extreem lange cylcus

Hallo!

Hier nog iemand met een lange cyclus. Die van mij worden steeds maar langer! Deze ronde had ik op dag 26 een positieve ovu test, ik kom deze ronde dus uit op een cyclus van ongeveer 40 dagen.

Ik heb sterk het gevoel dat het aan mijn overgewicht ligt. Hebben jullie ook flink overgewicht? Of zou het daar helemaal niets mee te maken hebben?

Veel succes allemaal!

X hopje

hee meiden,
Hier nog altijd geen nieuws. Ik zit inmiddels op 58 dagen. In de nacht van zaterdag op zondag had ik enorme buikkrampen, dus ik was ervan overtuigd dat ik de volgende dag ongesteld zou zijn. Ik was 's nachts ZO opgelucht. Maar helaas, de volgende ochtend niets en nu nog steeds niet. Het wachten vind ik inmiddels niet meer zo erg, nu ik lees dat jullie er ook last van hebben, maar de klachten gaan maar niet weg. Die buikpijn en dikke onderbuik hebben nu ook nog gezelschap gekregen van een paar harde en supergevoelige tepels. Wat nou weer...?

Het moeilijkste vind ik om het geheim te houden (probeer maar steeds smoesjes te verzinnen waarom ik geen wijntje meedrink). Maar vertellen is ook geen optie, dan krijg ik elke week vragen.

Ik ben overigens 1.64m lang en weeg 52 kg. Dus ik geloof niet dat het bij mij met gewicht te maken heeft.

Hee dames

Ik ben na  9 weken ontpillen eindelijk weer eens ongesteld geworden pfff
Hopelijk komt het nu een beetje regelmatig.
Iedereen die aan het ontpillen is geef het zijn tijd.
Vond het ook erg lang duren hoor maar ja.

Liefs pooohh

Hee pooh,
Fijn dat je ongesteld bent (en ook weer niet fijn...). Ik zit ook bijna aan de 9 weken. Ik begin er een beetje rust in te krijgen (soms!).
Was dit jouw eerste ronde? Ik vraag me namelijk af of de volgend bij mij weer zo lang zal duren. Wel oneerlijk dat wij zo maar 6 kansen in een jaar krijgen en anderen wel 12!
We wachten af. Jij heel veel succes bij de volgende. Ik zal duimen!

Hee fleurtje

Dit was mijn ongesteldheid nadat ik met de pil ben gestopt.
9 week ontpilt dus.
Is nu wel extra erg helemaal door gelekt vannacht echt vies bah.
Moet om 12 uur werken pff last van rug en heel erg ong maar vaak naar wc dus.
Komt vanzelf meid.
Ben jij ook nog niet ong geworden na het stoppen met pil.

Groetjes poohh

Hey meiden,

Jeej eindelijk toch iemand ongesteld geworden!!

Hier ook nog steeds geen nieuws!
Geen menstruatie, maar ook geen positieve zwangerschapstest!
En nu ongeveer 3,5week overtijd!

Ik heb mijn huisarts gesproken, En die wil graag dat ik ga tempraturen elke morgen, zodat ik kan zien of ik wel of geen eisprong heb!

Hij denkt dat m'n cycles gewoon nog niet op gang is gekomen!
Maar daar komen we pas achter als ik ga tempraturen, dus ga vanaf volgende week de 9e beginnen met tempraturen toen is ook mijn spiraaltje verwijdert 2 maanden geleden...

Dus mischien ook bij jullie een idee om dat te gaan proberen?

Succes iedereen weer!

Hoi Fleurtje (en andere meiden),

Ten eerste, leuke naam! Zo heet mijn dochtertje ook!
En ten tweede balen van je lange cyclus.
Ik had, na het verwijderen van de implanion verwacht snel ongi te worden. Mede omdat de gyn zei dat ik meteen weer vruchtbaar zou zijn.
Nou, niet dus! De eerste cyclus duurde bijna 4 maanden. Daarna werd ie iets korter (3 maanden) daarna weer langer.. Ik ben uiteindelijk in 1 jaar maar 4x ongi geweest, waarvan 1 x door zo'n kuur om ongi op te wekken. Pas daarna is het wat beter geworden. Ik heb nu cycli van tussen de 4-6 weken. Nog onregelmatig, maar wel wat vaker, dus meer kansen gelukkig!

Mijn advies zou dus zijn, ga wel voor die kuur, want dat heeft mijn hormoonhuishouding gereset, zoals de huisarts dat mij vertelde.
Ik ben pas na een jaar naar de huisarts gegaan en achteraf heb ik daar wel spijt van. Voor hetzelfde geld had ik die kuur eerder gekregen en was het eerder beter geweest met mijn cyclus.
Ik wil hiermee natuurlijk niet zeggen dat het jou hetzelfde zal vergaan hoor. Voor hetzelfde geld wordt het na deze cyclus snel beter. dat hoop ik natuurlijk ook voor je!

Ik ben helaas inmiddels alweer ruim 1,5 jaar verder. We hadden net besloten naar de huisarts te gaan voor een verwijzing naar de gyn, toen ik zwanger bleek te zijn.
Helaas is dit na ruim 6 weken weer mis gegaan.
Wij gaan nu nog 1,5 maand zelf proberen (3 maanden totaal op aanraden huisarts, omdat je na een mk meer vruchtbaar zou zijn?) en dan alsnog door naar de gyn.
Ik hoop van harte dat dat niet nodig zal zijn. We doen er in ieder geval goed ons best voor .
Ik temp sinds de mk en we klussen netjes om de dag tijdens de vruchtbare periode.

Sorry, heel verhaal geworden, maar ik hoop dat je (jullie) er wat aan hebt.

Groetjes Suus

Hee meiden, hier nog altijd geen nieuws. Al dacht ik vanochtend een roze achtig kleurtje te bespeur (of ik zie spoken!), nu is het weer weg. We gaan week 11 in. Ik heb voor mezelf bedacht dat ik het nog twee weken aanzie en dan ga ik toch terug naar de huisarts. Ik vind het niet erg om zo lang te wachten (eigenlijk wel, maar mag van mezelf niet ongeduldig zijn), maar de misselijkheid, vermoeidheid, dikke pijnlijke buik zijn toch niet gezond!
@pooh, na het stoppen met de pil ben ik gewoon ongesteld geworden, zoals ik in de stopweek altijd werd. Dat was 1 februari...
@suus, bedankt voor de tip, ik ben blij dat je dit vertelt. Huisartsen zijn vaak ook een beetje laconiek. Zeker als je nog maar net bezig bent, nemen ze je nog niet echt serieus geloof ik.
Hoe dan ook: wordt vervolgd...

Terug
Bovenaan