Ervaring van meiden die clomid gebruiken

Hoi Patries,

Toch leuk een uitgebreid bericht? Ik vind het wel gezellig zo hoor ;-)
Ach hoe je het verteld maakt in principe niet eens uit. Je bericht is zo leuk dat dat geen speciale toestanden erbij nodig heeft.

Nee ik hou er ook niet van om verplicht te vrijen. Dan is de lol er echt wel vanaf. Maar wij hadden toen ff een knop omgezet zo van; het is voor het goede doel en het moet even, als we het niet doen dan kunnen we zeker volgende maand weer.
Ja als je nu al op dag 11 bent dan zit je zo aan je eisprong. Heb je altijd netjes rond de 14e dag je eisprong of wisselt dat? Ik had het met clomid (zonder clomid krijg ik geen eisprong) rond de 20e dag pas. Dus ik heb een erg lange cyclus.

Gisteren de termijnecho (12weken echo eigenlijk, maar ik ben geen 12 weken haha) gehad. Ik vond het spannend om er heen te gaan. Nu bij de 2e ben ik me er veel meer van bewust dat er eens iets niet goed kan zijn. Bij ons zoontje had ik dat veel minder. Je leeft op zo'n roze wolk omdat je zwanger bent dat je het allemaal alleen maar leuk vind. Dat is net als met de 20 weken echo. Ik vind het heel moeilijk of ik 'm laat doen ja of nee. Ik denk het wel, maar ik ben gewoon bang dat ze iets vinden en dan heb ik geen leuke zwangerschap meer. Maar aan de andere kant besef ik ook wel, als ze wat vinden kunnen ze na de bevalling in veel gevallen gelijk ingrijpen. Maar goed het duurt nog een paar weken en de 28e april moet ik weer naar de vk en dan zouden we het er nog uitgebreid over hebben, omdat ze weet dat ik heel erg in dubio sta.
Maar de echo van gisteren was helemaal goed en dat is het gewoon ontzettend leuk. Zie je daar dat kleine frummeltje met de beentjes trappelen en de armpjes bewegen. Dan schieten de tranen me wel even in de ogen. Zo mooi! En het gekke is gewoon dat dat allemaal in jou buik gebeurd en je er nog helemaal niks van voelt! Maar ik was super opgelucht dat het er allemaal goed uitzag. Een paar mooie prentjes meegekregen om mee te showen.
En showen met mijn buik is inderdaad genieten. Omdat het de 2e is ben ik al behoorlijk gegroeid. Je zou denken dat ik minstens 4 weken verder ben. Dus ik ben echt zichtbaar zwanger.
Nou meid ik hoop dat die voor jou ook zeer nabije toekomstmuziek is.
Hé een fijne weekend hè.

Groetjes van Corina

Hoi Corina,

Ik vind het zeker leuk om een uitgebreid bericht te krijgen.
Leuker als dat er natuurlijk helemaal niet gereageerd wordt.

Ik heb rond cyclusdag 18 meestal een eisprong,( want slik ook clomid.)
De laatste keren was dat overduidelijk. Dus nu heb ik mijn ovulatietesten binnen en begin ik er op cyclusdag 15 mee.
En dan straks weer afwachten. Ik zag trouwens wel dat ik aankomende vrijdag een slaapdienst heb en dan zit ik op cyclusdag 17, dus maar op dag 16 en 18 vrijen, haha.
Dat is wel eens lastig met die onregelmatige diensten.

He, wat super zeg dat je een mooie en goede echo had!!
Op naar de 20 weken. Ja zo'n 20-weken echo is spannend, maar lijkt me ook wel fijn om te weten of het kindje gezond is etc. Ik snap best dat als er wat zou zijn met het kindje dat je wel extra zorgen hebt in de zwangerschap. Moeilijke beslissing.
Ik denk dat ik het zelf wel zou doen. Ook om te weten waar je aan toe bent.

Ik vroeg me eigenlijk af, hoe oud is je zoon/dochter?
Het is inderdaad weer een hele belevenis he, zo'n zwangerschap. Wel grappig dat je nu sneller een buikkie ziet!

Ik moet zeggen elke maand blijft het weer spannend. De week van het klussen vind ik super, maar dan daarna het afwachten en dat twee weken lang.
Oh, ik zie er nu al tegenop.
Ook hoop ik dat die antibiotica die ik nu slik mijn hormoonhuishouding niet door de war schopt. Mijn kaakholte-ontsteking gaat het al een stuk beter mee.
Gisteravond hadden we verjaardag en toen was ik wel een paar keer volledig mijn stem kwijt. Zo stom als je met iemand aan het kletsen bent.
Vandaag ook verjaardag van het dochtertje van mijn vriendin, die alweer 3 jaar wordt.

Jij ook een goed weekend!!

Groetjes van Patries.

Hey Patries,

Ja dat lijkt me ook lastig. Je kunt moeilijk telkens je dienst ruilen als het wat je cyclus betreft niet uitkomt. Je loopt met zulke dingen niet te koop en waarschijnlijk weten de meesten op je werk er niks van. Dan ga je toch vragen krijgen op een gegeven moment. Dus vanaf 't weekend kan het wachten beginnen. Spannend hoor! Ik ga voor jullie duimen. 'k Weet niet of 't helpt maar dan geeft het in ieder geval moed hè.

Ja zeker moeilijk. Daarom wil ik het volgende week nog wel even met de vk over hebben, maar ik denk wel dat ik 't doe.

Onze zoon hoopt van de zomer 4 jaar te worden. Een lekker eigenwijze kleuter dus. Het leuke van dit leeftijdsverschil is dat hij het gaat begrijpen wat er aan de hand is. Vanmorgen lagen we even samen in bed en dan komt ie met zijn hoofd op mijn buik liggen. Ah baby lief zegt ie dan. En dan moet ie een kusje op mijn buik geven. Zo leuk!

Ja de boel is al een keer opgerekt geweest hè dus dan gaat het groeien nu sneller. Bij mijn vorige zwangerschap was ik ook behoorlijk zwaar. Gernald was maar 2600gr toen hij werd geboren maar ik had me toch een buik! Tja veel vruchtwater. Maar nu gaat 't wel heel hard. De vk zegt dat dat wel vaker voorkomt en dat de groei later een poosje stagneert dus dat hoop ik maar. Ben veel te bang dat ik een groot kind ga krijgen. Mijn ene broer heeft 4 jaar geleden een zoontje gekregen die op de 10 pnd woog en gisteren is mijn andere schoonzus bevallen van een zoon en die weegt op 1,5 ons na ook 10 pond! Nou op zo'n grote baby zit ik toch niet te wachten. Hij of zij moet er ook wel uit kunnen! haha.

Gelukkig maar dat de pijn in je kaak minder wordt. Is je stem nu wel volledig weer terug, of verlies je hem nog regelmatig?
Wat grappig. Jij vind het klussen leuk en afwachten vreselijk, ik vond juist dat klussen vreselijk (omdat het allemaal zo verplicht op dat tijdstip moest en er niks spontaans meer bij was) en het afwachten wat minder. Tja de dagen rond de verwachtte menstruatie waren wel heftig, dat vond ik ook.
Nou meid ik probeer je door die weken heen te helpen. Gooi alles er maar uit als je iets dwars zit of als je gewoon even lekker van je af wilt praten. Daar is een forum tenslotte voor.

Groetjes van Corina

ps. 't is toch weer een heel verhaal geworden hihi

Hoi Corina,

Het is wel grappig dat we hier maar bijna met zijn tweetjes aan het kletsen zijn. Vind ik wel leuk hoor!
Vooral de hele verhalen. Als je aan het typen bent, ben je zo een eind weg he!

Wat leuk zeg al een zoontje van vier jaar en inderdaad hij zal het bewuster meemaken en erg trots zijn als de kleine er is, denk ik.
Hij was echt geen grote baby dan, want 10 pond daar zou ik echt niet aan moeten denken.
De kleine van mijn schoonzus was rond de 9,5 pond en 54 cm, ook zo'n joekel. Ik zeg dan altijd dat is toch geen baby meer.
Je ziet dan wel verschil, want nu is ze 8 maanden geweest en lijkt al zo groot en stevig.
Tegenover de kleine van mijn zusje, die was iets meer dan 7 pond, en 51 cm, nou dat ik natuurlijk wel een verschil.
Ik ben benieuwd als mijn vriend en ik een kindje krijgen hoe groot die is. Mijn vriend is zelf erg lang 1.94 en ik ben maar 1.69, dus wel een heel lengte verschil he.
Weet je wat ik me afvroeg, waar woon jij eigenlijk?Ik woon in Gelderland.

Ja vandaag beginnen met de ovulatietesten, dag 15 dus hoop snel een positieve ovulatietest te hebben.
En maar blijven klussen he! Tenminste als manlief zin heeft.

Gelukkig voel ik me een stuk beter, vandaag laatste tabletten antibiotica. Het is zo goed als over die ontsteking. Maar nu heb ik alweer last van hooikoorts.

Super zeg dat je mij door die weken heen helpt en we hopen dat het deze ronde eens raak mag zijn!4e ronde clomid en al 1,5jaar gestopt met de pil.
Ik hoop het zo!! Maar ga er maar niet te positief in anders kan het zo tegenvallen he!

Groetjes van Patries.

oja, wat ik nog wilde zeggen is dat ik het op mijn werk wel verteld heb aan een aantal mensen dat we bezig zijn om zwanger te worden.
Mijn teamleider en directe collega's zijn op de hoogte. Veel mensen denken en vragen ook wel of we kinderen willen. Zo moeilijk om dan voor je te houden en niet te zeggen dat je al 1,5 jaar bezig bent.
Mijn collega's zijn erg lief en betrokken dat is wel het voordeel.
Wat ik wel weer moeilijk vind is dat we eind augustus/ begin september in een nieuw team komen omdat mijn werkplek nieuwbouw wordt.
Alle collega' s gaan op verschillende andere plekken werken en dan moet ik het weer opnieuw vertellen. Hoop dat het wel tegen die tijd raak is, want als ik weer naar het ziekenhuis moet dan moet ik het toch echt delen met mijn nieuwe team.
We zien wel hoe dit loopt, maak me er nu nog niet zo druk om.
Lekker genieten van het mooie weer!! en wie weet!!

Liefs van Patries.

hoi hoi,

Nou jij hebt zeker lekker vrij vandaag! Heerlijk met dit weer!
Ja ik vind het ook wel leuk. Je leert elkaar toch een beetje kennen zo hè. En inderdaad als je eenmaal aan het typen bent dan heb je zo weer een heel verhaal. Tja daar zijn we vrouwen voor hè haha.

Nee hij was geen grote baby, maar hij was dan ook op 2 dagen na 4 weken te vroeg. Dus als ik mijn tijd uitgelopen had dan had hij (volgens de vk) een pond of 7 geweest, dus dat zou ook nog een mooi gewicht zijn. Ik vind het ook geen baby's meer als ze 10 pond wegen hoor. Ik vind het best leuk als baby's mollig zijn maar niet té en als ze net geboren zijn. Maar ja je doet er niks aan hè. Sommige vrouwens  schijnen er een beetje aanleg voor te hebben om grote kinderen te krijgen.
Het lengte verschil bij mijn man en mij is iets kleiner als bij jullie maar wel te vergelijken. Mijn man is 1.90 en ik ben 1.70, dus heb je een beetje vergelijkingsmateriaal haha.
Ik woon ook in Gelderland maar dan wel helemaal in het zuiden, tegen Brabant aan.    

Dat zal toch wel? Als je de mannen zelf moet geloven hebben die altijd zin! haha.
Ik heb bij een transportbedrijf gewerkt en als je die chauffeurs moest geloven. Maar ja dat zijn misschien juist degene die thuis niet aan hun trekken komen hahahaha.

Is ook heel vervelend, maar 1 voordeel, hooikoorts heeft geen invloed op je hormonen, dan hoef je daar niet bang voor te zijn.

Tuurlijk help ik je erdoor! Ik heb zo ongeveer hetzelfde doorgemaakt dus ik kan me een beetje inleven. Wij hebben dan wel 't geluk gehad dat het zo raak was, maar de spanning e.d. heb ikzelf ook beleefd. Dus dat komt allemaal wel goed hoor!

Ja aan je teamleider moet je 't wel vertellen anders kun je op een gegeven moment niet meer verantwoorden waarom je zo vaak weg moet als je weer naar 't ziekenhuis moet. En door al die hormonen in je lijf en de spanningen kun je ook nog wel wat prikkelbaarder worden. Als ze dan weten wat er aan de hand is hebben ze daar ook meer begrip voor. Maar het is wel iets heel intiems en dat deel je ook niet zomaar met iedereen. Van mijn schoonfamilie weten de meesten niet eens dat wij bij allebei de zwangerschappen "hulp " hebben gekregen. Ik vertel het alleen aan mensen waar ik een hechte band mee heb. Maar op je werk ontkom je er inderdaad niet altijd aan.

Ik ga eens even kijken wat die kleine man aan het uitspoken is. Hij is buiten, maar het is zo stil en dat vertrouw ik niet erg.

Doei doei, lfs van Corina

Hallo meiden,

Hier degene die het topic heeft geopend.
Alsnog nog allemaal heel erg bedankt voor de reacties en erg fijn om jullie ervaringen te kunnen lezen. Inmiddels vandaag een verwijzing van de huisarts gekregen, omdat ik helaas weer geen eisprong heb (ik temp).
Het gaat er dus op lijken dat ik (hopelijk over niet al te lange tijd) bij het clubje clomid gebruikers ga horen. En dan hopelijk wel een eisprong en dus een kans op een zwangerschap.

Ik moet zo mijn dochter van school halen, dus ik lees later nog even terug wat er verder is geschreven.
Ik wil jullie in ieder geval allemaal heel veel succes wensen met zwanger raken!!!
Hopelijk is het snel raak bij iedereen!

Liefs Suus

Ik wil jullie in ieder geval allemaal heel veel succes wensen met zwanger raken!!!
Hopelijk is het snel raak bij iedereen!

Liefs Suus

Hey Suus,

Jij ook succes en hopelijk ben je met clomid net zo snel zwanger als ik (in 1x raak!)

Hey Patries,

Heb je nog nieuws? Slaap lekker vanavond bij je slaapdienst ;-)

Groetjes Corina

Terug
Bovenaan