Hoi Fleurtje (en andere meiden),
Ten eerste, leuke naam! Zo heet mijn dochtertje ook!
En ten tweede balen van je lange cyclus.
Ik had, na het verwijderen van de implanion verwacht snel ongi te worden. Mede omdat de gyn zei dat ik meteen weer vruchtbaar zou zijn.
Nou, niet dus! De eerste cyclus duurde bijna 4 maanden. Daarna werd ie iets korter (3 maanden) daarna weer langer.. Ik ben uiteindelijk in 1 jaar maar 4x ongi geweest, waarvan 1 x door zo'n kuur om ongi op te wekken. Pas daarna is het wat beter geworden. Ik heb nu cycli van tussen de 4-6 weken. Nog onregelmatig, maar wel wat vaker, dus meer kansen gelukkig!
Mijn advies zou dus zijn, ga wel voor die kuur, want dat heeft mijn hormoonhuishouding gereset, zoals de huisarts dat mij vertelde.
Ik ben pas na een jaar naar de huisarts gegaan en achteraf heb ik daar wel spijt van. Voor hetzelfde geld had ik die kuur eerder gekregen en was het eerder beter geweest met mijn cyclus.
Ik wil hiermee natuurlijk niet zeggen dat het jou hetzelfde zal vergaan hoor. Voor hetzelfde geld wordt het na deze cyclus snel beter. dat hoop ik natuurlijk ook voor je!
Ik ben helaas inmiddels alweer ruim 1,5 jaar verder. We hadden net besloten naar de huisarts te gaan voor een verwijzing naar de gyn, toen ik zwanger bleek te zijn.
Helaas is dit na ruim 6 weken weer mis gegaan.
Wij gaan nu nog 1,5 maand zelf proberen (3 maanden totaal op aanraden huisarts, omdat je na een mk meer vruchtbaar zou zijn?) en dan alsnog door naar de gyn.
Ik hoop van harte dat dat niet nodig zal zijn. We doen er in ieder geval goed ons best voor .
Ik temp sinds de mk en we klussen netjes om de dag tijdens de vruchtbare periode.
Sorry, heel verhaal geworden, maar ik hoop dat je (jullie) er wat aan hebt.
Groetjes Suus