Esk, Yndew & Wenser

Onder 'zwanger worden' heb ik een apart topic gepost hoe het is gegaan. Een tikkie onpersoonlijker geschrevne dna wij hier gewend zijn, maar voor de snelheid hier een kopietje:

Vanmorgen bij de gyn geweest. Enerzijds wel een goed gevoel, en aan de andere kant ook weer minder. Ze heeft gelijk inwendig onderzoek gedaan. Alles zat op zijn plek, mijn ei moest net springen of was gesprongen (had gisteren ook een positieve ovutest, wat al heel bijzonder is voor mij), dus dat was ok. Wel op dag 16 maar liefst, dus ben benieuwd hoe lang mijn cyclus nu wordt, normaal 25 dagen, dus dat zou dan wel een korte tweede helft zijn.

Ze kon 1 eierstok niet vinden op de echo, maar voelde m wel, dus die kon ze niet nader bekijken, waarschijnlijk lagen mijn darmen wat in de weg. Die gaat ze volgende keer bekijken.
Nu het gebruikelijke riedeltje: een temperatuurstaatje maken, mans zaadjes testen, ik 3 x bloedprikken in mijn volgende cyclus en ze heeft gelijk een uitstrijkje en kweekje afgenomen. Das standaard volgens mij, en daar kan ik over bellen over 3 weken.

Ze gaat, als er niks uitkomt qua ontstekingen of andere dingen, geen HSG doen. Dat is balen, want daar had ik juist mijn hoop op gezet, aangezien dat bij ons vorige zwangerschap goed geholpen had. En ze heeft gelijk ook aangegeven, dat als alles goed is qua uitslagen, we tot april 2013 naar huis worden gestuurd. Pffff slik.

Nou ja, ik hoop natuurlijk dat het niet nodig is en dat we zelf al zwanger worden. Nu eerst een maandje alle testen door en over 6 weken weer terugkomen voor de uitslag.

In de tussentijd gezond eten en leven en het alternatieve circuit weer bezoeken.

Groetjes
Wenser

Bedankt voor de update!
Wel ff slikken zeg...April 2013...waarom zo lang eigenlijk? Klinkt allemaal wel een beetje onpersoonlijk vind ik,maarja, dit zijn natuurlijk ook standaardonderzoeken.
Wat was je eigen gevoel er bij?

liefs,
Sparkle

April 2013 is wel echt lang hoor, maar volgens mij is het ook zo 2 jaar eerst zelf proberen toch? Bij ons was het ook wat eerder was nl al in behandeling bij gyn, misschien ergens sec op aanvragen en alles uitleggen? En misschien vragen of je toch hsg mang zodat het een keer doorgespoeld wordt en dat je zo de 1e keer ook zwanger geraakt bent, oh meid ik hoop zo dat ze eerder gaan starten.

Fijn weekend allemaal

Ja ik weet het niet, aan de ene kant denk ik ook wel dat ik nog kans maak in het tweede jaar. En dat is idd de reden Wendy. Volgens mij gaan ze ervoor nog wel een kijkoperatie doen, dus dat zou dan wel iets eerder zijn.

Ik ga aan de volgende gyn ook wel weer over de HSG vragen, de volgende keer zit ik nl bij een ander.
Ik ga ook het alternatieve circuit weer in. Ik deed al de shiatshumassage, maar nu ook laten onderzoeken en preparaten. Misschien helpt dat in de tussentijd. En eerst maar eens kijken of er niks uitkomt natuurlijk. Anders gaan ze miss wel eerder wat doen.

gr.
Wenser

Nee helaas nog niet veel bekend. Een aantal uitslagen van kweekje en uitstrijkjes enzo, die waren goed. We hebben pas over een paar weken de afspraak met de gyn om alles te bespreken. Ik zit nu op mijn 2e keer bloedprikken, maandag nog een keer en de hele ronde een temperatuurstaat bijhouden (ook in mijn weekje vakantie vorige week, elke dag vroeg de wekker ;-( )

Verder zijn we doorgelicht door de alternatieve arts (tevens huisarts). Ik was helemaal in orde, mijn man niet en die heeft nu diverse preperaten, naast antibiotica voor een samonella- en schimmelinfectie.
En een superzwaar dieet voor drie weken tijdens deze kuur. Hij is ook nog eens gestopt met sigaretten (alleen af en toe een sigaartje), dus dat is echt heel goed. Ik ben trots op m. We mogen alleen geen poging wagen deze ronde ivm de antibiotica, die van invloed kunnen zijn.

Hopen dat dit alles zoden aan de dijk zet.
Lief dat je aan me dacht!

gr.
Wenser

Op 'zwanger worden' heb ik een stukje geplaatst over de uitslagen van de gyn. We moeten de testen opnieuw doen, zowel mijn bloeduitslagen als mijn mans zaaduitslagen waren onvoldoende. Het gaat dus nog even duren allemaal, en mogelijk een HSG of kijkoperatie hierna.

Balen natuurlijk, maar hopelijk vinden ze iets waar ze wat aan kunnen doen, of gebeurt er toch nog een wonder. Wij gaan er in ieder geval weer voor deze ronde!

Wenser

Vervelend dat het zo niet echt op schiet. Al lijkt het wel dat ze nu iets 'op het spoor' zijn. Voor Femke hadden ze eigenlijk gezegd dat er niets aanwijsbaars te vinden was, toch?
Nog even spannend dus...ben benieuwd..! Wel weer moeilijk zeker om weer terug te zijn in de mm?

Denk aan je!
Sterkte,
Sparkle

Terug
Bovenaan