financieel

hey

ik sluit me aan bij de reactie's hierboven. Ik denk dat het op een hoop punten stukken goed koper kan.. Ik zou geen dingen op afbetaling gaan kopen, want daarmee verplaats je het probleem, ipv het op te lossen.

Succes,
 
ik zat te denken aan tweedehands draagdoek voor de baby ipv van nieuwe kinderwagen.. en je kunt de gordijnen en lakentje ook verfen..maar nog goedkoper lekker zo laten! en je meisje een mooie kamer geven als ze wat ouder is en jullie het weer iets breder hebben.
Zo leer je je kinderen ook dat ze tevreden zijn met wat ze hebben! meubels en bed voor je zoon kan echt heel goed via marktplaats..
 
Hallo,

Een vriendin van mij heeft inmiddels 3 dochters, allemaal vrij vlot achter elkaar... en na de 2e heeft ze alle hydrofiele luiers geverfd. er is speciale verf wat je mee doet in de wasmachine en tada je lelijke verwaste witte luiers zijn in 1 wasje mooi roze/ paars/ rood wat voor kleur je maar witl. zij heeft het turquoise geverft en daar heb ik ook nog wat van gekregen. Wat betreft de meubels en dergelijke... een kledingkast kan wel goedkoper. gewoon ff goed om je heen kijken. vorige week was bij de leenbakker een kinderkamer in de aanbieding 200 euro had je alles.
Marktplaats bekijken en in de gaten houden. er staan zovaak kledingsets op voor een paar centen. en kringlopen hebben vaak ook nog hele leuke spullen. alles wat qua kleding neutraal is van je zoontje kan je dochter ook aan.
Wat de blauwe vloerbedekking en gordijnen aangaat mooi laten zitten. koop idd wat leuke dingen voor op de muur in een meisjeskleur blauw er roze staat heel mooi bij elkaar.. Er is nu idd overal opruiming... ga alvast kleertjes voor je zoontje kopen en ook qua dingen voor de kleine op komst kun je nu veel vinden in de aanbieding...

ik zou ook net als de anderen het niet op afbetaling kopen. want dan verschuifen alleen je zorgen.
Het komt vast allemaal in orde.. en om iets mooi te maken hoeft het niet duur te zijn.

(in ons geval werkte ik alleen en was mijn vriend werkloos, nu is het andersom. en ik heb ook alles klaar en kompleet.... is voor ons de 1e dus moest wel echt alles nog hebben)

Succes
 
Wel lastig hè, als je alles zo goed mogelijk wilt doen voor je kinderen. Alles is best duur!
Kinderkleren bij de C&A en hema zijn niet erg duur. En bij de hema heb je ook best veel leuke accesoires voor babykamers.
Die blauwe vloerbedekking en gordijnen zou ik ook gewoon laten zitten. Licht roze kan daar zelf ook goed bij. Dan kun je dat mooi combineren.

En voor de kinderwagen. Ik weet dat je vroeger van die stoeltjes erop kon zetten, voor de oudste.
Misschien bestaan die nog wel.

Mijn zus heeft een hele kinderkamer voor haar dochter bij leenbakker gekocht voor nog geen 300 euro.

En verder, probeer je verlanglijst op verlanglijstje.nl te zetten. Dan krijg je echt die kraamcadeaus die je ook nodig hebt.

Heel veel succes en ik weet zeker dat jullie er iets moois van zullen maken!
 
ojah, mijn gordijnen op de babykamer was ik al met al 64 euro kwijt.

en ik had 2 verduisterende rolgordijnen en 2 kant en klaar gordijntjes....
was allemaal in de aanbieding, heeft me ruim 80 euro gescheeld!
 
ik weet niet hoe handig je bent met bv naaimachine. maar ik maak heel veel zelf. lakentjes bv. en je hebt ook nog een site die heet gratis.nl. misschien vind je daar nog iets. hout is altijd naar wens te verfen.
Ik hoop dat je nu je je verhaal hebt gedaan, iedergeval wat minder gestressed bent. zoals je al zegt, dat is echt niet prettig, en zit je nu niet op te wachten.

hopelijk zie je door de bomen het bos weer wat beter. en maak er iets moois van.
gaat je vast lukken.

knuf
smooty
 
owja misschien kan je je ingeschrijven voor lekker in het leven..moet je maar eens googlen! Dan krijg je bonnen thuisgestuurd voor korting op levensmiddelen..dit is zeker de moeite voor pampers.
 
Wat dacht je ervan om zelf ook eventueel dingen op Marktplaats te zetten? Als je perse andere gordijnen wilt, misschien dat je wat terug kan verdienen aan je eigen gordijnen? En daarnaast.. Op aflossing zou ik ook niet zo graag kopen! Bekijk eerst wat noodzakelijk is, en doe dan bij wijze van elke maand iets... Een nieuw gordijntje kan ook als de kleine een maand oud is, en een nieuwe vloerbedekking kan ook als ze 2 maandjes oud is.

Je hydorfiel luiers kan je ook een kleurtje geven, door bij de drogist textiel verf te kopen, 5 of 6 euro en je kan alle kleuren van de regenboog krijgen.. Een paar keer goed wassen daarna zodat je zeker weet dat alle 'troep' eruit is en je hebt ze roze of welke kleur dan ook!

Er zijn een heleboel goedkopere opties dan alles nieuw te kopen!
 
Terug
Bovenaan