Ohhhhhh balen supertje, dan is de klap nog harder dan dat je niets had geweten. Sterkte meis.
Annemarie: joh wat vervelend. Sterkte. Ik ben zelf ook wel een snoepert, maar heb mij en gezonde eetstijl aangeleerd. Misschien heb jij er ook wat aan, ipv allerlei maaltijdvervangers, wat volgens mij erg lastig is vol te houden. Als je er eenmaal aan gewend bent, is een andere eetstijl makkelijker vol te houden.
Wat wij hebben ingevoerd: we vervangen veel snoep- en koekmomenten door fruit. Ik heb vaak koekjes van de natuurwinkel, met andere zoetmiddelen (bv. ahornsiroop) dan suiker. Als ik snoep, neem ik meestal hele pure chocola. Daar kun je niet zoveel van op en het is niet zo slecht. Ik drink veel water en thee (heb ook verse munt in mijn tuin) en soms koffie. 1 vruchtensap per dag, en soms een glas icetea of ander fris. Ijs maak ik meestal door danoontjes in te vriezen. En anders van die zakjes zonder kleurstoffen.
Hoewel ik nu wel iets meer zondig, merkt ik ;-) En ik sportte ook best veel, maar met mijn bekken ligt dat nu ook redelijk stil. Ik moet dus ook opletten ;-)
Maargoed, voor iedereen werkt het anders. Misschien werkt weightwatchers voor jou wel veel motiverender, omdat je dan gelijk effect hebt. Sterkte meis, heel veel succes met afvallen.