flesvoeding wat te doen direct na de bevalling.

Yvonne; ik begrijp dat je alleen informatie wilt geven en ga er helemaal vanuit dat je dit met alle goede bedoelingen doet. En dat het niet je bedoeling is om mensen te veroordelen of tot een keuze te dwingen.
Ik denk wel dat je wat weerstand oproept doordat je zo duidelijk pro bv bent en hierdoor alleen de mogelijkheden en voordelen van BV aangeeft.
Het verhaal zou wat completer zijn wanneer je naast de positieve kanten ook duidelijk zou aangeven dat niet in iedere situatie BV de beste optie is voor moeder en kind.
Dit zou in ieder geval een stuk weerstand waarschijnlijk weg nemen ( en ja, mensen staan nu eenmaal sneller open wanneer er niet direct weerstand ontstaat)

Verder moet ik ook even kwijt dat ik ook wel eens bij dit forum tips en adviezen heb gelezen ( over BV) die gewoon weg gevaarlijk kunnen zijn. Zo kreeg ook een dame die medicatie gebruikt voor epilepsie te horen dat er vaak alternatieven zijn waardoor ze wel BV zou kunnen geven. Een ongelovelijk dom advies waarmee moeder en kind in gevaar kan worden gebracht! Juist bij deze aandoening ga je absoluut niet experimenteren met de medicatie tijdens de zwangerschap of de periode wanneer je een baby verzorgt. Er is dan nl veel meer kans op aanvallen.
Ik moet er niet aandenken dat de vrouw in kwestie op eigen houtje gaat rommelen met medicatie om dat ze zo vaak te horen krijgt dat BV veel beter zou zijn.

Tot slot, haha, ik was degene die in eerste instantie gewoon wat simpele vragen had mbt flesvoeding direct na de bevalling. Fijn dat ik veel bruikbare ervaringen en tips heb gekregen. Ontzettend bedankt hiervoor.

Groetjes Judith ( en alle moeders hier wens ik heel veel genot met hun kindjes met wat voor voedsel je ze staks dan ook gaat geven)
 
@Judith;
Ik denk dat er geen weerstand zou zijn als men goed zou lezen en geen dingen zou toevoegen die er niet zijn.... Zo heb ik nérgens iets geschreven over de voordelen van borstvoeding, dat is wat jij er zelf van maakt. Ook wil ik je er graag op wijzen dat ik in mijn eerste post heb aangegeven, dat er maar weinig situaties zijn waarbij het geven van borstvoeding echt is af te raden. Dat lijkt me duidelijk genoeg; ik schrijf immers niet dat er nooit een reden is om het af te raden. Verder zijn de mogelijkheden die ik aandraag ten aanzien van borstvoeding een reactie op wat andere schrijfsters over dit onderwerp vermelden. Ik kan best schrijven dat je je pakken kunstmatige zuigelingenvoeding in de supermarkt kunt kopen hoor, maar dan vertel ik je vast niets nieuws of wel ;-)) Wat ik wél had kunnen doen, is hele teksten schrijven over de risico's van kunstvoeding, maar dan weet ik idd zeker dat dat weerstand zal oproepen. Ik blijf dus bewust bij mijn leest en dat is borstvoeding :))

Overigens vind ik het niet raar wanneer er in geval van medicatie en borstvoeding wordt aangegeven, dat er vaak alternatieven mogelijk zijn. Er wordt immers geschreven: 'vaak'. Met die woordkeuze draagt men duidelijk uit, dat dit niet altijd het geval is. Vervolgens is het aan de moeder om te beslissen of ze daar iets mee wil gaan doen. Ik ga ervan uit, dat zeker medicatie tegen epileptische aanvallen uitsluitend op recept worden verstrekt. Dit, in combinatie met het feit dat de moeder zich vast bewust is van haar ziekte en de risico's daarvan, maakt dat ik verwacht dat zij niet 'op eigen houtje zal gaan rommelen'.

 
Yvonne Z; tja, ik neem aan dat jezelf ook wel merkt dat je manier van informeren bij verschillende weerstand oproept. Of je vast wil houden aan je eigen manier of iets op wilt pikken van een ander is aan jou.

Tot slot, misschien ga je er, te, automatisch vanuit dat anderen erg goed op de hoogte zijn bepaalde zaken. Er zijn hier namelijk ook genoeg dames die wat minder ontwikkeld, onzeker en/of minder goed geinformeerd zijn. Juist van iemand die wat ontwikkeld is ( ik ga ervan uit dat jij dit bent) hoop ik dat die persoon zich ook realiseert wat een goed bedoeld advies voor gevolgen kan hebben. Ik zou niet graag alle mensen de kost geven die op eigen houtje zelf wat gaan rommelen omdat ze iets van iemand horen!

Maar goed, ik ben hier inmiddels wel een beetje klaar mee. Ik had wat duidelijke vragen die zijn beantwoord. Wat mij betreft is dat wel voldoende.

Groet judith
 
@Judith;
Ik ben het met je eens dat het via internet moeilijk kan zijn om in te schatten wie je voor je hebt. Daarom is het denk ik belangrijk om zo volledig mogelijk te zijn in.
Verder wil ik je bedanken voor je feedback ten aanzien van mijn reacties. Ik heb ze nogmaals doorgelezen en ik kan oprecht concluderen dat ik netjes, correct en respectvol ben geweest. Daar kan ik alleen maar achter staan. Ik kies er dan ook voor om een eventueel probleem daarmee te laten waar deze hoort en dat is duidelijk niet bij mij.
 
hallo

ik dacht moet hier toch effe op reageren ben wel niet zwanger maar lees nog regelmatig op dit forum

ik heb een zoontje van 5,5 jaar en heb na de bevalling flesvoeding gegeven omdat ik gewoon weg geen borstvoeding wilde geven ik heb wel last van stuwing gehad maar was na een week over ik heb ook nog een dochtertje van bijna 1 jaar na die bevalling heb ik het wel geprobeerd om borstvoeding te geven maar het lukte gewoon weg niet ze ging heel veel afvallen en was helemaal niet tevreden ik was alleen maar bezig met haar te voeden wat niet super ging en zo krijg je ook stress ben toen gestopt met borstvoeding en over gegaan op flesvoeding en daarna een heel ander kindje hoe t precies na de bevalling gaat met flesvoeding weet ik niet me zoontje moest gelijk de couveuse in en ben bij allebei bevallen met een keizersnede maar of je nou kiest voor borstvoeding of flesvoeding ik snap al die ophef niet doe waar je je goed bij voelt denk ik altijd maar

veel succes met je zwangerschap!! blijft toch een bijzonder iets

groetjes semmetje
 
Ik vind het echt tof dat Judith hier op het forum goede informatie geeft over bv! Super fijn om te lezen.Zo kan je zelf een weloverwogen keuze maken, met kloppende informatie.

Waar ik me echt groen en geel aan erger is wanneer ik mijn zoontje van 16 maanden bv geef, ik toch wel heel erg raar wordt aangestaard door mensen om mijn heen. Dit interesseerd mij gelukkig geen ene reet, maar ik kan me voorstellen dat er moeders zijn die hierdoor afhaken met bv geven.

Terwijl als ik een flesje zou geven, er niet op wordt gereageerd.

Iedereen heeft zelf de keuze om bv of een fles met kunstvoeding te geven. Maar het zou erg fijn zijn als deze keuze ook daadwerkelijk wordt gerespecteerd.
 
@ Yvonne,

nou ik heb wel degelijk weerstand tegen jouw berichtjes. Ik heb 5 kindjes en bij alle 5 geprobeerd borstvoeding te geven en bij alle 5 is het niet gelukt. ja ze dronken goed, maar zoals ik al zei ben ik helaas een van de weinige mensen waar de melk niet vet genoeg is en mijn kindjes dus gingen afvallen, zelfs met elk uur voeden. En dan kom jij er weer bovenop dat dat niet kan enzo.
Mijn melk is onderzocht en was gewoon niet goed. Het aanleggen ging goed, kolven ging goed, hoeveelheid was goed, maar het was gewoon net water.

Dus nogmaals voor mij bij deze geen getob meer. gelukkig staat mijn verloskundige er achter en heb ik met haar geen ellenlange discussies gehad. Ik krijg na de bevalling gewoon detinox en leg met een gerust hart mijn dochter aan de fles.
 
@goldwinggirl;
Ik ben erg benieuwd waar je je melk heb laten testen en op wat voor manier? De manier waarop er wordt getest, bepaalt de betrouwbaarheid van de uitkomst. De samenstelling van moedermelk verandert namelijk constant. Lactatiekundige Gonneke van Veldhuizen houdt zich bezig met het testen van vet in moedermelk. Op haar site legt zij uit hoe moedermelk zou moeten worden getest om een betrouwbare uitkomst te verkrijgen: http://www.eurolac.net/index.php?p=126 .
Ik kan me voorstellen dat je graag wilt vasthouden aan een oorzaak voor de achterblijvende groei van je kinderen. Het is je goed recht om te geloven wat jij wilt en om je eigen keuzes te maken, daar kan ik niets aan afdoen. Ik vind het alleen verbazingwekkend dat men kan denken dat het lichaam je blijkbaar op zo'n manier in de steek kan laten. Je draagt je kind en je lichaam zorgt er 24 uur per dag voor dat je baby alles krijgt wat hij of zij nodig heeft. Ook bereidt je lichaam zich voor op de periode ná de bevalling, op het voeden van de baby. Vervolgens wordt je baby geboren en als de navelstreng goed kan uitkloppen, is het allemaal zo geregeld dat je kindje op dat moment nog eens een extra boost aan belangrijke stoffen van je meekrijgt, allemaal geregeld door je eigen lijf. Je borsten gaan melk produceren, moedermelk dat wordt gemaakt uit jouw bloed en lymfevocht. Wat zou het dan zeggen over de kwaliteit van jouw bloed en lymfevocht, over het functioneren van jouw lichaam als je melk niet goed zou zijn? Vind je dat dan niet totaal onlogisch? Daarom vind ik het zo jammer dat je blijkbaar niet open staat voor andere mogelijke, meer voor de hand liggende oorzaken.

Rest mij je oprecht nog een voorspoedige zwangerschap en een goede bevalling te wensen, alvast heel veel geluk gewenst met je gezin!
 
Terug
Bovenaan