even voorstellen.

Hoi Roos,

Heb het ook in de krant gelezen, woon je ook in Brabant?
Heb ook wat uitgeknipt voor in m'n plakboek dat neerkwam op:
mensen zeggen altijd dat het het verschrikkelijkste is wat je kan overkomen, maar "degenen die er over mee kunnen praten, weten echter dat er ook veel moois tevoorschijn komt als je moeder bent van een kind dat met gesloten ogen alles zag en wist."
En zo is het maar net, ik ben gewoon trots dat ik de moeder mag zijn van mijn kleine meid, die bij iedereen zoveel moois heeft gebracht!

Wat een stap heb je trouwens gezet! Knap hoor! En een heel verhaal, jij was toch niet zo'n prater ;-)
Ik merk dat je heel bewust bezig bent met Joris* een mooi plekje in jullie leven te geven, en hoop dat dat elke dag weer een beetje beter gaat!

Wij zijn net met onze Tijn bij een osteopaat geweest, ben benieuwd. Wat hij vertelde/voelde klopte wel met ons beeld, dus ik hoop dat het effect heeft. Hij zei alleen wel dat het de komende dagen nog even erger kon worden, maar dat hoefde niet. Ik hoop maar van niet, anders worden het niet zo'n "prettige kerstdagen".
Ik ga nu even een dutje doen, want ik ben helemaal op. Welterusten!

groetjes Anita

Hoi,

@ Roos

Wat goed van je dat je op Joris zijn kamertje bent geweest,dat was vast een enorme drempel voor je maar ik denk dat het erg goed is dat je dat gedaan hebt! Ik vind het ook knap van je dat je de kamer weer als kamer wilt gaan gebruiken. Fijn dat je (ook) een plekje in de huiskamer voor hem hebt. En wat prachtig zeg die boom! Fijn ook voor Lyan dat jullie toch kerst hebben gevierd ik vond het vorig jaar op de een of andere manier toch ook wel prettig om gewoon te doen wat we anders ook zouden doen ik had het idee dat als we het niet zouden vieren we het voor onszelf alleen maar moeilijker maakten..
Wat vervelend dat de test negatief was, ben je ondertussen al ongesteld geworden??
Ik herken je gevoel over het je schuldig voelen dat je kinderwens nog zo sterkt is maar onthoud een ding je weet dankzei je twee wondertjes hoe mooi het is en dat zou je graag nog een keer meemaken, daar hoef je je echt niet schuldig over te voelen

@ Anita

Wat heb je dat weer mooi geschreven zeg! Helemaal zoals ik het ook voel ik ben en blijf ongelofelijk trots op onze kleine meid! Hoe gaat het nu met Tijn? Ik hoop dat het meeviel de afgelopen dagen?

@ Petra

Hoe gaat het met jou? Wat zullen dit moeilijke dagen voor jullie zijn...

Zo de kerst hebben we weer gehad, ik vond het dit jaar eigenlijk nog wel moeilijk hoor vooral gisteren bij mijn schoonouders mijn nichtje die vlak na Merle geboren is was er natuurlijk wel bij en mijn schoonmoeder is dan ook zo enorm overdreven met haar bezig dat vind ik nog steeds moeilijk maar ja het is niet anders we moeten er maar mee leren leven helaas..

Donderdag ben ik weer voor controle geweest alles gaat goed het is een druk kindje en ik voel het ook al bewegen in mijn buik!!
De Gyn wou tijdens de echo even een paar foto's maken maar daar had kleintje niet zoveel zin in (zo moeder zo zusje zo baby) hij/zij was lekker druk aan het bewegen met als gevolg dat we nu erg vage foto's hebben haha!

Meiden ik ga er weer vandoor en ik hoop dat dit bericht geplaatst wordt.

Als ik jullie niet meer spreek een goed uiteinde en een nog beter begin, ik hoop dat 2010 voor iedereen een mooi jaar wordt!

Sluit mij helemaal bij Anita aan!
(duim voor ons meiden want wat zwanger worden betreft zal het nog een moeilijk jaar worden voor ons)

X Roos

Hoi meiden,
Hoop dat jullie het jaar beter beginnen dan ik doe. Zit er op het moment even helemaal door, voel mij erg ongelukkig en verdrietig.

De aanloop naar de feestdagen viel mij zwaar. Maar nu ik zo terug kijk op de kerst en de jaarwisseling vielen de dagen zelf mij heel erg mee. Heb wel eens leuker het jaar afgesloten …. maar toch.
Op nieuwjaarsavond hebben we een herdenkingsballon voor Joris* opgelaten. Wat een bijzondere ervaring was dit, hij vloog in razende vaart naar de sterretjes. Anita bedankt voor dit gouden idee (net als de kerstkaart e.d).

Wat eerst een lichtpuntje leek op nieuwjaarsdag slaat nu om in zorgen. Na ongeveer 45 dagen kwam dan eindelijk weer mijn menstruatie. Eindelijk weer een teken van een eisprong maar aan de andere kant ben ik ook ongerust. Het is toch niet goed als je menstruatie zo onregelmatig is. Dit heb ik voor Lyan en Joris* nooit gehad. Dan nog maar te zwijgen over de vele verplichte momenten. Sorry maar de moed zakt mij een beetje in de schoenen. Weet dat het al snel is en dat ik uit ervaring ook beter moeten weten maar toch…….. Stiekem hoop je dat je een keer geluk hebt en je weer een lange weg bespaart blijft.
Zou begin februari weer een afspraak bij de gynaecoloog hebben. Helaas kreeg ik deze week een brief, de afspraak is verzet naar midden februari. Twijfel of ik zal bellen om de afspraak naar voren te halen en dan maar eens horen wat hij er van vindt.
Heb een ovulatietest gedaan maar heb mijn eisprong er nog niet mee kunnen vinden, is haast niet te doen als je cyclus zo onregelmatig is.

Deze week ga ik weer therapeutisch voor 2 ochtenden aan het werk. Mijn hoofd staat er nu even helemaal niet naar maar het komt vast goed.

Ben inmiddels begonnen om het kamertje, dat voor Joris* zou zijn, een bestemming te geven. Het bedje ligt inmiddels op zolder en het beddengoed is gewassen. Gedeeltelijk heb ik dit weer gebruikt om het logeerbedje op te maken die nu ook op het kamertje staat voor als Lyan haar neefje komt slapen. Met oud en nieuw hebben mijn zusje en haar vriend hier ook geslapen. Het is dus weer een logeerkamer geworden. Over een tijdje wil ik het ook gaan verven, het wordt paars met zilver met een witte ondergrond.

Maar nu genoeg of mijzelf hoe is het met jullie?

Anita,
Hoe is het met je kleine ventje? Weet hoe het is als je kleintje zo moet huilen. Vond het erg moeilijk, geestelijk maar ook lichamelijk kan het je slopen. Heeft het bezoek aan de osteopaat geholpen? Lyan heeft er erg veel aan gehad, ze bleek last te hebben van haar nek. Ze noemen het KISS. Wat ook hielp was het bedje iets schuin en de bakerzak gaf haar veel rust.
Woon niet in Brabant maar in het oosten van het land. Ben het helemaal met je eens en ook super trots op onze zoon!!!

Kunnen we je niet verleiden tot hyves?

Wendy,
Wat super dat je het kindje al voelt! Gelukkig heb je nog genoeg tijd voor foto’s?

Petra,
Hoe is het met je/jullie?

Zo kruip zo onder de wol, ben alleen thuis en heb hoofd- en rug pijn (lang leve de menstruatie) (wat een zeur kan ik toch zijn, sorry)

Liefs Roos

Hoi!

Roos, zeuren mag! Daar zijn we hier voor! En je hebt alle reden om even te zeggen wat je dwars zit!
Het is gewoon balen dat je cyclus zo onregelmatig is, en dat je nu weer ongesteld bent geworden.
En er gebeurt nu ook een heleboel: je gaat verder met je leven (weer werken, kamertje opruimen) en wil dat ook, maar het liefst zou je misschien ook terug in de tijd willen. Want vooruit is ook verder weg van Joris*.

Wij hebben met oud en nieuw ook weer een ballon opgelaten, samen met onze vrienden. Voor hen is dat ook steeds speciaal, omdat dat echt een moment is dat we samen weer even aan ons Floor* denken.

Met onze Tijn gaat/ging het een stuk beter. Het bezoek aan de osteopaat heeft zeker geholpen, maar het werd eerst erger voordat het beter ging, dus de kerstdagen waren wel onrustig. Nu zijn we gisteren weer geweest en heeft hij vandaag de 2e ronde van z'n prikken gehad, dus het is weer 'feest' hier. Maar nu ligt hij eindelijk te slapen, en over een paar dagen is het vast weer goed.

Wendy, wat heerlijk dat je jullie kleintje al voelt! Geniet er maar goed van! Hoe ver ben je nou? Heb je het al van de daken geschreeuwd en hoe waren de reacties?

Petra, hoe is de kerst geweest? en hoe gaat het verder met je?

o ja, Roos, ik wil best iets met hyves proberen, maar hoe doe ik dat? moet ik dan zelf ook een hyves-pagina maken of hebben jullie er een?
Ben normaal vrij handig, maar hier heb ik me nog helemaal niet in verdiept...

Ga nu snel naar m'n kleine vent, want die wordt net weer huilend wakker...

tot de volgende keer!

groetjes Anita, mama van Floor* en Tijn

Hoi Anita,
Lijkt mij erg leuk om ook te hyven. Het is niet moeilijk. Wil wel je hulplijn zijn :) Laat het maar even weten.
Heb Wendy ook al van dienst kunnen zijn.
X Roos

Terug
Bovenaan