flesvoeding wat te doen direct na de bevalling.

Ha dames. Mijn eerste heb ik borstvoeding gegeven dus ik kreeg haar direct na de bevalling aan de borst. Deze keer moet ik flesvoeding geven en ik ben benieuwd hoe dit dan gaat direct na de bevalling. Haar, als ze op mijn buik, wordt gelegd onmiddelijk een tutje geven? Op mijn pink laten zuigen?

En hoe werkt het met stuwing etc. wanneer je geen borstvoeding geeft.

Heeft iemand ervaring?
Groetjes Judith
 
Hallo Judith,
Als na de bevalling alle controles e.d. gedaan zijn zal de kraamverz. een flesje gaan klaarmaken.
Stuwing zal je w.s. toch gaan krijgen. De kans is groot dat het erger is dan wanneer je BV geeft omdat je lichaam toch melk gaat aanmaken en deze niet wordt weggedronken. Maar goed koelen (ijsblokjes) en stevige bh dragen, ook onder de douche (kunnen je borsten minder uitzetten).
Gr.
 
Hallo,

Ik heb nooit borstvoeding gegeven vanwege een borstverkleining.Ben er ook niet zo'n type voor.

Bij mij kreeg de kleine ongeveer een half uur tot een uur na de bevalling haar eerste flesje(30cc).Tot die tijd deden ze (kraamzorg/verloskundige en ikke)niets.Ja,de baby controleren,beetje schoonmaken en aankleden/inwikkelen.Mij hechten,dat soort dingen.
Ben thuis bevallen,dus weet niet wat ze in het ziekenhuis doen.

Na ongeveer 6 a7 dagen begon bij mij de stuwing (errug fijn) Dat duurde zo ongeveer 2 a 3 dagen.Daarna is het over.Een stevige bh dragen is goed en koude kompressen schijnt ook te helpen.
Ik kreeg er verder niets voor.Ubiprofen/paracetamol heb ik wel genomen.Hielp wel iets.
Ze zeggen dat er bij de huisarts voor te krijgen is,maar die medicijnen ken ik niet.

Veel succes!
 
hoi nhoi,

ik ga ook geen borstvoeding geven na de geboorte. De verloskundige weet dat en heeft op de kaart gezet dat ik in de laatste weken een recept dostinex mee krijg, dat moet ik innemen na de bevalling om de melkproduktie tegen te gaan.

 
Hoi Judith,

Je schrijft dat je kunstmatige zuigelingenvoeding moet gaan geven. Is dat ook wat je wilt? Zo niet, dan is het goed om te weten dat er maar weinig situaties zijn waarbij het geven van borstvoeding echt af te raden is. Contactpersonen van de Vereniging Borstvoeding Natuurlijk en leidsters van Borstvoedingorganisatie LLL denken graag met je mee en kunnen inhoudelijke informatie aandragen waar je wellicht verder mee kunt. De VBN en LLL zijn beide vrijwilligersorganisaties; contact met hen is dus gratis (bij telefonisch contact betaal je alleen je eigen telefoonkosten) en vrijblijvend (je hoeft geen lid te zijn om contact te kunnen opnemen). Binnen beide organisaties zijn ook vrijgevestigde lactatiekundigen actief. Zij zijn eerst een tijd vrijwilliger geweest, voordat zij de overstap maakten naar het lactatiekundige beroep. Een vrijgevestigde lactatiekundige brengt kosten voor een consult in rekening. Steeds meer verzekeraars vergoeden deze kosten in bepaalde mate. Het is dus de moeite waard om de voorwaarden van jouw verzekeringsmaatschappij erop na te slaan.

Er bestaat idd medicatie om de melkproductie te stoppen, die worden ook wel lactatieremmers genoemd. De bijwerkingen ervan kunnen echter behoorlijk heftig zijn (zie http://www.consumed.nl/medicijnen/891/Dostinex%C2%AE ).
 
Bedankt allemaal voor de reacties. Ik kan er wat mee!

Yvonne; Mijn borstvoeding zou echt schadelijk zijn voor het kind. Inmiddels hebben een team kinderartsen, mijn gyn, apotheek en neuroloog zich erover gebogen dus voor mij is het wel duidelijk.

Groetjes Judith
 
Hoi allemaal,

Ik zit met verbazing de reactie van YvonneZ te lezen...
Je omschrijft "fles"voeding als een VRESELIJK iets.. kunstmatige zuigelingenvoeding.. Is het dan zo erg om je kindje flesvoeding te geven?
Er wordt verteld, beweerd door allerlei artsen dat borstvoeding het beste is voor je kindje, in wezen weten we dit allemaal! Maar wat als BV niet lukt Yvonne? ook niet met een lactatie deskundige? Als je lichaam nou geen melk genoeg aan maakt? Mag je dan je kindje ook geen kunstmatige zuigelingenvoeding geven?????
Ik kan me hier zo boos om maken.... Het is echt geen misdrijf hoor om je kindje geen BV te geven.. Net als Judithmb1 aangeeft, volgens haar artsen mag ze het niet geven omdat haar kindje er dan onderlijd.. is dat dan de bedoeling?
Laat iedereen lekker zelf weten of je wel of geen BV geeft.. ookal is dat wel of geen eigen keus..
Zo, dit moest ik ff kwijt....

 
Hallo,

Ik zat idd ook met verbazing het verhaal van Yvonne te lezen. Als je keuze nou vast staat, en of het nu om gezondheidsredenen oid is of niet het is iemand zijn keuze en respecteer dit dan.
Verder sluit ik me geheel aan bij het verhaal van Blondie.
 
Terug
Bovenaan