Even (opnieuw) voorstellen

Dag Lies and others!
Ik zit nog niet op vier flessen.
Ik heb het wel geprobeerd afgelopen nacht en op zich ging het wel, hij heeft geslapen van 20:00 tot een uur of 6:00, maar ook in verband met de eventuele reflux doe ik het nog maar even niet,
ik wacht tot ik goed genoeg merk aan Mick dat het kan, dat hij het echt nodig heeft.

Mick pruttlet en rochelt niet meer als hij wakker wordt, gelukkig, maar ik vertrouw het nog niet helemaal. Sowieso vind ik het nog steeds een beetje moeilijk als hij huilt enzo, raak dan meteen weer heel even in paniek en moet dan weer bedenken dat het nu goed gaat, dat blijft wat wennen.

Ik ben vandaag mijn klas weer wezen inrichten, toch wel lekker. Betekende ook dat mijn man de hele dag voor Mick moest zorgen en vannacht heeft hij de speen er drie keer in gedaan.
Ik vond het wel even lekker hoor! En toen ik thuis kwam was er afgewassen en gekoookt en Mick was in bad geweest EN ze zijn wezen wandelen...!
Mijn man was wel kapot, moest ook nog naar zijn avonddienst. Ik heb hem wel even laten weten dat ik dit nou eens heerlijk vond.

Mick groeit ook maar overal uit, zit nu met veel dingen op maat 68, heb gelukkig een heleboel in maat 74/80 gekregen en dat ligt nu heel leuk te zijn in de kast, kan niet wachten tot ie dat allemaal aan kan!

Nou, ik ga eens wat handleidingen van de nieuwe lesmethodes lezen, hoop dat ik er niet teveel "uit" ben, ik moet nog wel veel doen in mijn klas en de groep die ik krijg is erg zwaar zag ik, veel gedrags- en leerproblemen...

We gaan het zien...
Groetjes en schilderse!
Natalie

Hoi meiden.

@Natalie: Klas inrichten? Moet je maandag weer aan de bak? Ik heb gelukkig nog een weekje. Maar ik ga dit weekend ook aan de sjouw met tafels en stoelen. Gelukkig 4 kinderen minder dan vorig jaar: scheelt toch weer 4 rapporten en de daarbij behorende gesprekken. Maar ik heb ook dit jaar veel kinderen waar wat mee is: moeilijk thuis of gedrag- en/of leerproblemen. Ik zie wel.
Welke groep ga jij draaien? Ik groep 3, met een nieuwe taalmethode en een digitaal bord (aaaah, ik hou zo van krijtjes en bordtekeningen snik). Die bordenwissers gooien ook zo lekker ;-)
Jeetje maatje 68! Thomas heeft nu wel 62, maar hij heeft ook nog wel rompertjes maatje 50/56 aan.
Heb je nog belangstelling voor een korte spijker tuinbroek met winnie de poeh shirt? Heb ik nieuw in de kast liggen, maar Thomas past dat echt nog niet en ik denk dat het te koud weer is tegen de tijd dat hij het aan kan.

Ik kijk uit naar de tijd dat Thomas minder vaak gaat drinken, hij zit nog steeds op 7 voedingen, waarvan 2x s'nachts. Ik ben het zat, maar ja, je kan het niet afdwingen. Hij slaapt goed, alleen aan de verkeerde kant van 12 uur. Hij slaapt van 20.00/21.00 uur tot een uur of 2.00 . Ik zal me echt moeten aanleren dan ook op tijd naar bed te gaan, maar nu geniet ik nog even van de tijd alleen als iedereen naar bed is. Zo fijn.

Vandaag bij de osteopaat geweest. Hij heeft het vermoeden dat Thomas moeite heeft met de flesvoeding. Hij adviseerde nutrigamen(?), dus dat wordt van de week naar de dokter in de hoop dat zij een briefje voor de verzekering wil schrijven, want zelf die pakken kopen wordt veel te kostbaar. Maar ja, je hoort verhalen dat de ene arts makkelijk is en de andere heel moeilijk. Ik hoop maar het eerste.

Nou ga nu maar slapen, want we gaan morgen een dagje naar de zoo in Antwerpen.

groetjes, Keesje

Hi!
@Keesje: een digibord?! Heerlijk, ik wil wel ruilen hoor, haha!
Kan je volgens mij enorm leuke dingen mee, jammer dat dat dan ook weer uitgezocht en voorbereid moet worden...
Ik merk dat het toch wel weer erg veel werk is, weer een ander lokaal, weer spullen uitpakken/weggooien.
Morgen wordt nog een kopieerdagje en dan donderdag vergadering. Maandag de 17e moet ik al weer starten...

Nutramigen, dat wordt toch ook gebruikt bij een allergie?
Mick gaat donderdag weer naar de osteopaat, hoop dat het weer helpt. Tot nu toe gaat het dan iedere keer wat beter, hoop dat dit wel de laatste behandeling wordt. Misschien kan ie even het nachtmomentje van Mick laten verdwijnen. Hij hoeff dan wel geen voeding, maar zou toch graag in 1 keer door willen slapen. Zo hee, nog twee keer 's nachts, dat zou ik niet meer trekken, zet hem op!

Ik vind trouwens wel dat mijn geld de deur uit vliegt!
Volgende maand moeten we echt op gaan letten. Doekjes hier, spulletjes daar, luiers, toch nog kleren nodig, extra fles en slaapzak voor kdv, nog een zomerslaapzak, hoppa...

Spijkertuinbroeken zijn leuk!!!
Ja Mick is echt een spekkie hoor.
Volgens mij heeft ie op t moment wel last van zo'n sprongetje in de ontwikkeling. Ik geloof niet zo snel ergens in, maar heb wel dat "Oei, ik groei"-boek en ik vind het zeer aannemelijk wat ze stellen. Ik merk ook rond die sprongtijden dat Mick veel nieuws kan en daarvoor echt even een terugval heeft. Waar of niet, het geeft mij toch een soort rust/berusting en dat is me veel waard, want verder ben ik echt een panisch geval, nog steeds als Mick gaat huilen stress ik behoorlijk...bah.

Morgen naar het kdv. Heb net zijn naam op alle spulletjes gezet, moest al bijna huilen, hihi!

Was de Zoo wat?

Groetjes!
Natalie

hoi natalie,

Mail me even je adres dan stuur ik het broekje wel op. Mail maar naar leukespullen@yahoo.com (zo'n mp adresje van me). Zo'n digibord is leuk, maar wij krijgen op vrijdagmiddag tussen 1 en 3 uitleg en dan moet je er maandag mee aan de slag. Dat lukt natuurlijk nooit, dus dat wordt vast nog het whitebord gebruiken op maandag.
Ik ben bij de huisarts geweest en we gaan nu eerst pepti gebruiken, dat gebruik je ook bij koemelk allergie. Min overleden zoontje was ook koemelkallergisch, dus wie weet Thomas ook. Kijken hoe het dan gaat. Het blijft natuurlijk uitzoeken hoe of wat. Maar zoals het nu gaat niet niet fijn. Thomas was de hele nacht en ochtend van slag omdat hij moest poepen. Uiteindelijk komt het wel, helemaal groen. Nu ligt ie dus heerlijk te slapen en morgen begint het riddeltje weer opnieuw.
Zoo was aardig, beetje druk, maar leuk om andere dieren te zien dan in blijdorp.
Ik ben ook heeeeel snel door mijn geld heen. Vraag me niet waar al het vakantiegeld heen is gegaan, maar het is al bijna op, terwijl ik het toch ook nodig heb om hier en daar een gat te vullen. Maar ja, aanbieding van luiers, dan maar weer extra kopen. Shirtje kopen, rompertjes, stoeltje, speeltje. Ik weet waar het heen gaat, maar ja. Als we werken hebben we weer minder tijd om te shoppen, dus blijft het hopelijk beter te beheersen.

groetjes, keesje

Hi!
Ja, dat is het, al die tijd die ik heb om dingen te kopen, hahaha!
Maar dat zal helaas al spoedig minder worden.
Ik moet wel zeggen dat ik weer helemaal in mijn element ben in de klas.

Wij hebben hier dus de nieuwe taal- en spellingmethode en dat zouden we ook goed voor gaan bereiden. Kon hem dus deze week pas gaan gebruiken en er zijn nog geen teamafspraken over...lekker...

Mick is vandaag naar het kdv geweest om te wennen. Ging erg goed, toen we hem op kwamen halen lag hij temidden van alle spelende kinderen gewoon lekker ontspannen te pitten!
Wat ik wel ernstig vond, was dat ze me belden om een uur of 11. Hadden ze hem gewone voeding gegeven, per ongeluk!!! Najaaaaa...
Dat was nou het enige waar ik bang voor was.
Ze vonden het heel erg en hebben hem goed in de gaten gehouden. Gekke is, dat hij helemaal niet heeft gereageerd. Het was maar 40 ml, maar toch...
Ik ben nu extra benieuwd naar de test in september. Misschien had hij gewoon dus heel erg last van zijn darmen en die reflux, en is de toegevoegde nutriton genoeg. Daar hoop ik dan op.
Dan kan ik hem wat zwaardere voeding voor de nacht geven, hij wordt soms nog wel een aantal keer wakker voor de speen enzo.

Maar goed, dat ze die fout maakten was niet relaxed. Ik kan uit het raam van mijn lokaal zowat naar binnen kijken bij het kdv, das ook wel een raar idee, om zo dichtbij te zijn...Maar ook fijn.
Iemand die ik ken heeft dus de groep van Mick. Toen we binnenkwamen riep ze : "Ooooooooh, is Mick JOUW kindje?! Leuk!" Drie zoenen, Mick overnemen, heel makkelijk en gezellig. Ik ben dus verder heel blij.

Werken wordt wel pittig, voor vier dagen.
Maar ik heb er toch zin in, we gaan eraan wennen en het gaat goedkomen!

Ik zal je even mailen Keesje!

Groetjes,
Natalie

Hi!

Wij hebben hier dus de nieuwe taal- en spellingmethode en dat zouden we ook goed voor gaan bereiden. Kon hem dus deze week pas gaan gebruiken en er zijn nog geen teamafspraken over...lekker...

Mick is vandaag naar het kdv geweest om te wennen. Ging erg goed, toen we hem op kwamen halen lag hij temidden van alle spelende kinderen gewoon lekker ontspannen te pitten!
Wat ik wel ernstig vond, was dat ze me belden om een uur of 11. Hadden ze hem gewone voeding gegeven, per ongeluk!!! Najaaaaa...
Ze vonden het heel erg en hebben hem goed in de gaten gehouden. Gekke is, dat hij helemaal niet heeft gereageerd. Het was maar 40 ml, maar toch...
Ik ben nu extra benieuwd naar de test in september. Misschien had hij gewoon dus heel erg last van zijn darmen en die reflux, en is de toegevoegde nutriton genoeg. Daar hoop ik dan op.
Dan kan ik hem wat zwaardere voeding voor de nacht geven, hij wordt soms nog wel een aantal keer wakker voor de speen enzo.

Maar goed, dat ze die fout maakten was niet relaxed. Ik kan uit het raam van mijn lokaal zowat naar binnen kijken bij het kdv, das ook wel een raar idee, om zo dichtbij te zijn...Maar ook fijn.
Iemand die ik ken heeft dus de groep van Mick. Toen we binnenkwamen riep ze : "Ooooooooh, is Mick JOUW kindje?! Leuk!" Drie zoenen, Mick overnemen, heel makkelijk en gezellig. Ik ben dus verder heel blij.

Groetjes,
Natalie

Hi!

Groetjes,
Natalie

Hoi hoi,

Even een paar drukke dagen gehad.

Het ledikantje zit weer in de verf. Ik wil aan de voorkant er nog iets leuks op schilderen, maar had geen inspiratie. Wit is zo wit anders. Jullie nog ideeen? Liggen jullie kids al in het ledikant of nog in wieg?

Tijs is nu al hele week tussen 5 en 6 uur wakker. Balen hoor! Ik was zo blij met die 8 uur.....zucht. Maar gelukkig hoef ik er s'nachts niet meer uit. Pittig hoor Keesje!

Tijs wil overdag om de 3 uur drinken dus met 6 flessen red ik het net. Na 18 uur slaapt hij dan tot 22/23 uur. Alleen gisteren werd hij om 21 uur hikkend wakker. Ik had die dag pas 5 mg losec gegeven en wilde met de laatste voeding de andere 5 geven. Dit in de hoop dat hij dan in de ochtend geen last zou hebben en langer slaapt. Dat feest ging dus niet door. Nadat ik de losec had gegeven bleef hij ontroostbaar en heb ik nog een klein flesje gegeven. Gisteren heeft hij meer dan 1000 ml voeding gehad daardoor. Dat is toch 1 keertje niet zo erg? En vanmorgen was het 5.30 uur dat meneer weer honger had.

Liggen jullie kinderen nog ingebakerd? Tijs eigenlijk alleen s'nachts en ik denk erover om ermee te stoppen. Wat doen jullie?

KDV gebeld. Ze doen niet aan wennen, voordat je contract ingaat. Reden er is geen plaats voor een extra kind en hij is niet verzekerd. Nou goed dan wennen we maar mijn eerste werkweek. Als ik al ga beginnen dan wordt het toch rustig aan en haal ik Tijs gewoon lekker vroeg op, of mijn man want die is thuis. Eind deze maand heb ik wel een intakegesprek. De rekening hebben we al 920 euro voor 3 dagen 10 uur p.d. We denken erover 1 dag eraf te halen. Betalen jullie ook zoveel?

Vandaag en gisteren weer voor de kids geshopt. Nog wat uitverkoopjes gescoord. Alvast voor volgend jaar voor Tijs een zwembroek met badjasje voor 3 euro! Zo lief! Ik zit een beetje te twijfelen of Tijs een winterjas nodig heeft. In de maxicosi en de kinderwagen heb ik een zak dus dat wordt toch veel te warm met ook een dikke jas aan. Wat doen jullie? Ze hebben wel schattige jasjes hoor....

Leuke slaapzak voor Tijs bij Prenatal gekocht. Hij schopt zijn lakens en dekens de hele tijd weg dus het moest gewoon. En de babydoos opgehaald. Ik vond de inhoud niet echt super, maar ach het is gratis dan zeg ik geen nee:)))

Bij Etos 4 pakken pampers gekocht en een schattige nijntje muziekdoos erbij gekregen. Tijs vindt hem helemaal leuk. Hij begint ook te kroelen met van die zachte knuffeldoekjes. Schattig om te zien hoe hij die in zijn knuistjes vastklemt en tegen zijn lichaam aandrukt.

Gisteren de man eens even duidelijk gemaakt dat er iets meer van hem verwacht wordt. En niet te geloven maar vandaag doet hij enorm zijn best. Dat werd weleens tijd.

Natalie, hoe kunnen ze nou verkeerde voeding geven, geef jij geen voeding mee voor Mick? Bij Tijs zou het ook kunnen als ze zijn voeding met een ander kindje zouden verwisselen. Zit ik ook niet echt op te wachten. Ik ga gelijk van die naamstickers bestellen voor op de melkcontainers. En moet jij zelf een slaapzak meegeven? En luiers? Het is toch overal weer anders die KDV's.

Natalie wat voor soort test krijgt Mick in september? Als blijkt dat hij geen KMA heeft zou ik over gaan op AR voeding dan hoef je niet meer apart met nutriton erbij te mengen.

Natalie, heb ook nog weleens stress als Tijs erg huilt maar het wordt wel minder. Overigens zit Tijs ook in sprongetje. Hij wil de hele tijd op schoot of mij zien anders gaat hij brullen. En kom ik aanlopen keihard weer lachen en is er niets aan de hand.

Keesje, vervelend voor je mannetje dat hij moeilijk poept. Ik ben benieuwd of de pepti hier verandering in brengt. Hier is het over en daar ben ik erg blij mee. We gebruiken nog steeds de lactulose en in alle flessen extra water. Ook denk ik dat de nutrilon AR laxeert. Geef je Thomas al 10% extra water in zijn fles? De lactulose kun je gewoon bij de apotheek halen en kost 5 euro. Die van mij is nu bijna op dus je doet er best lang mee. En het is een onschuldig middel. Je voedt Thomas toch bij? Doe je dat met hypoallergene voeding? Daar kan poep namelijk groen van worden.

Groetjes,
Lies

Terug
Bovenaan