kunnen halen als ze zo klein zijn, maar als ik zo die verhalen hoor, kunnen ze daar wel degelijk wat uithalen, nou ik ga dr achteraan,

groetjes susanne

Hoi

Ik heb ook een zoontje met reflux. Hij is nu drie maanden oud. In de eerste periode heeft hij ontzettend veel gehuild. Zeg maar rustig gillen. Hij is twee keer opgenomen geweest in het ziekenhuis en daar constateerde ze Reflux. Hij heeft nu motilium en losec voorgeschreven gekregen. Ik moet zeggen het gaat nu stukken beter met hem. Hij heeft wel ontzettend veel luiers met dunne ontlasting.

Het gillen is afgelopen en hij is zeer tevreden. Wel kan hij af en toe nog erg spugen. Dit deed hij hiervoor nooit. Hij krijgt voeding met Johannes......meel.

Wat betreft de losec. Als je de tablet in de spuit doet en dat wat water opzuigt dan heb je alle korreltjes te pakken. 0.5 cc aangemaakte diksap erbij in en het gaat een stuk beter naar binnen. Hij blijft het wel vies vinden, maar zo is het te doen. Ja ik weet dat hij nog geen diksap mag hebben, maar anders krijg ik het niet naar binnn. Het duurt wel een paar dagen voor de losec gaat werken, dus volhouden is de moeite waard.

En dan verder.....succes ermee en laat je niet afschepen bij een arts. Je weet zelf het beste of er iets met je kind is.

gr mama van Daan en Koen

Hallo alle ouders van spugende kindjes,

Tsja, hierover kunnen we meepraten. Ook ik kreeg bij het CB op mijn opmerking dat mijn zoontje 'toch wel heeeel veel spuugde' altijd de opmerking dat 'alle kindjes spugen'. Ook mijn zorg dat hij niet goed groeide werd niet serieus genomen. Mijn zoontje kwam met ruim 8,5 pond ter wereld en groeide de eerste 4 maanden maar 1500 gram. Da's toch niet echt veel, vond ik al die tijd.

Vervolgens kwamen we met hem in het ziekenhuis terecht. Dit, na een weekend waarin het spugen wel heel erg escaleerde. Fles erin, fles eruit. We hadden hier zelfs een nieuwe naam voor verzonnen: bombraken. Maar goed, zo leuk was het niet toen ons zoontje in dit weekend op de zondag geen natte luiers meer had en werkelijk alles eruit gooide. Dus, op naar het ziekenhuis.

Ook in het ziekenhuis kregen we niet de juiste hulp. Ons zoontje is onderzocht op reflux. Dit kon echter niet worden aangetoond (hij spuugde op de dag van het onderzoek dan ook wel verdacht weinig, alsof ze weten dat er wat gebeurt!). Omdat ook de KA toch wel vond dat hij onvoldoende groeide, kregen we wel medicijnen mee (ook de LOSEC die ik hier al vaker voorbij heb zien komen). Een heel gedoe, want hij kreeg nog geen hapjes, en geef een jongetje van 4 maanden maar eens een pilletje. Zeker met borstvoeding (wat 'ie toen nog volop kreeg, naast een enkele fles per dag) is dit een heel gevecht.

Omdat wij beiden eczeem hebben en ik daarnaast ook hooikoorts en allergisch ben voor honden/katten/stof en noem het maar op, heb ik al tijdens mijn zwangerschap gedacht dat we wel eens een kindje konden krijgen met koemelkallergie. Maar ik heb altijd gedacht dat dit samenging met eczeem. Dit ook nog geopperd in het ziekenhuis, maar 'ik gaf BV dus dit kon niet het geval zijn'. O??? Ik meende toch andere theorien te kennen. Kortom: toen wij thuiskwamen uit het ziekenhuis en nog niets waren opgeschoten voor ons gevoel, heb ik besloten mijn eigen dieet koemelkvrij te maken. Dit is natuurlijk makelijk uit te voeren als je nog BV geeft. Na werkelijk 1 dag BV gegeven te hebben zonder sporen van koemelk, werd ons ventje een ander kereltje. Waar hij al 4 weken (!) niet meer gebrabbeld en gelachen had, lag hij 's avonds te kraaien van plezier in de box!

Kortom: lang verhaal kort. Ondanks ontbreken van eczeem (hij is werkelijk puntgaaf!), blijkt ons zoontje een koemelkallergie te hebben. Nadat we zijn voeding hebben aangepast is hij echt gigantisch gaan groeien en heeft zijn hele achterstand meer dan goed gemaakt. Is intussen 8 maanden en de laatste 4 maanden 3 kg gegroeid!

Tip voor als je koemelkvrije voeding wilt uitproberen: het is echt meuk (stinkt verschrikkelijk) en de meeste kindjes willen het niet in 1x drinken. Dus: begin met 1 schepje door een fles en bouw dit op. Ook omdat deze kindjes vaak erg gevoelige darmpjes hebben en daardoor niet direct goed op andere voeding reageren. Gun jezelf ook echt verschillende dagen om te beoordelen of het werkt (zelfs 2 dagen is kort). Aangezien koemelkallergiekindjes vaak zeer gevoelige darmpjes hebben is ook de hulp van een dietiste onontbeerlijk. Ook hapjes pas echt na 6 maanden introduceren.

Hopelijk kunnen jullie wat met dit lange verhaal. Heb in ieder geval 1 belangrijk iets geleerd: je moedergevoel is altijd goed. Volg dit dus ook en laat je niet afschepen!

groet,
MvK

Hoi hoi,

Bedankt voor alle reacties! Echt heel fijn! Jersey is afgelopen donderdag weer naar de osteophtaat geweest, dit was de derde keer. Ze is daar dus voor KISS behandeld, dat wisten wij ook niet, want ze was heel vrolijk. En dus voor het spugen. Zij zegt ook dat ze een evt reflux kan behandelen. Vandaag was ik bij het cb voor de 3e prikjes en ik was ertussen geplaatst, omdat mijn oudste waterpokken heeft en geen oppas die kon.. Dus dan bij een ander team. En ik werd zó fijn geholpen. Zij hamerde er echt op dat je moedergevoel het eigenlijk altijd wel goed heeft. Dat artsen dat zelfs zeggen. Kijk je hebt er eigenwijze tussen zitten, die vinden dat het onzin is. Maar zij zegt, 9 van de 10x hebben moeders gelijk. Ditzelfde zij trouwens de osteophaat ook. Maar ze was dus wel heel goed gegroeid, 7 kg en 64 cm (ze is vandaag 5 mnd), 2 tandjes, omrollen, klokje rond slapen. Kortom.. ze doet het super! Je merkt nergens aan dat er iets niet goed zit. Waarschijnlijk dat we daarom misschien zo 'slecht' geholpen worden.

We gebruiken de Losec nu 5 of 6 dagen. Met het spuitje lukte echt niet. Arme kind ging bij elke kleine drupje half over d'r nek. Nu krijgt ze rijstebloem, dus een papspeen 's avonds. En die fles gaat leeg, dus dat gaat goed. Maar ik zie nog geen verandering. Maar... wat ik nog wilde zeggen, voordat ik het vergeet.. Dat vonden ze op het cb ook niet helemaal goed. Ze heeft écht ontzettende zweethandjes en zweetvoetjes. Echt dat de druppels erop staan dus. Als ze zonder sokjes ligt, is de hele deken daar drijfnat. Dus ze hebben haar hartje gecheckt, maar dat klonk helemaal prima. Maar ze vond dat ik het wel even moest melden.

Ik moet zeggen dat ik inmiddels een beetje in de war begin te raken van alle verhalen die ik hoor van de artsen.. dat er eigenlijk niks is, alle kindjes spugen enz.. Zou er dan niks zijn?
Je gaat gewoon bijna aan jezelf twijfelen en daar baal ik ontzettend van!
Maar ik lees wel op internet bij dezelfde 'gevallen' dat bijna alle kinderartsen eerst dingen uit gaan sluiten. Helpt dit niet, gaan we dat proberen, helpt dat niet, gaan we weer wat anders proberen. Dus niet gelijk weet ik t wat voor onderzoeken.
Ik zit zelf ook aan koemelkallergie te denken, al kwamen niet echt alle dingen overeen. Zo is ze een ontzettend vrolijk kind! Ze heeft alleen de eerste drie weken héél veel gehuild en héél weinig geslapen. Wel kan ze zich sinds het laatste osteophaatbezoek minder goed zelf vermaken. Ze is minder tevreden. En ze wil steeds zitten.
Nou.. fijn lang verhaal weer haha.
Echt heel fijn om al jullie verhalen te lezen!
Slaap lekker allemaal!
Groetjes

Terug
Bovenaan