Even (opnieuw) voorstellen

Hoi allemaal,

Natalie, wat fijn dat je weet wat eraan de hand is met Mick. Heerlijk om weer een tevreden kereltje te zien. En Lies heeft helemaal gelijk: er zullen maar weinig moeders zijn die de eerste weken gelijk super genieten.

Ik heb hier ook zo'n handensabbelaar. Het moet haast wel de leeftijd zijn als al jullie kinderen het ook doen. Ik kan het me helemaal niet herinneren van de anderen. Ik dacht eerst Thomas heeft honger, maar dat heeft hij echt niet. De fles die ik maak hoeft ie niet en hij ligt heerlijk lachend op schoot als ik de borst aanbied.

He bah Lies, ik had nog niet eens gedacht aan het feit dat ze nooit zoveel doen met baby's op een kinderdagverblijf! Ik maakte me alleen zorgen over het slaapritueel en gewoon het feit dat ik niet meer bij hem ben. Nu zie ik weer de beelden voor me van vroeger: baby's in de box wachtend tot de volgende voeding.
Ik heb mijn intake al gehad, maar ik ga de laatste week nog een keer om een helemaal up to date verhaal brengen. Ik wil nl. absoluut niet dat hij huilend in bed wordt gelegd om te slapen. Dat doen wij niet en ik wil niet dat zij het wel doen.

Maar goed, nog twee weken genieten. Ik hoopte echt dat ze de zomervakantie gingen verlengen ivm de griep. Maar helaas.

groetjes keesje

Hallo!
Mick eet hier ook zijn handen op en lijkt verder nergens last van te hebben. Hij is wel echt aan het ontdekken dat die dingen van hem zijn, ik lach me rot!
Ik vind het een beetje eng om weer te beginnen met werken, met die griep; zo'n klas vol kinderen die overal naartoe zijn geweest...nee bedankt...

Bedankt voor de fysiotip, ik zal dan inderdaad eens goed op zoek gaan.

Ik ben blij dat het met Mick nu een beetje normaal gaat, want ik zat ook met het kdv in mijn hoofd.
Maar je merkt vanzelf aan je kindje hoe de dagen geweest zijn toch? Ik hoop dat het allemaal goed zal gaan met de kids. Ik ben wel eens bang dat ie dan doodmoe terugkomt en alles hier weer "om" is...
We gaan het zien.

MANNEN...!(Moet even hoor, hahaha!)
Die van mij heeft nachtdienst, 4 nachten.
Ik ben dus de hele tijd in touw met Mick, vroege ochtend en de rest van de dag, ik doe alles. Is geen straf meer tegenwoordig, maar wel intensief.
Ik doe daarnaast het huishouden en de boodschappen, want anders eten we zo laat.
Manlief wordt iedere dag rond een uur of 17 wakker, ik maak hem dan wakker.
Vannacht de laatste gehad. We zouden naar zijn ouders. Ik kreeg nog visite vanmorgen.
Na 4 nachten op hem wachten kwam er dan eindelijk weer een eind aan.
Mick lag bloot op zijn kleed, lekker.
Meneer komt uit bed, geeft hem een flesje, eet, gaat douchen en vraagt dan of we al klaar zijn om naar zijn ouders te gaan...Huh?
Mick was bloot, ik moest nog douchen want Mick heeft amper geslapen, etc.
Ik zeg dus van niet, ik moet me nog klaarmaken en Mick is ook nog niet klaar.
Dan zou hij wel met de auto gaan, alleen...!
Ik zeg: "Bokkelul, mooi niet!" Whahahaha!
Die is gek. Ik zit daar te wachten tot meneer weer eens ontwaakt uit zijn diensten, ben hele dagen bezig en dan zeker lekker op dezelfde voet verder terwijl hij ook weer wat kan doen. Malloot.

Maar goed, ik zit hier nu dus alleen, hij heeft Mick lekker meegenomen naar opa en oma en ik kom wel wat later, op de fiets ofzo, doe lekker rustig aan.
Ik word ook niet echt vrolijker van dit weer merk ik, hihihi....
Mick heeft negen muggenbulten in zijn gezicht, ook nog leuk...

Natalie

We zijn weer naar het buro geweest. Meneer is 3 maanden en weegt 6 kilo en is 60 cm. Keurig binnen de lijntjes van het gemiddelde. Hij is in 4 weken tijd meer dan 1 kilo aangekomen! Met dit gewicht is die 1000 ml flesvoeding op een dag geen probleem dus daar hoef ik me niet meer druk om te maken. Omdat hij zoveel zwaarder is geworden is nu de gedachte dat de dosis Losec te licht is geworden. Na overleg met mijn huisarts hebben we besloten om de dosis op te schroeven naar 10 mg pd. Ik hoop dat het werkt....
Het handen sabbelen paste idd bij de leeftijd van Tijs, vandaar dat jullie kindjes het ook doen!
Ik heb op het buro nog gevraagd of ze iets meer wisten ivm mexicaanse griep. Ze kon me alleen vertellen dat je het meeste risico loopt om erg ziek te worden als je afweer (nog) niet voldoende is. Door deze griep verzwak je dan namelijk verder en dan ben je vatbaar voor allerlei ernstige ziektes. Onze kleintjes vormen absoluut een risicogroep. En ze moeten straks naar het KDV en mijn oudste naar school! Ik ben best een beetje bang.

Keesje, ik had bij Stijn ook het idee dat ik hem s'ochtends bracht naar het KDV en in de box of wipper zette en hem er s'avonds dan weer uit haalde. In de tussentijd hadden ze dan alleen zijn flessen gegeven. Helemaal toen hij hele rode billen kreeg. Hij werd gewoon te weinig en te laat verschoond. Helaas had ik geen keuze hier voor een ander KDV dus ik hoop echt dat ze verbeterd zijn in de babyzorg. Wat ik wel heb gedaan is Tijs niet in de babygroep laten plaatsen. Stijn zat in een groep met 10 baby's, die allemaal veel aandacht en zorg nodig hebben. Nu zit Tijs in een groep met kindjes tot 4 jaar en dan hebben ze (misschien) meer tijd (en zin?) in een baby. Het is maar een hoopvolle gedachte.....Ik vraag me af wanneer ze eens bellen voor de intake.

Heel herkenbaar Natalie, ik heb het opgegeven! Ik doe gewoon maar alles, ze snappen het toch niet. Net even met Stijn naar de speeltuin geweest. Ik zeg nog toen ik wegging, Tijs moet zo een fles. Kom ik thuis, heeft hij net zn fles op, twee uur later dan normaal. Ja, ik heb hem een tijdje laten huilen. Hoe lang dan wel niet???? Weet ik niet precies. Dat vind ik zo zielig en zeker vandaag met die prikjes. Dat weerhoudt me er dan ook van om hem iets te vragen te doen. Hij heeft zo zijn eigen ideeen en opvattingen....

Eens kijken of we zo nog kunnen BBQ-en of dat het regen wordt.

Doei
Groetjes Lies

Hi!
Nou, de bbq is toch nog wel net gelukt toch?

Mick komt ook op een groep met kindjes tot 4 jaar.
De leidster gaf aan dat ze blij waren dat er weer eens een echte baby kwam...zo leuk...!
Ik was daar wel blij mee, gaan ze Mick hopelijk veel aandacht geven, hihi...

Ja joh, die mannen lijken soms echt wel van een andere planeet te komen. Toen ik dus bij mijn schoonouders aankwam was Mick aan het schreeuwen, ik hoorde hem al toen ik de tuin instapte. Mijn man was even tegels aan het leggen en mijn schoonmoeder liep met Mick rond.
Ik zeg: "Hee, hij heeft honger hoor!"
Ja, "het was nog geen tijd"...
Om gek van te worden! En mijn man is zometeen meestal overdag met Mick thuis, ik hoop dat die kleine het overleeft, haha!
Gelukkig is mijn man verder een schatje en kan ie lekker koken. Ik ben ook wel blij als hij veel met Mick zal zijn want nu lijkt het contact een beetje minder te zijn doordat hij veel werkt en ik er met mijn aanwezigheid en overnemen eigenlijk altijd een beetje tussen die twee in zit.

Ik zit nu trouwens ook op de meihyve en babybytes, vind het daar ook wel leuk en dan kan je foto's bekijken enzo...

Groetjes!!
Natalie

Tijs heeft erg veel last van de prikken. Gisteren had hij veel pijn, ik mocht hem amper aanraken. Ook was hij hypergevoelig, bij het minste geluidje schrok hij zich een hoedje. En in de loop van de dag kreeg hij koorts. Ik heb twee keer gemeten, 38,6 en 38,3. Ik heb hem twee keer een zetpilletje gegeven, want ik vind koorts bij die kleintjes doodeng. Hij heeft de hele avond in mijn armen liggen slapen. Tijs is de nacht goed doorgekomen. Wel weer vroeg wakker (kwart voor 6) en volgens mij nog steeds koorts, hij voelt zo warm. Ik hoop dat hij vandaag opknapt. Hadden jullie kindjes ook zo'n last van de inentingen?

He Natalie, mijn man kan ook lekker koken! Zou die eigenschap samengaan met niet voor kinderen kunnen/willen zorgen ?:)))))) Als ik straks weer ga werken zal hij ook meer moeten gaan doen, en helemaal omdat hij momenteel niet werkt. Ik denk dat hij dan veel met Stijn gaat doen, want hij heeft echt helemaal niets met babies zegt hij. Het heeft ook effies geduurd voordat hij overstag was voor een tweede kindje. En eigenlijk wil mama nog wel een derde.....maar vrees dat ik dat kan vergeten. Overigens wordt voor mij de belasting bij de drie kinderen zonder zijn hulp en vier dagen werken ook wel een beetje teveel vrees ik.

Op hyves zit ik niet. Zal eens kijken wat babybytes is.

Groet,
Lies

Hi!
Mick wordt hier steeds een beetje eerder wakker, vanochtend al om half zes.
Maar nu heeft hij gewoon meer dan 5 uur tussen de eerste en de tweede fles gehouden...Ik heb hem maar wat meer gegeven. Gisteravond had hij ook al niet genoeg aan 180+6 om 18:00u.
Misschien gaat hij wel naar vier flessen. Hij is pas 11 weken oud, maar al zo'n zeven kilo denk ik.
Ik moet hem om 23:00 ook altijd wakker maken.
Mijn man is vrij en we gaan vandaag even puur Mick volgen, denk dat ik hem vanavond dus laat liggen en dan zien we wel.

Mick moet pas de 20e voor zijn tweede serie prikken. Bij de eerste had hij aardig last van zijn benen, gilde het uit bij het trappelen. Ook kreeg hij verhoging en toen heb ik hem paracetamol gegeven. Ik vind het maar niks die prikken. Moet wel zeggen dat ie die dag heerlijk sliep...hihi...

Ja, kunnen koken houdt denk ik automatisch in dat je er met een baby weinig van bakt, haha!
Ik liep weer te zeuren vanochtend ( ben echt niet gezellig...) Mijn man had gisteren gezegd dat ie vandaag lekker vroeg boodschappen ging doen, uurtje of 8. Nou, ik had dus geen brood in huis net, hij was nog niet geweest. Het was een zooitje en hij zat weer gewoon op de bank tv te kijken. Dus ik zeg: "We moeten wel weer even de boel doen" vraagt ie: "Hoezo dan, komt er visite?" Hahaha!
Ik ben de complete dag dingetjes aan het opruimen en wegwerken en hij maakt er gewoon weer een bende van. Als ik dan besluit de boel de boel te laten wordt het alleen maar erger.
Ik bedenk me nu dat ik weer vergeet dat ik alles voor hem op moet schrijven, anders doet ie het niet.
Maar weer even proberen dan. Ik heb zo geen zin meer in dat gedoe rond het huishouden. Ik heb er zelf ook een hekel aan, maar wat moet dat moet...bah.

Mick heeft lekker in zijn blote kont gespeeld gisteren en lag als een gek te trappelen. Hij is ook fan van zijn rechterhand; dan maakt hij een vuist en kijkt daar een minuut naar. In bad gaan is geweldig, maar dan daarna...oei oei oei, gillen geblazen, hoe warm of koud het ook is!

Lies, die belasting is inderdaad behoorlijk wat dan, daar heb je gelijk in hoor, hahaha!

Natalie

Hoi meiden,

Die mannen, het is dat je ze nodig hebt om een mooi kind te maken, maar anders .... Hihi, nee hoor. Maar ze kunnen niets en snappen niets, maar daar doen wij ook aan mee denk ik. Ik neem ook het liefst alles op me, want ik ben er toch wel van overtuigd dat ik het beste voor m'n kinderen kan zorgen.
Thomas had de eerste keer geen last van z'n prikken, wat meer huilen misschien, maar hij huilde toen zoveel dat het niet echt opviel. Drie weken geleden was ie goed beroerd en ondanks paracetamol had ie 's nachts 38,9 koorts. En inderdaad overgevoelig overdag.
Ik maak me ook wel zorgen hoor over die mexiicaanse griep. Iedereeen doet er wel zo luchtig over, maar je zal maar net die ene zijn die heel erg ziek wordt of nog erger, je kind zal maar net 1 van die kinderen zijn. Helaas moeten we allebei toch echt werken, ik sta voor de klas dus genoeg infectiekans, m'n oudste gaat naar school, Thomas naar het kdv en mijn man reist met de metro.Kortom, we zullen het echt wel oplopen.
Thomas komt in een groep 0-3 jarigen. Ik weet wel dat ze goed voor hem zullen zorgen. Onze oudste twee hebben er ook gezeten in dezelfde groep en ze hebben het hele ziekteproces meegemaakt en ontzettend veel steun geboden en zelfs een hele actie op touw gezet om geld op te halen zodat we in het Ronald Mcdonald huis konden slapen. Echt super, voor hen is Thomas ook wel bijzonder. En daarbij, ze weten dat ik een kritische moeder ben, zodra me iets niet aanstaat kom ik verhaal halen.
Nou dames, fijn weekend, ik ga maar stofzuigen, want dat gebeurt hier anders ook niet. Eigenlijk een taak van mijn echtgenoot, maar helaas, die kan blijkbaar de stofzuiger al 2 weken niet vinden, terwijl ie gewoon in berging staat.

groetjes, Keesje

Vanochtend was het weer 6 uur....balen. Tijs werd hoestend en hikkend wakker. Overdag gaat het beter met de hogere dosis Losec. Hij zit veel minder op zijn handen te bijten, huilt minder en slaapt beter. Tijs krijgt 6 flessen van 150+5 op een dag. Nu wil ik wel naar 5 flessen over. Reden hij is na het eten zo'n 1,5 uur wakker dan slaapt hij soms net een uurtje en krijgt hij weer honger. Met 5 flessen krijgt hij denk ik wat meer rust tussendoor..en mama ook! Alleen kun je bij reflux beter meer voedingen op een dag met minder erin geven, dus ik twijfel nog. Overdag gaat het net weer beter. Het CB wilde ook dat ik naar 5 voedingen ging, maar hadden er begrip voor waarom ik nog op 6 bleef. Wat zouden jullie doen?

Tijs heeft 1 dag koorts gehad agv de inentingen, maar is nu gelukkig weer de oude. Hij ligt in de box geen moment stil, hij rolt van links naar rechts en probeert naar zijn buik te komen. Af en toe ligt hij helemaal klem tussen de spijlen. Ik kan me niet herinneren dat Stijn dat op deze leeftijd al deed. En jullie kinderen? Tijs wil ook telkens rechtop gaan zitten. Ik denk dat dat komt door de reflux.

Vandaag ga ik starten met het schilderen van het ledikant. Tijs slaapt nu in een wieg, maar dat is straks te klein. Ik ga het lekker buiten in de tuin doen.

Wat groeien ze hard he! De kleertjes van maat 56 kunnen echt niet meer aan en sommige truitjes van maat 62 worden ook al te klein.Snik... Ik heb zoveel kleding gekregen dat hij sommige dingen niet eens of maar 1 keer heeft aangehad, Zonde hoor.

Natalie, als Mick vroeg wakker is hoor je hem dan ook hoesten enzo? Reflux gaat namelijk in 50% van de gevallen samen met een allergie. Ter overweging: overgaan naar 4 flessen met meer voeding per fles kan reflux verergeren. Zit je al op 4 flessen?
Leuke foto's van jou op babybytes!

Keesje, inderdaad trekken wij vrouwen veel van de verzorging en huishouding naar ons toe, maar als ik je op mijn man moet wachten gebeurt er niets. Fijn dat je een goed KDV hebt. Dat geeft veel rust.

Fijne dag,
groetjes Lies

Terug
Bovenaan