Esk, Yndew & Wenser

Ff checken hoe het me iedereen gaat, hier inmiddels verjaardag van ons zoontje gevierd, alweer 1 jaar, wat vliegt de tijd en gisteren is mijn neefje geboren, echt heel blij ermee, had echt nooit gedacht dat ik tante zou worden dus het is wel heel speciaal.
Morgen gaan we weer kijken.

Hoe is het met de kids, en met de vorderingen in het ziekenhuis van wenser.
Hoop echt dat je snel zwanger bent, je hebt het zo verdiend, 2 keer deze ellende van 1,5 jaar en nu meer dan 1,5 jaar. Het leven is vaak neit eerlijk.

Hoe is eht met esk?

En in canada, las dat je sparkle naar nl komt, leuk hoor. En zeker een hele aangaan met 2 kids alleen reizen.

Ik lees het wel.

fijn weekend

Gefeliciteerd met Finn en met je neefje! Hoezo had je dat nooit gedacht?

Hier nog niks veranderd, 8 nov intake voor IUI. Dat schiet al op en ik ben erg benieuwd wat ik aan hormoonondersteuning krijg (Clomid of prikken of ???).
De 8e is ook mijn uitgerekende eisprong, dus misschien dat ze dat kunnen zien. Verder maar weer afwachten, eigenlijk reken ik niet meer op deze ronde en zit nu meer op de IUI te wachten.

Het voelt voor mij ook zeer oneerlijk. Op een ander (besloten) forum waar ik meeschrijf is iedereen allang weer zwanger of bevallen van de tweede. Allemaal binnen 1,2,3,4 rondes, op 1 na die een jaar bezig was. En dan denk ik wel: waarom ik nu niet... We plannen ons rot, hebben behoorlijk wat aanpassingen in ons leefpatroon gedaan en nog niet. Maar ja wat doe je eraan.

Dan denk ik maar weer aan alle mensen die helemaal geen kindje hebben of die ziek zijn of hun kindje moeten missen. Das nog veel erger. Maar t blijft moeilijk.

Wenser

Mijn borer had gezegd dat hij geen kinderen wilde, dus dit kwam als ene grote verrassing, en een hele leuke. En van mijn mans kant kan zijn zus geen kinderen krijgen.

Tuurlijk is dat erger, zeker als ze alles al gebprobeerd hebben, maar er is eignelijk niet iets wat erger is of niet, het is altijd erg, of het nu om je 1e gaat of je 3e, maar jij maakt het 2 keer mee, het is altijd erg, ik hoop gewoon dat jullie wachten wordt beloond.

Weet je wat ik ook altijd zei, iemand die geen kinderen heeft weet eignelijk heel hard gezegd niet wat ze missen, jij weet al het gevoel hoe het is om een kind te hebben, des te meer is dat verlangen er, hoop dat je dat een beetje begrijpt en dat het altijd erg is. Ik hoop echt dat er snel iets gedaan waordt in het ziekenhuis voor je en dat je zwanger mag worden.

fijn weekend

Ik duim hard voor je.

@ Wendy: Gefeliciteerd met je zoontje nog! En ook gefeliciteerd met je kleine neefje! Bijzonder om tante te worden! Is toch ook weer anders als zelf moeder zijn...:)

Ja, we hebben plannen om naar NL te gaan, maar zeker is het nog niet...het loop allemaal nog een beetje lastig met plannen omdat mn zwager nog op school zit en hij is niet zo handig met data doorgeven en wanneer hij examens heeft enz...Iig om kort te gaan: de prijzen zijn weer erg gestegen, dus nu wachten dat ze weer gaan zakken....
Wil heel graag Abigail aan mijn zussen laten zien, dus hoop dat het allemaal nog wel doorgaat. Als het in Dec. niet gaat lukken wordt het zomer...

@Wenser: snap wat je bedoeld hoor, voor je gevoel heb je er alles aan gedaan en wil het nog niet lukken. En je weet nu ook wat je mist, maar vind het zelf wel makkelijker als je toch een kindje hebt. Het hele gemis van zoveel vreugde wat een kindje je geeft, maar het is wrang als je zo graag je meisje een broertje of zusje wilt 'geven'...Hoop echt zo dat je binnenkort zwanger mag worden!!
Succes en sterkte morgen hopelijk krijg je meer duidelijkheid en krijg je vertrouwen in het hele proces!! Blijft spannend natuurlijk!

Ben idd benieuwd hoe t met jou is , Esk! Tijdje niets gehoord!

Sparkle

Vanmiddag gesprek gehad bij de gyn, op zich een goed gesprek. Buiten het feit dat ik af en toe lage progestronwaarden heb en manlief een mindere kwaliteit zaadjes, heb ik ook nog eens relatief weinig eicellen te gaan. Niet zorgwekkend en gezien mijn leeftijd (33) ook begrijpelijk, maar wel een extra reden om met IUI te beginnen. Dat was nieuw en wel heftig.

Als ik ongesteld ben moet ik bellen (ongeveer 10 dagen vanaf nu). Dan wordt ik op dag 3 uitgenodigd voor een echo en prikinstructie. Daarna elke dag prikken. Vanaf dag 7 echo's en op het moment dat een eicel groot genoeg is een prik pregnyl en dan 2 dagen erna de inseminatie.

Dit herhalen ze drie cyclussen achter elkaar. De kans op zwangerschap is ongeveer 40% in 3 x. Tenzij er obstakels zijn, dan natuurlijk niet. Daarom gaan ze na 3 x een kijkoperatie doen om de doorgankelijkheid te checken en daarna nog 3 x IUI mogelijk.

Wel spannend, want het komt heel dichtbij nu.
Geen echo meer gehad voor deze ronde, daar was geen tijd meer voor. Maar we klussen deze week wel voldoende, wie weet benutten we deze laatste natuurlijke kans en is IUI niet meer nodig....

Fijn dat er nu echt wat gaat gebeuren! Maar ook heel spannend natuurlijk! Ik zal aan je denken!
Heb je er zelf een beetje vertrouwen in? Of weet je t nog niet zo goed.
Ik zou hetzelf een beetje dubbel vinden dat ze niet eerst kijken of alles open is etc, maargoed, ze willen je natuurlijk ook niet meteen gaan opereren als dat niet helemaal nodig is...
Heel veel sterkte hoop dat het niet te zwaar wordt voor jullie en jullie er positief in kunnen staan! En natuurlijk met succes voor jullie! Spannend!

liefs,
Sparkle

Op zich heb ik er wel moed in, en aan de andere kant zie ik ook al die meiden die 6 x IUI moeten doormaken (met alle druk die erbij komt kijken, bezoekjes aan het ziekenhuis en spuiten enzo) en dan alsnog naar IVF gaan, weer een jaar verder... Pffff daar moet ik even niet aan denken.

Maar: we hebben al een kindje, dus het kan. En er zijn aanwijsbare kleine oorzaken, die invloed kunnen hebben. En die met dat kleine zetje misschien wel oplosbaar zijn (korte cyclus, lage progestronwaarden, matig zaad etc.)

Ze zeggen dat als je 3 jaar geleden een goede doorgankelijkheid van eileiders had (en dat had ik op de HSG toen), dat dat nu waarschijnlijk ook zal zijn. Vandaar. Het is tevens een snellere optie, omdat mijn voorraadje eicellen nog beperkt is en mogelijk mijn zusje ook nog eiceldonatie van mij zou willen. Dus ze kiezen nu een kortere weg door eerst 3 pogingen zo te proberen ipv. eerst wachten op de operatie.

We 'll see.

Terug
Bovenaan