Even (opnieuw) voorstellen

hoi meiden,

Lies: heel erg, maar ik heb al wel een winterjasje gekocht, in de winteruitverkoop: THomas was nog niet eens geboren! Ik kon toen niet wachten. Het is geen superdikke jas, maar ja van de winter zit ie in de buggy dus vangt ie meer wind dan nu.
Thomas slaapt nog in de wieg en dat lukt nog wel even, al is hij volgens mij ineens heel hard in de lengte gegroeid want de eerste broek 62 is te kort (hopelijk gewoon gekrompen in de was). De beide anderen sliepen tot 6 maanden in de wieg en ik denk dat hij dat ook wel gaat halen. Ik ben ook het ledikant aan het beschilderen. Thomas heeft een bumba kamer, dus op het bedje komt ook een bumba. Bij mijn middelste stond er een afbeelding van little people van fischer price op en bij de oudste een vrolijk varken met een jongetje erop. Het is ook leuk om de spijlen allerlei kleurtjes te geven.

Ik heb ook een tijdje lactulose gegeven, maar dat doet neits bij hem, net als bji z'n moeder. Al drink ik een hele fles: er gebeurt niets bij mij en bij hem dus ook niet. De dokter heeft heel makkelijk een briefje gegeven dus ik ben gisteren begonnen met pepti, nu nog wel gemengd met hypoallergeen om rustig aan de smaak te wennen. Hij ging ook een slechte huid krijgen, dus ik denk echt dat ie wel iets van allergie heeft.
Ik baker Thomas nog ieder slaapje in dat is nog een heel gedoe: steeds weer helemaal uitkleden. Maar zelfs ingebakerd stuitert hij nog door de wieg, dus we gaan er nog maar mee door en hopen dat hij rond de 6 maanden meer controle over zijn lijfje heeft.

Ik moet ook gewoon melk meegeven naar het kdv, dat lijkt veilig al heeft mijn oudste dus wel eens bv van een andere moeder gehad, hadden ze de verkeerde fles gewarmd. Luiers en slaapzakken hoeft niet meegenomen te worden. Maar nu hij nog ingebakerd slaapt moet die weer wel mee gegeven worden, dus ik heb nog maar een doek gescoord en daar laat ik hem eerst een paar dagen thuis in slapen, dan ruikt het lekker naar zichzelfals hij daar moet slapen.

Natalie: fijn dat je zo dichtbij Mick bent. Is er dan wat, dan ben je zo bij hem.

Wennen mag hier wel, maar ze gaan over een week verhuizen naar een nieuw gebouw (zo'n brede school, dus de kinderen zitten straks bij elkaar in het gebouw). En om nou te wennen tussen de verhuisdozen. Daarbij denk ik altijd dat wennen meer voor de moeders is dan voor de baby's die hebben toch meer wentijd nodig, dan 1 of 2 ochtenden.

nou ik ga maar slapen, wie weet hoe laat ik weer wakker moet worden. Gokje? tussen 1 en 2 uur.

Keesje

Hoi meiden,

Het is gelukt! Eindelijk mijn account gekregen via de mail.
Lees net de laatste berichtjes van jullie en grappig dat iedereen ongeveer met hetzelfde bezig is.

Bram is nu 5,5 maand en doet het prima. Dinsdag nog bij de kinderarts geweest en ze heeft alles gecontroleerd. Qua ontwikkeling is hij zijn vroeggeboorte al aan het inhalen, alleen qua groei nog niet. Meneer weegt nu 4830 gram en is 57 cm, dus maatje 50/56 past nog steeds hier. En ook de wieg gaat nog prima, hij gaat alleen wel steeds meer zwaaien met zijn armen en die wieg is wat smal daardoor, dus misschien dat we toch binnenkort maar overgaan op het ledikant. Heeft hij bij mijn ouders al ingeslapen. Hihi, zo'n kleintje in zo'n groot bed.

Het kdv gaat prima. Ik geef bv mee (met naam) en die gaat daar in de koelkast en wordt prima gegeven. Soms wat teveel, maar dan drinkt hij het gewoon niet op. Drinkt overigens nog maar zo'n 750 ml per dag, dus ik hoop dat dat snel meer wordt. Ergens dit eerste jaar moet hij zijn achterstand toch inhalen. Luiers zijn daar en flesjes enzo, alleen zijn slaapzak moesten we ook meegeven.

Ik ben wel begonnen met het afbouwen van de bv. Ik hoop wat meer energie te krijgen als ik helemaal gestopt ben, want ik ben 's avonds gesloopt. En dat terwijl ik nog steeds maar 4 x 6 uur werk per week (volgende week 4 x 9 uur) en Bram al een maand of 2 slaapt van 21.30 tot 8.00 uur. Heerlijk. Keesje, ik hoop dat dat bij jou binnenkort ook zo is. Kun je hem 's avonds niet wat afgekolfde melk extra geven zodat hij misschien maar 1 x 's nachts komt? Bij Bram werkte dat goed. Ze gaven trouwens bij ons wel aan dat als de spijsvertering bij de baby's omlaag gaat 's nachts netzoals bij ons, dat ze dan pas echt doorslapen. Dus misschien is hij er nog niet aan toe?

Zo een heel verhaal, maar ga proberen toch maar eens vaker weer te reageren. Ik hoop dat jullie mijn profielfoto kunnen zijn, want dat is Bram ongeveer 2 weken geleden.

groetjes Miranda

Hallo allemaal!
Miranda, leuk dat je er weer bent!

Ik heb een winterjas gekocht voor Mick, laatst. Ik had nog een cadeaubon voor de babywinkel hier en zag echt een zo-gave jas! Hoefde toen dus even niet zo op het geld te letten, lekker.

Ik begin hier toch weer een beetje te twijfelen of Mick niet toch last heeft van maagzuur. Ik hoor hem niet meer veel slikken, maar hij wordt steeds vroeger wakker en heeft weer wat vaker de hik. Hij blaast nog steeds heel veel belletjes. Ik zou het zo graag toch eens willen proberen, want hij wordt 's ochtends niet wakker van de honger, maar van het sabbelen op zijn handen, iets dat hij nu ook weer enorm veel doet.

Echt stom he, van die verkeerde voeding?! Ik heb inderdaad zijn poedercontainers meegegeven, beschrijving erbij, alles...Nou ja, het zal niet gauw weer gebeuren, hoop ik...

Ik denk erover om Mick ivm die handjes toch 's nachts weer in te gaan bakeren. Mijn man hield vannacht zijn armpjes vast langs zijn lichaam en toen viel hij snel weer in slaap. Helaas, zit ik nu wel weer iedere keer om half zes in de woonkamer.

Mick moet eind september drie dagen naar het zh. Gespreid over drie weken. De eerste twee keren geven ze hem voeding met koemelkeiwitten en een keer allergy care of Nutramigen ofzo. Dan moeten we in de gaten houden hoe het met hem gaat en dat bijhouden. De derde afspraak verbreken ze het zegel van de verpakking en zien we in welke week hij welke voeding heeft gehad en hoe hij daar dus op reageerde. Ik zal ook blij zijn als ik hem alleen AR-voeding mag gaan geven. Ik blijf twijfelen, vooral omdat hij volgens mij amper op die verkeerde voeding heeft gereageerd...maar goed, we gaan het zien.

Ik blijf best moe, vervelend is dat. Vandaag wel lekker een terrasje gepikt met mijn man, Mick was de middag wennen. Dat ging met ups en downs. En dat klopt wel, in de middag doet hij altijd wel een beetje "moeilijk". Is heel moe, maar wil dan niet slapen enzo.

Sorry voor mijn multiple-bericht, hihi...

Greetz!

Hoi,

We hebben een paar drukke dagen gehad. Ik ben helemaal gesloopt. Afgelopen vrijdag naar de oma van mijn man geweest. Ze is 90 en vindt haar achterkleinkinderen helemaal geweldig. Gisteren hadden we visite met kinderen die bleven eten. Het werd een latertje en een paar wijntjes teveel.... Vandaag naar mijn moeder geweest. Stijn weggebracht die gaat een paar dagen bij oma logeren. Iedere avond laat naar bed en dan iedere ochtend tussen 5-6 opstaan is toch een beetje teveel. Ga daarom zo lekker naar bed en morgen rustig aan doen.

Tijs rolt sinds een paar dagen de hele box door (van buik naar rug en terug) dus we zijn gestopt met inbakeren. Hij ligt nu in een slaapzak die ik aan de onderkant onder het matras vouw. Via de beeldbabyfoon hou ik in de gaten of hij niet draait. En als hij in de box ligt zit ik in de buurt. Ik vind het zo eng als hij op zijn buik ligt. Beetje paranoia:)))Stijn was een half jaar toen hij ging rollen, ik ben een beetje verbaasd over de snelheid waarmee Tijs dit onder knie heeft. Mijn moeder vindt het net een garnaaltje zoals hij rolt. Het is schattig om te zien. Rollen jullie kinderen al?

Vandaag heb ik de flessen groter gemaakt en krijgt hij er nog maar 5 met 180+6 scheppen. Het is geen succes geworden. Hij huilde, hoestte, hikte, piepte en ging bellen blazen van speeksel, echt zielig gewoon. Ik twijfel of ik hiermee door moet gaan of zou hij even moeten wennen?

Natalie, werk ze morgen! En ik zit ook iedere ochtend tussen 5-6 uur met Tijs dus je bent niet alleen. Ik heb alleen wel met de man afgesproken dat hij de late voeding gaat doen. Dan ga ik alvast slapen en doe ik de ochtend. Straks met werken erbij hou ik het anders niet vol. Doen jullie dat ook? Heftig hoor die onderzoeken met Mick. Lijkt me niets zo'n ziekenhuisopname, maar wel belangrijk om erachter te komen of hij KMA heeft. En ik zou idd Mick weer proberen in te bakeren. Tijs bakerde ik de laatste tijd ook alleen nog s'nachts in. Als Tijs last heeft van de reflux sabbelt hij ook enorm op zijn handen en vingers. Hij huilt dan met zijn handen in de mond, alsof hij er iets uit wil halen. Zo zielig....
Als hij honger heeft doet hij ook zijn handen in de mond. Af en toe zijn zijn vingertjes helemaal week.

Keesje, hoe schilder jij die moelijke dingen op het bedje? Kun jij zo goed schilderen of heb je een trucje? Ik denk toch ook dat ik me niet kan beheersen en een jas koop. Stijn heeft ook een nieuwe jas nodig, binnenkort weer eens goed shoppen voor die mannetjes...
Hoe reageert Thomas op de pepti? En wat jammer dat lactulose niet helpt bij hem. Misschien zijn er nog andere middeltjes. Ik zou de huisarts eens vragen. Heb je ook een goede creme voor zijn huid? Stijn heeft exceem en bij hem werkt de vaseline lanette creme erg goed. En hij gaat weinig in bad.

Miranda, welkom. Fijn dat Bram het zo goed doet. Het lijkt me erg spannend als je kindje te vroeg geboren wordt. Klets gezellig mee!

Groetjes
Lies

Hoi allemaal,

Natalie, je leest dit niet meer voor je werkt maar: veel succes en plezier!!!

Lies: wat heeft Tijs een haast! Nee hoor, hier wordt nog niet gerold. Gelukkig maar, want zonder inbakeren zou Thomas niet kunnen slapen.
Ik heb inderdaad van die lanettecreme. De plek wordt gelukkig niet groter, dus een paar dagen goed smeren en hij zal wel weg gaan. Ik heb het idee dat de pepti goed valt. De krampjes en winden in de vroege ochtend blijven, maar ja, ik voed 's nachts zelf, maar overdag gaat het beter.
Waarom wil je minder en grotere flessen geven? Heb je het idee dat Tijs te weinig binnenkrijgt per voeding?
Gisteravond werd Thomas om half 12 wakker, dus ik hoopte op een nacht doorslapen, maar helaas om 4 uur werd hij weer wakker. Ik had al een fles gegeven in de hoop dat die langer zou vullen.
Je houdt de babyfoon wel in de gaten, maar is het niet gevaarlijk om de slaapzak in te stoppen?
Thomas is zaterdag meegeweest naar de efteling. Ging heel goed, sommige attracties kon hij mee in de draagdoek. Hij heeft op z'n hoofd een grote aardbeienvlek en ik ben het langzamerhand zo zat hoe iedereen daar naar kijkt. Echt, het is soms kwetsend hoe er gekeken wordt. Soms echt met walging. Niet normaal. En zelf zien we het natuurlijk niet meer, dat ding zit er maar het hoort bij hem. Grappig is wel dat ouders waarvan het kind er zelf 1 hebben (gehad) je vaak aanspreken en zeggen oh die van mij heeft het ook (gehad), er werd bij 1 meisje zelfs de haren opzij geschoven om te laten zien. Mijn man zei al; volgende keer doen we hem een petje op. Maar ja, onze middelste zoon droeg tijdens en na de chemo altijd een bandana of petje, dus ik heb het niet meer zo met die dingen. Gelukkig beginnen zijn haartjes te groeien, het is al echt zo'n zacht vachtje, maar ja, er licht van kleur, dus duurt nog wel even voor die vlek bedekt is.

Laatste week voor mij, volgende week ook weer aan de slag en er moet al een hoop gebeuren deze week: verder klussen op school, ct-scan van m'n nieren laten maken en proberen mijn huis nog wat verder op te ruimen.

Fijne dag allemaal,

groetjes, Keesje

Hoi Lies,

Ik was nog vergeten: dat schilderen is niet moeilijk. Gewoon een plaatje vergroten op de computer of onder het kopieerapparaat en dan overnemen op het bedje met carbonpapier en dan schilderen maar. Gewoon potjes acrylverf uit de hobbywinkel gebruiken. Het lijkt allemaal moeilijker dan het is!
Voor leuke ideeen gewoon kleurplaten bekijken op internet. En, ik bedoel dit absoluut niet als reclame, echt niet, maar mijn zusje en ik verkopen kapstokjes en schilderijtjes via internet, wellicht zie je daar een leuk plaatje dat je op het ledikant kan schilderen: www.inkyplinky.nl Ik zeg dit dus echt niet om iets te verkopen hoor, ik heb niet eens tijd om wat te maken, maar zoals ik zei, wellicht zit er een leuk plaatje voor je bij.

groetjes, Keesje

Pffoeiii, die eerste dag zit erop!
Mick besloot dus gisteravond he-le-maal gek te worden, ik weet niet wat er was.
Huilen, huilen en dan 's nachts ineens weer voor een fles komen, had ie al weken niet gedaan!
En dan had mijn man ook nog eens nachtdienst.

's Ochtends kwam mijn schoonmoeder even. Mijn man had de moeilijke data van zijn nachtdiensten niet doorgegeven aan me en ik kon dus niks aan mijn moeder doorgeven, die die moeilijke dagen dan oppast. Dus moest hij zelf wat regelen. Schoonmoeder even in de ochtend en hij heeft de rest van de dag zelf doorgehaald.

Ik word nu pas een beetje moe, dus het valt mee, ik vond het wel weer fijn om voor de klas te staan, maar voelde me ook wel een beetje verloren.

Volgens mij gaan we weer verder op het andere topic, ik lees even niet terug, geen fut voor. Ik zag wel succeswensen dacht ik, bedankt!
Woensdag misschien meer tijd en puf, zal dan weer goed kijken...

Ik ga denk ik gewoon naar bed, heerlijk.

Groetjes, tot snel!

Hoi,

Even een korte reactie op jouw mailtje Natalie. Tijs kwam vannacht ook ineens weer om 3 uur voor een nachtvoeding!!!! Wat is dat met die mannetjes van ons. Ik ben vandaag gewoon weer naar 6 flessen gegaan van 150+5, want ik hoop dat het aan de grotere flessen lag. Na iedere voeding had hij zo'n last.Vandaag ook met hem naar osteopaat geweest. Ik ben benieuwd. Moet er niet aan denken weer iedere nacht op te moeten....Ik snap niet hoe het kan dat hij eerst weken tot 8 uur of later slaapt, dan weer weken tot 5-6 uur en nu ineens weer om 3 uur al wil eten.

Groetjes
Lies

Terug
Bovenaan