Ervaringen slechte uitslag nekplooimeting

Hallo,

Afgelopen vrijdag kregen wij onze 12 weken echo en na de eerste opluchting dat het hartje klopte kregen we alsnog een klap in ons gezicht, want de nekplooi schijnt ernstig verdikt te zijn (8mm ipv 1-3mm), ook is er vocht om het hoofdje zichtbaar. De gynaecoloog schrok er zelf van en heeft ons eerlijk gezegd op het ergste voorbereid. Dinsdag krijg ik een vlokkentest en dan begint het lange wachten op de uitslag.

Afijn onze  wereld stortte in. Dit is mijn 5e zwangerschap ( 2 missed abortians en 1 spontane miskraam) en we hebben gelukkig 1 gezonde dochter.

Nu is dit niet een onderwerp waar veel over te vinden is. Natuurlijk weet ik nog niet met welke afwijking we eventueel te maken hebben. Maar ik zoek eigenlijk vrouwen die hetzelfde hebben meegemaakt. Ik word heen en weer geslingerd tussen hoop en sombere gedachten. Ik weet niet zo goed hoe ik met die onzekerheid moet omgaan.

Liefs,
nina

heey nina

Ik heb van de combitest alleen nog maar het bloed laten testen en ik werd vrijdag gebeld door de gyn dat de uitslag niet heel goed was! Ik heb kans van 1/20 (normaal 1/800) op een kindje met down! Ik ben nu 10.4 dagen! Ik moet vanmiddag naar groningen en dan krijg ik een echo onderzoek en daarna een gesprek met een arts! Mocht het daarna nodig zijn moeten we een afspraak maken voor een vlokkentest of vruchtwaterpunctie!!!''

Ik weet hoe je je voelt!! Wij zijn 14 maand bezig geweest (mbv een gyn) hebben in jan een mk gehad en dan nu dit!!! alsof een zorgeloose zwangerschap ons niet gegunt is!!!

wens jouw heel veel sterkte!!

kus cora

heey

Moesten gister om 15.10 in het ziekenhuis wezen maar we waren nauurlijk veeeel te vroeg! Toen kregen we eerst een echo!! en gelukkig het hartje klopte weer goed!! (was ik het meest benauwd voor)
Ze ontdekte een hele kleine vleesboom maar dat is verder niet ernstig! Daarna kregen we een gesprek met een arts over wat we willen, een vlokkentest of punctie of niks natuurlijk! Ik vroeg nog naar de nekplooimeting maar daar was het nu nog te vroeg voor dan moest ik volgende week terug komen en dat is niet 100%.

Dus ik had zoiets van ik wil toch een vlokken test want die is 100% dus waarom zou ik dan eerst een nekplooi doen!

Nu gaan ze dond kijken of ze een vlokkentest kunnen doen! Het is nog niet helemaal zeker omdat ik volgens mijn eigen berekening en die van mijn gyn gister 10.4 week was en volgens de echo gister precies 10 week!!

En je kunt pas een vlokkentest doen met 10.5 dagen dus ik krijg dond eerst een echo en als dat apparaat dan aan geeft dat het te vroeg is moeten we volgende week tergkomen! maar ja nu is het nog ff wachten!! moet zeggen dat ik er erg kalm onder ben en dat moet ook!!

kus kus coortje

Hi,

Ik denk dat het idd niet uitmaakt om nog eerst een nekplooimeting te doen. Ik heb dat gister toevallig gevraagd omdat wij wel een npmeting hadden maar geen bloedtest, maar ze testen op zich op dezelfde afwijkingen. Alleen kan het misschien wel de uitkomst iets verbeteren of juist niet.

Ik heb gister de vlokkentest gehad. De ingreep op zoch viel erg mee, heb er amper iets van gevoeld.
Het moeilijkste deel komt nu, het wachten op de uistlag. Ik word helemaal niet goed van deze onzekerheid.

Jullie ook veel sterkte,

Nina

hey meiden

nou wat een dag weer vandaag! Moesten er vandaag om 10.45 zijn en waren natuurlijk weer ruim opt tijd!! Om 11 uur werden we opgehaald en naar een grote kamer gebracht!

Daar stond de arts en nog 3 medewerkers op ons te wachten! Eerst hadden we even een gespekje met de arts en toen moest ik me omkleden en op de stoe gaan liggen! Ze gingen eerst met een echo kijken hoever ik was ( 11 week gaf ie gelukkig aan) Toen gingen ze uitgebreid kijken waar alles zat! Nou toen begonnen ze!! pfffffffffff egt geen pretje!! eerst werd ik ontsmet van onder (erg nat) en toen kreeg ik de fijne eendebek in!

Wat ze verder helemaal gedaan hebben kon ik niet zien maar het deed goed zeer! Toen haalde hij de vlokke eruit en ging de medewerker van het lab kijken of ze genoeg hadden! Nee niet dus ! Maar omdat hij er nog niet helemaal goed bij kon en me blaas te leeg was ging ie me blaas vullen met water! kreeg een buisje ingebracht (dat deed egt zeer) en met een spuit spoten ze er 3 keer water in! Op de echo zag je het idd ook mijn blaas ingaan!! geen pretje!! Toen ging de eendebek erweer in en gingen ze nog meer vlokken weghalen! Toen was ik gelukkig klaar en mocht ik eindelijk naar de wc wat een opluchting!

De baby was erg druk en bewegelijk dat was wel grappig om te zien!! Volgens de arts en echoscopiste was ik goed ontspannen en kan ik veel hebben!

29 juni kan ik bellen voor de uitslag! zeer spannend dus! en nu lekker rustig op bed en morgen ook rustig dagje want je voelt het allemaal wel!!

kus cora

Jeetje wat vervelend dat jij wel de ingreep als pijnlijk hebt ervaren.
Bij mij ging het precies hetzelfde, maar ik heb er echt weinig van gevoeld.

Het afwachten op de uitslag is nog altijd het allerergst. Wel fijn dat jij hen mag bellen, ik moet wachten op een telefoontje. Ik was eigenlijk van plan om te gaan werken, maar dat is nu niet echt prettig om daar zulk belangrijk nieuws te krijgen.

Groetjes,
Nina

Ik ben vandaag gebeld en de uitslag is toch Down syndroom.
Morgen hebben we een gesprek met de gynaecoloog en daarna is het aan ons....
In elk geval is de onzekerheid over de uitslag afgelopen.

Ik ben compleet verslagen.

Nina

jeetje!!! hier schrik ik van!!

had zo voor je gehoopt van niet!!! Heel veel sterkte met het beslissen van jullie besluit!!

Mag ik vragen hoe oud je bent en hoe ver de zw is??

heel veel sterkte

kus cora

Terug
Bovenaan