financieel

Ik heb een probleem. Het lost zich vast vanzelf wel op maar op dit moment zie ik het even niet meer. Het welbekende probleem : hoe ga ik het allemaal betalen ????

Man werkt, maar dat geld gaat op aan rekeningen.
Ik werk, verdien niet veel, maar zou zo’n 300 euro per maand vrij kunnen besteden.
Spaarrekening +/- 800 euro.

Hebben net de kelder opgeknapt zodat mijn nagelstudio daar heen kan. Behang en vloerbedekking heb ik. Alleen de plinten nog. De rest kan ik laten liggen. Ik kan werken, het hoeft er niet perfect uit te zien. Daar kijken mijn klanten maar overheen.

De oude nagelstudio komt de kamer van mijn 1,5 oude zoontje. Klein kamertje dus alles moet aangepast worden. Ik heb al een bed, lattenbodem, matras gezien (neckermann, dus op afbetaling, puff). Kast is groot probleem en moet op maat gemaakt worden (+/- 100 euro, hoop ik) en dan een kastje van de ikea (75 euro). Behangen en een klein vloerkleed (30 euro). Dan hier en daar nog wat kleine spulletjes (stoothoekjes, valhekje, lamp, enz…) en klaar. Denk dat ik totaal zoon 300 euro bij neckermann betaal en zoon 400 á 500 euro contant nodig heb.
Daarbij gaan mijn zoon nu langzaam naar maat 86 toe. Ik denk en hoop dat hij wel een ¾ jaar op deze maat blijft hangen. Dus hij mag wel wat leuke kleertjes hebben. 2 seizoenen dus ook 2 soorten kleertjes. Mijn god…wat gaat dat weer kosten.

En dan onze kleine spruit.
De kamer en spullen heb ik grotendeels. Maar omdat ik nu een dochter krijgt zal er het een en ander nieuw moeten komen.
Vloebedekking is blauw nu, dus moet nieuw (+/- 250 euro) net als de gordijnen (+/- 150 euro). De muren kan ik overschilderen, dus is niet zo duur. Ik heb nieuwe dekens en lakens nodig (+/- 200 euro). Verder wil ik wat spullen nieuw kopen zoals de hydrofielluiers, want die worden zo snel grauw en ik krijg ze niet mooi wit meer. En nog meer van dat soort spullen, waar de totaalprijs van oploopt.
En dan natuurlijk alles nieuwe babykleertjes. Denk niet dat blauw zo leuk is voor een meisje. En wat nieuw speelgoed.

Over de kinderwagen twijfel ik. Mijn zoon is eigenlijk nog te jong op veel te lopen. Dus ik moet hem of dragen of in een kinderwagen zetten. Maar de kinderwagen wordt voor de baby. Dus of mijn zoon dragen of zo’n extra stuk aan de kinderwagen waar hij op kan staan (vind hem daar wel wat jong voor) of een duo-kinderwagen kopen. Uhmmm kosten zo’n 800 euro !!!!

En als ik dan nog steeds niet blut bent (wat waarschijnlijk al lang het geval is) was het eigenlijk de bedoeling om dit jaar onze woonkamer op te knappen. Totale kosten zo’n 2000 á 2500 euro. Dus dat schrap ik maar helemaal.

Zo was het ook bij mijn zoontje. Net getrouwd (dus financieel blut) en zwanger. Heb alle spullen gekocht, babykamer gemaakt, onze slaapkamer opgeknapt, enz… Vraag niet hoe, maar niemand kwam iets te kort. Veel goede 2de-hands en zo. En lening tot max. 1,5 jaar later begonnen we wat lucht te krijgen en hadden bijna alles afbetaald en nu begint het weer. Oooo help.
Het zal vast wel weer goed komen..maar zo voel ik het nu even niet.

Zo lang verhaal. Jullie hebben er waarschijnlijk niks aan, maar ik heb even mijn hart gelucht. Beter dan in de stress schieten, want dat is slecht voor de baby.

Heeft er iemand, in de buurt van Heerlen, misschien nog wat meisjes kleren in de aanbieding ???? Op marktplaats verkopen ze alles apart en nog vrij prijzig ook.

Groetjes Jeanine
 
Op Marktplaats staan ook wel pakketten kleertjes. En verder tsja..... Even puzzelen, marktplaats afstruinen, vrienden en dergelijke vragen om spulletjes die je nodig hebt en volgens mij moet je dan een heel eind kunnen komen.

En wees getroost: je bent echt niet de enige die even de eindjes aan elkaar moet knopen!
 
Hoi Jeanine,
Heb je ooit aan marktplaats gedacht? Daar kun je namelijk heel veel meubeltjes, kleertjes etc allemaal een stuk goedkoper krijgen dan dat je nu omschrijft!
Ik raad je af om een babykamer op aflossing te kopen, zo verschuif je het probleem alleen maar en zit je over een paar maanden alsnog dat je zoveel geld moet betalen +rente!
Je kunt voor 100 a 200 euro op markplaats hele mooie babykamers krijgen, en ook duowagen kosten daar echt geen 800 euro!
Zoek even goed, dan kun je echt van alles vinden hoor!! Ook qua babykleertjes.

Succes!
Groet FA
 
Jeanine,
Ik reageer bijna nooit maar denk dat nu toch even te moeten doen.
Inderdaad kijk eens op marktplaats. Verder denk je echt dat je meisje ongelukkig wordt van blauwe vloerbedekking. Ik vind 250 euro wel veel geld om uit te geven aan nieuwe terwijl je maar 800 euro op je spaarrekening hebt staan.
Ik zou prioriteiten stellen en tweedehands is er veel spul te krijgen voor weinig.
Wij zitten gelukkig financieel in een andere positie, maar dat komt ook mede doordat we zuinig zijn en soms dingen tweedehands kopen. Ik zou nooit op aflossing kopen. Het enige dat wij aflossen is de hypotheek.
Veel sterkte!
Groeten,
Anna
 
Ja, ik ben het met FA1985 eens: de kosten die jij omschrijft zijn niet realistisch (ja, als je alles super spik splinter nieuw wilt): Ik heb nieuwe dekens en lakens nodig (+/- 200 euro)?? Nee joh!

Een beetje creatief en inderdaad, er zullen dingen moeten wijken voor een kleintje: die woonkamer laat nog even op zich wachten, maar met creativiteit kom je echt een heel eind (onze babykamer hebben we voor bv. nop over kunnen nemen: even schuren en verven en prima hoor en dat is vaak ook het geval met andere dingen)
 
Hoi,
Sorry hoor, maar ik kan bepaalde dingen niet begrijpen, je hebt het over blauwe vloerbedekking/gordijnen? daar kijkt je dochtertje toch niet naar en dan nog blauw kan toch ook voor meisje, misschien niet precies wat je in je hoofd hebt maar waarom je die kosten op de hals halen als het geen noodzaak is? Koop een paar opstrijbare bloemen/vlinders, ben je voor 4euro klaar! Dan kun je voor dat geld mooi een bed kopen voor je zoontje, 2ehands of bij ikea, hoef je niks op afbetaling, dat is toch alleen maar ellende!!
Ook een kast voor op de kamer van je zoontje, dat kan vast goedkoper en is het echt nodig, zeker als je nog een klein kastje bij de ikea extra wilt kopen!!
Nu is bij de hema en c & a opruiming, koop nu wat kleertje voor je zoontje, scheelt 40-60%, ze hebben nog van alles, ook voor de dame die gaat komen, ik heb nu ook al wat dingen gekocht bij de hema, scheelt zoveel, waarom nieuwe collectie, de opruiming hangt vol met leuke spullen, dan ga ik niet het dubbele uitgeven!!
In brunssum zit trouwens een kringloop winkel misschien kun je daar eens kijken voor een kast!!
Ik denk echt dat je je prioriteiten anders moet zetten, bijv je hydrofieluiers???? je kunt je geld beter goed verdelen, ze zijn toch schoon, koop chloor en maak ze weer wit, stuk goedkoper en buiten dat hoeft het maar schoon te zijn!!
Sorry maar geef aub geen geld uit dat je niet hebt, hoef je ook niet 1.5jaar je adem in te houden!
Liefs en succes
 
hallo,

ik denk ook dat alles een stuk goedkoper kan hoor.
ik heb lakentjes gekocht bij kruidvat.
echt geen dure dingen. ook hebben wij een 2de hands kinderwagen en campingbed enz.
Wij verwachten een meisje en de babykamer heeft blauwe vloerbedekking en ZWARTE gordijnen!!
Het kamertje was al zo,Ik heb wat gekleurde kralenslingers tussen de gordijnen gehangen, een wit kleed van ikea op de vloer en 2 muurtjes roze geschilderd.
Ik moet zeggen, wij hebben een prachtige babykamer!

En vergeet niet dat je ook een heleboel kraamkadootjes kan vragen.
SUCCES ERMEE
 
Terug
Bovenaan