Ervaring Ovaleap

@Lara Ja ik vond dat dus ook wel echt een heeeel groot verschil hoor! En hij had gezegd nou als je woensdag komt zul je wel pregnyl kunnen zetten, mooi niet dus! Gelukkig had ik mezelf al voorbereid en viel het niet heel erg tegen dan nu! Ik hoop ook dat ze nu gaan doorgroeien! ?? je zou denken van wel, maar ga nog nergens vanuit hoor! Wat zouden jullie doen volgende ronde? Nog zo doorgaan of met IUI verder gaan! Heb nu met ovaleap 6 rondes gehad met deze ronde erbij! Heb het trouwens wel aangegeven hoor vandaag dat ik het zo gek vond dat hij het altijd zoveel groter meer en zij zei ja iedereen meet het natuurlijk anders, maar ze lachtte wel een beetje! Zo van dat ze me wel snapte!

@Sil wel een hele afwijkende meting dan vergeleken met de andere gynaecoloog. Eigenlijk helemaal niet om te lachen. Hij zou veel te vroeg pregnyl voorschrijven. Ik mocht vaak pas overstappen bij 6 goede eisprongen, heb jij met ovaleap ook 6 goede rondes gehad? Of zaten daar de mislukte rondes ook bij? Ik zou als ik jou was overstappen op IUI. Ik mocht natuurlijk na 3 rondes al of doorgaan of IUI en heb toen echt bewust gekozen voor IUI. Duimen dat je morgen pregnyl mag zetten ???? en dit natuurlijk een succesvolle ronde word ?

@Lara Echt een hele grote afwijking hoor, vooral BMS! Maargoed morgen weer terug! Ben heel benieuwd! Heb nu 6 rondes ovaleap gehad en alleen vorige ronde was niet goed en dus eigenlijk niet meegeteld! Letrozol heb ik 4 rondes gehad dacht ik.. weet het niet meer precies! Maar we gaan al richting 2.5 jaar dat we bezig zijn, waarvan iets meeer dan 1 jaar in het ziekenhuis! Zon lastige keuze wel of geen IUI! 

@Sil, ja behoorlijk lang indd. Wij ook ruim 2 jaar waarvan 1,5 jaar medisch. Wat houd je tegen om over te stappen op IUI?

@Lara Wat mij tegen houd weet ik eerlijk gezegd niet? Misschien dat het als we nu overstappen de rondes met alleen ovaleap niet meer terugkomen en dan gemiste kansen zijn? Heb het vandaag overlegd met de gyn en zij adviseerde nog paar rondes zo door te gaan en nog niet door te gaan naar IUI! Zij zegt dus dat je met IUI eigenlijk de kansen bij ons niet vergroot, omdat het bij ons verder allemaal wel goed is alleen dat ik van mezelf geen eisprong heb! Dusja dat maakt de keuze dan weer wel lastig vind ik? Voor mij qua behandeling maakt het mij allemaal niks uit, al doen we IVF! Als het maar gaat lukken! Misschien duurt het gewoon echt nog wel n jaar of langer pffff! Net een echo gehad en eitjes zijn een kleine 1mm gegroeid, heel erg weinig dus.. nu morgen weer terug en dan kan ze een schatting maken wanneer ze groot genoeg zouden kunnen zijn en om pregnyl te kunnen zetten! Vinden jullie het trouwens misschien fijner om een WhatsApp groepje te maken en daar te praten ipv dat jullie iedere keer hier moeten kijken? Of vinden jullie het prima zo?

Vandaag 4e echo gehad en nog steeds niet heel veel meeer groei te zien! Nu maandag weer terug! Gyn twijfelde heel erg om toch iets op te hogen of niet! Dit is bij mij altijd tricky omdat er zoveel eitjes omheen zitten! Nu nog zelfde hoeveelheid spuiten! Hoe is het met jullie?

@Sil ah ik had gehoopt te lezen dat je al de pregynl had mogen zetten ? ik hoop zo voor je dat ze maandag wel doorgegroeid zijn! ?? Ophogen is dan indd weer tricky want ik denk dat je liever een iets langere ronde hebt dan een ronde die moet worden afgeblazen. Ik vind whatsapp trouwens een heel goed idee. Zat daar ook wel eens aan te denken? 
hoe gaat het met jou @Lara? 

hier helaas weer slecht nieuws meiden..? ik ben er zeker van dat ik vrijdagavond weer een miskraam heb gehad. ? dinsdag heb ik een afspraak staan.. dan zal het wel weer vastgesteld worden. Wij gaan in de tussentijd een traject opstarten bij UZ Gent en bij een kliniek in Duitsland. Ik ben er echt klaar mee, zo frustrerend en pijnlijk iedere keer dat ik gewoon wil weten wat er nu echt aan de hand is en geen 'pech' verhaal. In de tussentijd wil ik wel gewoon doorgaan hier (want wachttijden in het buitenland) en aangeven dat ik met IUI wil starten de volgende ronde. 

@Louisa Ahhh neee Louisa!! Ik hoop toch dat het niet zo is ?? wat heftig allemaal zeg pffff... hopelijk kunnen ze je in Gent en Duitsland beter helpen! Hoor daar wel goede verhalen over! Daar krijg je ook meer een traject op 'maat' heb ik het idee! Snap wel dat je er echt helemaal klaar mee bent, iedere keer zo pijnlijk dat het steeds mis gaat em dat ze dan hier zeggen dat het 'pech' is!? Zou toch ergens vandaag moeten komen, als je nu al zovaak dan een miskraam zou hebben! Vervelend dat in Gent en Duitsland wachttijden zijn, hoelang moet je ongeveer wachten tot je daar heen mag? Is dat ook wel iets wat je vergoed krijgt vanuit je verzekering of zijn dit dan allemaal eigen kosten in het buitenland( niet dat dat het vervelendste is hoor, je hebt er heel veel voor over natuurlijk)? Wel heel knap van je dat je in de tussentijd gewoon hier in Nederland door wil gaan, willen ze het hier niet verder gaan onderzoeken waar de miskramen vandaan komen? 
Over dat WhatsApp kunnen we dan misschien wel doen, is wat fijner en handiger dacht ik! Moeten we alleen even kijken hoe we onze nummers uitwisselen!
Ik ga alsnog heeeeel hard voor je duimen en hoop echt dat je dinsdag alsnog een goede echo hebt en het geen miskraam is!! Ik gun het je zo erg!! ?❤

Terug
Bovenaan