financieel

Wat heerlijk om te lezen dat veel vrouwen zo in elkaar zitten als ik.......want ik begrijp het dilemma heel goed hoor....graag alles nieuw willen en perfect, maar zo werkt het gewoon niet. Tenminste; sommige mensen hebben nou eenmaal het fijne dat er werkelijk geen rekening gehouden hoeft te worden met de uitgave van bepaalde aanschaffingen, maar toch wel de meeste mensen moeten prioriteiten stellen en keuzes maken.

Net wat er allemaal al geschreven wordt is blauwe vloerbedekking iets wat jij zelf niet mooi vindt, maar de kleine opdonder die gaat komen zal het helemaal een worst zijn of deze blauw, wit, groen of roze is.......kortom, geen prioriteit, zeker niet als het niet kapot is of dergelijks. Gordijnen heb ik voor 15 euro gekocht bij de Kwantum......mijn moeder is heel handig met de naaimachine dus die heeft de gordijnen gemaakt. Alle meubeltjes zijn goedkoop en niet te vergelijken met de prijzen bij babyzaken, want een lening voor dat soort spullen.....sorry, maar dat is echt zonde. Zolang het goede producten zijn dus met een EU merk etc dan is er helemaal geen reden om het niet te kopen.

Tuurlijk is een kamer bij een babyzaak fantastisch om te zien en alles is perfect, maar ik moet zeggen dat mijn babykamer er ook perfect uit is komen te zien met alles bij elkaar gehaald. Je kan het er absoluut niet vanaf zien dus dat wil wat zeggen.

Heel veel succes en zoals je kunt lezen ben je zeker niet de enige die het geldprobleem heeft. Het ligt er maar net aan hoe gek je het wilt maken, want alles wat jij omschrijft kan in ieder geval al voor minder dan de helft gekocht kunnen worden. Beetje mazzel hebben en tijd in het snuffelen steken, dat is wel zo.

 
Sorry lieverd,

Ik snap best dat je het goed wil doen maar dit kan niet zo hoor! Dit is een luxeprobleem zo te lezen. Je hebt al een heleboel en je hebt het over speelgoed..........kan een baby al écht spelen dan? Doe dat lekker later! Inderdaad je kan de muren een meisjeskleur geven en roze vlinders op de gordijnen klikken....action............echt leuk!!

Improviseren geeft de leukste effecten!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx succes ermee....
 
Ga vooral kringloopwinkels en rommelmarkten nalopen. Echt een stuk goedkoper dan marktplaats.
Is er geen ruilwinkel in de buurt? Bij ons kan ik mijn "oude" spulletjes brengen, ik krijg punten wanneer een ander daar iets "koopt" van mijn spullen en ik kan zelf vervolgens daar weer gaan winkelen met mijn verdiende punten.

In welke kamer komt de baby nu? Kan je zoontje niet gewoon in zijn oude kamer blijven ( daar is het ten slotte al blauw). Als je de andere kamer dan in orde maakt voor de baby hoef je in ieder geval maar voor een kind verf en vloerbedekking te kopen.

Maar vooral, zoals veel hier schrijven, niks doen op afbetaling etc. Je geeft nu al veel meer uit dan dat je hebt. Sterkte
 
Blauwe gordijnen niet voor een meisje? Waarom niet? Idem voor de blauwe vloerbedekking.
Als je beetje handig bent, met een leuke kleur bijv. grote bloemen of hartjes op de gordijnen maken en tadaaaaa echte meiden gordijnen, die als basis blauw zijn.
Van dezelfde stof dan leuk lakentje maken voor in het bedje en tadaaaa het matched ook nog bij elkaar.

Dat scheelt al behoorlijk in de kosten, want je hoeft geen nieuwe vloerbedekking en gordijnen te kopen.
Eventueel echte meisjes meisjeslamp en er komen in de loop van de tijd echt genoeg meisjesdingen je huis binnen die het kamertje echt iets voor haar maken.

Onze kinderen hebben echt allemaal hun eigen stekjes in ons huis en komen niks te kort, maar de bedragen die jij noemt ben ik er niet voor kwijt geweest....

Duowagen... kijk ook daar eens voor op MP! Staan er genoeg voor weinig. Oké is het misschien niet het allermooiste wat er te krijgen is, maar wel mooi en praktisch genoeg EN binnen je budget.
Is de oudste groot genoeg... verkoop je die doodleuk weer op MP voor waarschijnlijk hetzelfde bedrag.

Kan echt wel hoor!
 
lieverd, die kleine heeft in het begin alleen een bedje nodig om in te slapen en je kan het zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt,maar met een beetje creativiteit kom je een heel eind.leg de lat niet zo hoog en geniet van je zwanger zijn.succes
 
Ik heb een geweldige duowagen gehad van jane powertwin. Gekocht voor 350 euro incl maxicosi, dekens, hoezen ed. Hij was gewoon nieuw! Was even speuren, maar wat een geweldig ding was dat!
Ik vind het een sport om mp af te snuffelen en zo mooi mogelijk voor een leuk prijsje te scoren!!!!
Straks zit je in de schulden en is de kleine al uit de spullen gegroeid.......
Het liefst zou ik ook alles nieuw halen hoor als mijn financien het toe zouden laten, maar ja, zit er niet in en dan boeit het ook niet meer!!!
 
Hallo meiden.

Bedankt voor jullie reactie.

Even een reactie van mijn kant terug :
Ik hoef echt niet alles nieuw te hebben. Ik heb het meeste nog van mijn zoontje, dus lekker hergebruiken. En marktplaats ….. die heb ik met de eerste zwangerschap al leeg gekocht, hi hi hi. Bijna de gehele babykamer is van marktplaats. Ook de kinderwagen, box, 90% van de kleertjes, enz….
Ook nu heb ik marktplaats afgezocht…maar kan niet vinden wat ik zoek.
Zoals het bed voor mijn zoontje ….. we hebben een kamer van 197 lang en bijna alle bedden zijn 200 lang. Ook kleertjes voor de baby zijn niet zo goed te vinden (in de buurt dan) Ze bieden wel genoeg kleertjes aan, maar weten ook wat ze ervoor willen hebben. Dan kan ik het net zo goed nieuw kopen. Ik weet dat de c&a, h&m ..maar ook zeeman en wibra leuke goedkopen kleertjes hebben. Maar ga eens 5 truitjes en broekjes halen…kom je ook al gauw op zoon 100 euro uit. Helaas heb ik bijna geen neutrale kleertjes van mijn zoon. Dus dat is ook geen optie.

Sommige dingen vind ik zelf, die moet je een beetje kwaliteit en nieuw kopen. Lakentjes, deken en verzorgingsspullen, enz… dat vind ik wel zo hygiënisch. Die hydrofielluiers zijn het probleem niet echt…die zijn niet zo duur om weer een paar nieuw te kopen.

Wat betreft de babykamer en de kleur blauw. Jullie hebben gelijk dat blauw ook voor een meisje kan…en met een beetje creativiteit je ook heel ver komt. Helaas kan ik geen foto uploaden maar de babykamer is echt héél erg blauw. Daarbij wil ik de (blauwe) gordijnen hergebruiken op de kamer van mijn zoontje. Daar hangen nu doorzichtige gordijnen die echt niet geschikt zijn voor beide kamers. En ik kan echt niet naaien. Nog maar te zwijgen over mijn moeder….die maakt van gordijnen een minirok zonder dat het de bedoeling is, hi hi hi. Ik ben aan het wachten dan de kwantum of zo weer een aanbieding hebben voor gratis laten maken.

Maar ik blijf zoeken. Markplaats is super. Helaas moet je vaak even geduld hebben om te vinden wat je zoekt. Mijn vorige kinderwagen heb ik (bijna nieuw) gekocht voor 90 euro terwijl dezelfde bij babydump voor 450 stond. Maar er staan nu wel duowagen erop maar boven in holland. Als ik die moet gaan ophalen dan ben ik het geld ook kwijt aan benzinegeld. Dus even wachten tot iemand in de buurt hun wagen op marktplaats zet.

Ik hoef niet zo veel meer te kopen of te doen…maar die dingen die ik moet kopen zijn meteen zo duur. Maar komt wel goed. Ik heb nog lieve familieleden die graag willen helpen. Vooral oma is helemaal blij met haar eerste kleindochter (na 6 kleinzoons).

@ ils. Ik heb die gratis bonnen al van lekker leven. Ik vind ze geweldig. Helaas ben ik bijna weer door mijn pampers heen maar heb nog geen nieuwe bonnen……wordt hoog tijd. Ben benieuwd wat er nu op de bon staat. Eerste 3 halen 2 betalen. Maar die actie is niet meer te vinden in de winkel. Hopelijk op de bonnen wel nog…lekker goedkoop.

@ princesskyra
Ik zou graag eens wat afspreken. Ik zoek nog kleertjes in alle maten. Heb nog niks voor onze kleine meid. Mail mijn even zodat we wat af kunnen spreken : ninnie.jm@ho
 
Is volgens mij nu bij de kwantum/ karwei een aanbieding met gordijnen... kant en klare verduisterende gordijnen zijn niet zo duur...
Pamper van de kruidvat zijn nu 2 halen 1 gratis ook de verzorgingsproducten 2 halen 1 gratis.

Het komt vast allemaal goed, gewoon ff goed speuren en sneupen, dat vind je alles wel voor een spotprijs...
Wat je zegt over 5 broekjes en truitjes 100 euro vind ik wel een beetje overdreven... als je momenteel bij de zeeman komt heb je echt de meest schattige setjes voor nog geen 10 euro dus voor 5 setjes zou je hooguit 50 euro kwijt zijn.

Tjah als je gaat winkelen in babyzaken ben je wel 100 euro kwijt. Maar ik ben van mening dat zo'n kleintje daar ten eerste geen waarde aan heeft, en het is zonde geld want ze zijn zo weer uit de eerste pakjes....

Succes!!
 
Terug
Bovenaan