Feed the belly

[quote quote=10156439]Wat een fijne topic dit! Ben nog heel erg zoekende. De misselijkheid begint langzaam op te komen hier. ik eet ook graag groene appels, bananen en notenrepen (mag wel toch?) de Danio straciatella is me niet zo goed gevallen vanmiddag, jammer. Dan maar gewone vanille vla inslaan en hopen dat mijn vriend niet alles opeet augurken schijnen ook tegen maagzuur te werken, die eet ik ook graag.[/quote]
Oh vandáár de augurken! 
Nou kan ook op t lijstje dus:) 
Zo’n grote pot van Kesbeke :p 1700 ml

[quote quote=10156281]Verse ananas en in vries ijsjes![/quote]
Goeie tip! Had laatst verse rijpe mango en die smaakte ook al nog beter dan normaal. 

Over bananen, heb die ook enorm ingeslagen maar toen ik ging googlen hoe ik die hoofdpijn weg kon krijgen las ik dat er in banaan een bepaald stofje (tyramine) zit die de hoofdpijn kan triggeren/ verergeren. Even rustiger mee aangedaan dus. Ook kan het je stoelgang blokkeren. Misschien niet elke dag banaan. Er zit wel weer kalium in wat goed is om je bloeddruk te verlagen. 
Tip: als je (geschilde rijpe) banaan in stukjes snijd, invriest en in de blender doet heb je heerlijk romig bananenijs! Geen andere ingredienten nodig :) 

Heb net geleerd dat citrusvruchten ook erg goed zijn om te eten, zit veel vitamine c in. Ook knoflook met mate is goed voor je ? 
gisteren een mega pot augurken gekocht en net ook maar gelijk een sinaasappeltje  gegeten. Ik heb nog niet echt vreemde eetbehoeften.
we waren gisteren uiteten, dat was wel even spannend. Dus heb ik ceasar salad genomen, want kip moet altijd goed gaar zijn en ik las dat garnalen altijd mogen dus dat was mijn hoofdgerecht. Hoe doen jullie dat?

Bij salade schijn je ook te moeten oppassen dus vraag evt of ze de sla en koude ingredienten écht goed wassen (listeria bacteriën)
Soep kan meestal geen kwaad en je kan altijd vragen om iets v d kaart vegetarisch te maken. Als je ergens anders een lekker ingrediënt terugziet, vraag of ze dat erbij kunnen doen ipv het risicovolle product. 

Terug
Bovenaan