Even voorstellen: de eerste

Dag Philea,

ik had je al gefeliciteerd in je andere post. Geweldig. En 8 weken al. moet je nagaan...heb je de hele tijd al een klein hummeltje in je buik gehad!

En misschien een domme vraag...maar wat houdt die prenatale screening precies in??

hoi meiden....

vanmorgen was het moment van de waarheid voor mij 1 dag overtijd en ik kon niet langer wachten dus ik de zwangerscapstest gepakt en even gewacht en wat denk je............ ZWANGER!!!!!!!

wauw 1e ronde 1e kindje hoe is het mogelijk!!
al die gekke symptonen toch niet voor niks geweest
terwijl ik donderdag er nog heilig van overtuigd was dat ik ongi ging worden wat een krampen had ik zeg!!!

maar ik wil nu graag weten wat mijn volgende stap is?
en net als weekee wil ik graag weten wat dat voor onderzoek is philea!

en ik heb je bij je andere topic gefeliciteerd maar bij deze doe ik het nog een keer

GEFELICITEERD MEID

+++++++ +++++++ ++++++++++++ ++++++++++++++
GLITTERS VOOR DE ANDERE MEIDEN

groetjes van inkie

en weekee succes nog met wachten hoor ik ga voor je duimen...

wat denk je zelf op dit moment?

Inkie!!! Wat leuk voor je! Ik ben echt hartstikke blij :) Ik hoop dat ik jullie snel mag volgen.

Welke test heb je gebruikt als ik vragen mag? Enne... hoe voelde het om de test "zwanger"af te lezen. Heb je het alleen gedaan???

Nogmaals, van harte en ga er lekker van genieten!!

hoi weekee,

omdat ik op een roze wolk zit is mijn tekst ook roze hihi!
haha maar beseffen doe ik eigenlijk nog steeds niet het is zo snel allemaal maar ik ben er wel heel erg blij mee!!!

Ik heb de digitale test van clear bleu gebruikt daar komt gewoon zwanger of niet zwanger te staan en geen gedoe met streepjes enzo!
en hij is voor 99% betrouwbaar en dat sprak mij wel aan!
ik heb de test zelf uitgevoerd want ik moest eerst mijn urine opvangen enzo dus toen heb ik het in de badkamer getest en ik was nog niet eens klaar met het lezen van de hele gebruiksaanwijzing en toen stond er al ZWANGER dus ik rende naar de slappkamer waar mijn man lag te wachten op de uitslag en ik zei lees ik dit goed????

ja zei die er staat zwanger!!!!

nou gek he dat het bij de 1 zolang kan duren (ik hoorde vorige week een kennis van ons is al 5 JAAR!!!! bezig en ws ze eindelijk zwanger kreeg ze na 8 weken een miskraam dat is toch vreselijk)
en bij mij gaat het dan zo snel??

maar ik nog meer meiden ondekt op het zwanger zijn forum die ook zo snel zwanger zijn alnders ga je je zo schuldig voelen!!

maar ga 5 of 6 feb testen?

ik ga voor j eduimen

groetjes en bedankt voor je felicitatie!!!

hahaha een roze tekst, inderdaad heel toepasselijk.

Er zijn inderdaad meer mensen die gelijk zwanger worden en anderen doen er jaren over (of worden uiteindelijk helemaal niet zwanger) niet helemaal eerlijk lijkt het, maar jij bent zwanger en daar moet je lekker van genieten.

Ik ga 8 februari testen (ALS ik dan nod niet ongi ben.). Ik ben vanochtend opgestaan met een koortslip en meestal komt dat als mijn weerstand lager is en dus mijn ongesteldheid eraan zit te komen. Met mijn nod dinsdag zal dat dus (helaas) ongeveer wel kloppen.

Maar ik geef niet op en ga lekker rustig verder klussen. het is nou niet zo dat dat een vervelende taak is hihi.

dag dames,

Gefeliciteerd Inkie fantastisch zeg

www.prenatalescreening.nl

het is even kort ik probeer later meer te schrijven..

Oh ja okay, daar heb ik over gehoord. met hoeveel weken zou je dat "kunnen" doen?

Dag weekee,

Een prenatalescreening ookwel combinatietest wordt alleen gedaan als je er voor in aanmerking komt dus al een verhoogd risico hebt of ouder bent dan 36 jaar. Toch kan je deze test laten doen als dit niet het geval is ik dacht na 11 weken dat dit kan. Het kost (althans werd mij verteld) 127 euro. Er wordt dan bloed afgenomen (test 1) en er wordt  bij de  echo meestal   bij termijnecho bepaling gekeken naar de nekplooi. Als je er niet in aanmerking voor komt heb je namelijk 1 op de 1000 kans dat je kindje gehandicapt is of het syndroom van down heeft. Middels deze combinatietest kunnen ze kijken of je een verhoogde kans hebt dus 1 op 200. Daarna volgen meer testen zoals de vlokkentest en punctie. Deze testen hebben 0.2% kans op een miskraam. Het kan nooit een garantie bieden dat het wel of niet zo is. Het blijft bij kansberekening.

Dit maakt het dus zo moeilijk. Mijn vriend weet het niet meer. Ik zelf wil wel die test doen, want soms kunnen ze tijden s de zwangerschap al dingen verhelpen voor je kindje. Ik wil het dus wel weten of ik een verhoogde kans heb ja of nee. Mijn vriend daar en tegen vindt dat erg moeilijk. Zijn grootste angst was ookeen gehandicapt kind bij ons heeft het lang geduurd voor we dus belsoten er voor te gaan. En nu wordt hij dus al voor de keuze gezet. Dus erg lastig.

Ik had ook niet gedacht dat ik nu al zoveel moest regelen en beslissingen moest nemen. Je moet een verloskundige kiezen (of te wel in mijn woonplaats) wil je thuisbevallen, ziekenhuis of een geboortehotel. Je kiest daar al de verloskundige op uit.   Daarna moet je al kraamhulp regelen. Wat wil je bij welke organisatie
Ik moet dit al een beetje rgelen aangezien ik nog nietw eet hoeveel weken ik ben en bij ons de wachtlijsten lang zijn. Pfffffff
Ik ben nog niet eens gewend ana het feit dat ik zwanger ben en dan maak je al zulke belangrijke beslissingen.

Wel heb ik me meteen opgegeven voor moeders voor moeders. Dat wist ik al lang dat ik dat zou doen. Dus die komen vrijdag langs.

Nou dat was het even. Weekee ik duim voor je.
Inkie hoe is het nu met je??

Terug
Bovenaan