even voorstellen.

Hoihoi!

Wat is er veel geschreven, zeg! Heb zelf maar weinig tijd om te lezen en schrijven...
Onze Tijn drinkt goed en groeit goed, maar verslikt zich veel en slikt veel lucht mee in. Heeft veel last van krampjes en is erg onrustig. Hij wordt er zelfs van wakker, een tijd na de voeding, dus slaapt ook niet zo goed, steeds maar heel kort. Echt zielig, soms gilt hij echt van de pijn. Echt een ritme hebben we dus ook nog niet... Gelukkig doet hij het 's nachts meestal wel best goed (is dat helemaal moe omdat hij de hele dag niet zo goed slaapt).
Heb het gisteren op het consultatiebureau besproken en hun advies was om een lactatiekundige te raadplegen, want alle tips die zij zelf zouden geven (eerste melk afkolven, tussendoor boeren, goed aanleggen enz.) doe ik al en dat helpt allemaal maar weinig. Dus ga dat maar doen denk ik, want vind het moeilijk om m'n kleintje zo'n pijn te zien lijden, en word er ook wel onzeker van.

Wat fijn weer iets van je te horen, Petra! En natuurlijk fijn dat de 20 weken echo goed was en ze extra goed hebben gekeken! Maar het blijft spannend tot je de kleine echt in je armen hebt en alles achter de rug is!
Wel vervelend dat het bij je thuis nu zo onrustig is, ik hoop ook voor je dat het snel beter wordt. Dat kun je zeker gebruiken, denk ik!
Jeetje, ook alweer bijna een jaar dat Xiano* geboren/overleden is. Wat vliegt de tijd! Ga je nog iets speciaals doen met zijn vlinderverjaardag? (mooi woord trouwens!)

Roos: wat rot dat je menstruatie uitblijft en je niet weet hoe het komt! Hoop voor je dat er snel duidelijkheid is en dat je cyclus weer normaal is (of dat je stiekem toch een positieve test in je handen hebt...)

En Wendy: las dat je weer een mooie echo hebt gehad en het hartje hebt gehoord! Dat blijft mooi! Hoe ver ben je nu? Al bijna klaar om het grote nieuws te vertellen aan iedereen?

Nou, tijdens het typen van dit stukje al 3 keer onderbroken door m'n kleine vent (ben rond 4 uur begonnen), maar het dan toch gelukt...
Ik ga nu eten koken.

Tot de volgende keer! (duurt tegenwoordig dus wel wat langer...)

Heel veel groetjes!

Anita, mama van Floor* en Tijn

Hoi allemaal
Fijn om te zien dat jullie dit forum niet zijn vergeten (het is hier wel erg verlaten, alleen op dit onderwerp wordt nog geschreven) Heb dan ook geregeld gekeken maar vaak was het stil. Weet dat jullie in een hele andere fase zitten van verwerken en in jullie dagelijkse leven maar merk dat ik het wel erg fijn vind om met jullie te schrijven. Ben nog nergens anders iets tegen gekomen wat zo goed voelt.

Hier gaat het redelijk. Mijn menstruatie was 2 weken te laat en na 10 dagen zijn we nu dan weer klaar voor de volgende ronde. Moet helaas zeggen dat ik er niet zo heel veel vertrouwen in heb. We hebben wat zwanger worden al geen goede ervaringen, ben niet de jongste meer en mijn cyclus is ook niet zo betrouwbaar.
Lichamelijk loop ik ook een beetje te klungelen, heb weer meer last van mijn bekken. Zoals ik al eerder heb geschreven ben ik bij een psycholoog, dit gaat goed.
Zit inmiddels in de ziektewet en moet morgen weer naar de bedrijfsarts.

Hoi Petra,
Hoop dat het bij jullie thuis inmiddels wat rustiger is zeker nu de vlinderverjaardag van Xiano* eraan komt. Het lijkt mij een dubbel gevoel, de blijdschap omdat je zwanger bent maar het verdriet van het verlies van vorig jaar. Alles bij elkaar kost denk ik veel energie, hoop dat je het een beetje vol kan houden.
Wat fijn dat ze tijdens de 20 weken extra goed hebben gekeken, gelukkig is het goed! Geeft het jou ook rust?

Hoe gaan je kinderen om met het verlies van hun broertje? Lyan is nogal dwars en wil alleen maar bij mama zijn. Vaak begint ze op de meest onverwachtse momenten over haar broertje.

Hoi Anita,
Wat vervelend dat je ventje zo veel last heeft van krampjes, ze kunnen hier echt heel naar van zijn. Heb zelf toen Lyan slecht sliep (meestal 45 min. en dan werd ze wakker) een bakerzak gekocht, werk echt goed. Ze zitten hier niet heel strak in zoals bij het inbakeren met doeken maar het geeft ze wel rust.
Hoop dat de lactatiekundige je tips en adviezen kan geven waar je wat mee kan.
Weet van mijzelf dat ik er ook onzeker van werd. Je ziet en hoort dat er iets is met je kleintje maar wat en hoe kunnen ze nog niet vertellen. Heb wel de ervaring dat je moedergevoel het vaak goed heeft.
Snap ook prima dat je ventje nu alle aandacht en tijd nodig heeft. Mocht je toch nog een gaatje vinden dan vind ik het erg fijn als je laat weten hoe het gaat.
Mocht je met vragen zitten, misschien weten wij raad.

Hoi Wendy
Komende week moet je weer op controle, spannend. Hoop dat met jullie ook alles goed is.

Veel lieve groeten Roos
Mama van Lyan en Joris*

Grr heb al een paar keer gereageert maar het wordt niet geplaatst heel irri

Ok poging 4:

@ Anita

Wat vervelend dat Tijn zo'n lst heeft van darmkrampjes een vriendin van mij gebruikt voor haar dochtertje een of ander drankje wat je bij de drogist kunt halen ik weet alleen niet hoe het heet en ik heb idd ook al wel eens gehoord dat dat inbakeren erg goed moet helpen hoe gaat het nu met hem??

@ Roos

Ik hoop dat je snel zwanger mag zijn!
En ik ben dit forum niet vergeten maar ik denk dat het forum mij vergeten is ofzo haha!

Xx Wendy

Hoi!

Wendy, inderdaad erg irritant dat hij soms berichten niet plaatst. Omdat ik dat ook al een paar keer heb gehad, zorg ik nu altijd dat ik, voordat ik op 'verstuur bericht' klik, eerst even de tekst kopieer, zodat ik hem nog heb, hoef ik niet alles opnieuw te typen.

Roos, fijn dat je hier zoveel steun aan hebt. Ik probeer wel regelmatig te lezen, maar heb niet altijd tijd om te reageren. ik hoop voor je dat je lichamelijk snel opknapt, maar ook 'geestelijk' (weet even geen ander woord...) en dat je gesprekken en therapie bij de psycholoog daar bij helpen. Maar zo te lezen heb je daar wel wat aan.
Wel vervelend dat je een beetje 'druk' voelt om weer snel zwanger te worden, i.v.m. je leeftijd en je cylcus enz. Het liefst zou ik zeggen: neem de tijd voor alles, maar als je zelf het gevoel hebt dat die tijd kostbaar is, heb je daar zo weinig aan...
Ik snap dat je je daar zorgen om maakt en gun het je van harte dat je niet te lang hoeft te wachten op een nieuw wondertje!

Hier is het ook weer rustiger gelukkig! Onze Tijn heeft niet meer zo'n last van het eten en slaapt nu een stuk beter. Had inderdaad ook al zo'n bakerzak besteld en daarmee slaapt hij sneller in en langer door.
Ook is de lactatiekundige hier geweest en die bevestigde wat ik eigenlijk ook al dacht: ik heb (te) veel melk die erg snel toeschiet, waardoor onze Tijn dus een hele lading voeding in erg korte tijd moet verwerken en dat is niet fijn voor hem.
Heb nu wat tips gekregen, andere houdingen en merk nu al dat het beter gaat. Heb inderdaad ook dat spul tegen krampjes gebruikt, Wendy, maar had het idee dat onze Tijn hierdoor juist weer meer voeding ging teruggeven, dus ben er weer meer gestopt. En gelukkig valt het nu erg mee met de krampjes.
We komen nu dus ook meer in een ritme, fijn!
Donderdag weer naar het CB, ben benieuwd of hij weer zo goed gegroeid is (zal wel met zoveel voeding...). En hij krijgt z'n eerste inentingen, hoop dat hij daar niet te veel last van krijgt.
O, en vrijdag voor het eerst 'alleen' weg (gourmetavond op het werk), en mijn man moet ook weg, dus onze Tijn gaat een avond naar opa en oma. Vind het stiekem best spannend! Ik ben al wel een paar keer een uur weggeweest, maar een hele avond is toch anders, met een voeding erbij enz. Maar ja, eens moet de eerste keer zijn...

Zo, ons mannetje moet zo eten, dus ik ga weer stoppen!

dikke knuffel voor jullie allemaal!
Anita, trotse mama van Floor* en Tijn

hoi!

rustig is het hier zeg! Hoop dat alles goed met iedereen gaat!

Hier gaat het nu ook wel weer. Had in het vorige bericht net getypt dat het beter ging, maar vanaf de dag erna ging het weer steeds slechter. Onze Tijn huilde echt enorm, je zag gewoon dat hij pijn had, vaak als er wat voeding terug kwam (zuur). Hij heeft last van reflux en krijgt nu dus maagzuurremmers en dat helpt gelukkig.
Ook met z'n prikken zat het niet mee: een slagadertje geraakt in zijn been en daardoor een onderhuids bloedinkje wat natuurlijk pijn deed, echt een dikke bult op zijn been. En nog koorts erbij en hij was al verkouden... (arm mannetje)
We hoopten dat het met de medicijnen beter zou worden, maar de huil/krijsbuien bleven/blijven. kan echt een uur duren en dat een paar keer per dag. Bovendien was hij de afgelopen week maar erg weinig aangekomen. Ik had dan ook echt gehad en maakte me echt zorgen. Weer naar de huisarts (3e keer in 1 week) en een verwijzing naar de kinderarts. Alles besproken en nagekeken en de conclusie: "krampjes". De KA zei wel: we noemen het wel krampjes, maar niemand weet waarom baby's in deze periode zoveel huilen. Waarschijnlijk heeft het te maken met de ontwikkeling (van de darmen, maar ook algehele ontwikkeling). Dus...we kunnen alleen maar afwachten tot het beter gaat.
Maar we zijn wel gerustgesteld en weten nu dus dat er 'niks' aan de hand is. (maar het blijft niet leuk om je kleintje zo veel pijn te zien lijden!)

Nou, dat is het verhaal ongeveer van deze kant. O nee, vergeet te vertellen dat onze kleine vent wel steeds meer begint te lachen, heerlijk!! (dus we genieten tussen de huilbuien door echt wel hoor!)

Petra, ik wens jou alvast veel sterkte de komende dagen. Ik zal aan je denken!
Wendy en Roos, ook fijne feestdagen en tot de volgende keer maar weer!

groetjes Anita, mama van Floor* en Tijn

Lieve meiden,
Het is hier zeker rustig. Heb zelf ook al een tijdje niet geschreven maar wel gelezen. Even een kleine update van mijn kant:

Vorige week woensdag was een bijzondere en moeilijke dag voor me. Ben weer in het kamertje van Joris* geweest, samen met de psychologe. Was hier niet meer geweest sinds 28 juli 2009.
Samen met mijn man heb ik daar toen het mandje dicht gemaakt om onze zoon naar zijn laatste rustplaats te brengen. Voor de laatste keer heb ik hem daar kunnen zien, voelen en ruiken.
Het was erg emotioneel en moeilijk maar ben erg opgelucht dat ik het heb gedaan. Telkens als ik naar boven liep moest ik langs die deur die dicht was.
Nu is de deur weer open en ........... is de kamer wel "leeg" maar het voelt “goed”. Deze kamer hoort weer bij ons huis. Nu kan ik beginnen met het verwerken van deze plek. Wil het niet als gedenkplek houden, die heb ik in de woonkamer voor hem. Wil het weer als kamer gaan gebruiken. Dat zal nog wel even tijd nodig hebben maar de eerste stap is gezet. Een plekje in mijn hart had hij al dat zal altijd zo blijven daar heb ik dit kamertje niet voor nodig!
Zo nemen we ook weer een stap in het verwerken en een plek geven van het verlies van Joris*.

Vorige week donderdag werd vanuit Brabant een hele speciale boom gebracht. Gelukkig zat het weer mee en kon hij direct de grond in. Het is de boom die hoort bij de geboortedag van Joris*, het is een iep. Het is al een behoorlijke boom, ongeveer 5 meter hoog, met een beste kluit.
Bij de wortels heb ik een fles gedaan met hierin zijn geboorte/overlijdenskaart en een persoonlijk briefje.
Wanneer we nu naar buiten kijken kunnen we de boom zien. Zo kan onze zoon symbolisch toch groeien.

Tegen de kerst hik ik al een tijdje aan maar we hebben toch besloten het niet voorbij te laten gaan. Lyan willen we dit niet ontnemen, ondanks dat we ons deze kerst heel anders hadden voorgesteld. Niet dat je er aan kan ontkomen tenzij je op een andere planeet woont (en dan misschien nog niet). We hebben besloten het in kleine vorm te doen en niet al te uitbundig, dat kan eventueel volgend jaar wel weer.
We hebben vorige week een boom gekocht en hebben het haar zoveel mogelijk zelf laten doen, echt een boom voor Lyan. Er hangen allemaal figuurtjes van hout in, lichtjes die kunnen knipperen en wat slingers (met sterretjes). Speciaal voor Joris* hangt er een mooie glazen ster in.

De kerstkaarten heb ik op internet gemaakt. Dit jaar is het een andere kaart dan anders. Van ons alle 4 staat er een foto op. Op de achterkant wensen we iedereen een liefdevol en voorspoedig 2010. Daarnaast bedanken we voor de steun en betrokkenheid bij het verlies van onze zoon*.
Kaart is echt helemaal super geworden!
Maar.......... wanneer ik de post ophaal zit er ook een vreemd pakje kaarten tussen!? Wanneer ik goed kijk zie ik dat het kaarten van iemand anders zijn. Kan gebeuren, wel slordig maar toch....
Dan lees ik de tekst op de achterkant. Ze wensen iedereen een fijn 2010 en melden dat ze volgend jaar hun 2de kindje krijgen in juli.
AU, wat een pijnlijke vergissing. Dat dit nou net ons moet treffen, het is wel heel zuur.

Nu de kerst echt bijna voor de deur staan valt het mij toch nog zwaarder dan ik had gedacht. Natuurlijk wist ik wel dat het niet gemakkelijk zou worden. Het gemis van Joris* wordt door deze dagen versterkt . Voor ons helemaal omdat wij vorig jaar voor kerst onze eerste echo hadden. Totaal onverwacht was ik zwanger en toen bleek uit de echo al bijna 2 maand!? Ons geluk kon niet op, wat hadden wij een fantastische kerst.
We vierden dit met onze familie en prachtige dochter. Het volgende jaar zou weer zo fantastisch worden alleen dan met nog een kleintje erbij!
Een lang gekoesterde droom zou dan toch werkelijkheid worden.
Jullie weten hoe die droom voor ons een nachtmerrie werd.

Nu zitten we midden in de verwerking van dit grote verlies maar kijken we ook weer naar de toekomst.
Onze kinderwens lijkt wel groter dan ooit (wat voel ik mij hier soms schuldig over). Helaas is mijn cyclus nog steeds niet regelmatig. Wanneer de menstruatie deze keer dan weer bijna een week uitblijft krijg je stiekem toch een beetje hoop. Gisteren kon ik de spanning niet meer aan en hebben we een test gedaan. Ondanks dat je het in je achterhoofd hebt is de teleurstelling erg groot als het resultaat toch negatief is.
Voor dit moment is dat even de druppel die de emmer doet overlopen.
Vandaag loop ik dan ook rond met rode ogen en een knallende hoofdpijn.
Gelukkig zijn we met kerst bij familie en komt mijn zus met de familie hier met oud en nieuw.
Sorry dat ik nu alleen over mijzelf schrijf maar….
In het nieuwe jaar kom ik weer hier want jullie zijn heel speciaal voor mij.

Wens jullie hele goede dagen en een liefdevol en voorspoedig 2010
Dat ieders wens in 2010 uit mag komen!

Liefs Roos
Trotse mama van Lyan en Joris*

Er stond vandaag een artikel bij ons in de krant over een journaliste die een boek heeft geschreven over haar doodgeboren dochtertje Isabella.
Op internet te vinden op:
http://www.inner-rijk.nl/inner-rijk_002.htm
Voor wie interesse heeft.
Heb het boek zelf niet gelezen.
Groetjes

Terug
Bovenaan