FORUMJUNKIES NR3!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Joh, rond de zevende week begint het hartje van je kindje te kloppen. Dat zou je op een echo dus al kunnen zien. Ik meen dat ze dan een inwendige echo doen. Zelf heb ik nooit een inwendige echo gehad. Maar van vriendinnen weet ik dat het reuze meevalt.
Het idee dat je daar zo ligt is vreemd, maar geloof me na je bevalling boeit je dat niets meer! haha
Het kan ook zijn dat ze het eerst via de gewone echo doen en mocht dat niet lukken dat ze het dan inwnedig doen. Als ze het inwendig doen kunnen ze dichter bij je kindje komen en dus meer zien!
Weet je waarom je zo vroeg al een echo rkijgt? Of is dat beleid van je VRLpraktijk?

Ken, spannend hoor! Balen dat je test (nog) niet positief is. Maar je weet he...geen rood geen nood! En geen bloed is goed! Ik duim voor je!

Net zei ik tegen mijn vriend dat ik wat last van ongi krampjes had. Maar dat kan nog helemaal niet want mijn NOD is pas volgende week maandag. En toen las ik jouw berichtje Sjors! Dat geeft me dus meer moed! hha
Mocht het deze maand trouwens niet raak zijn, dan mogen we naar de HA (hebben we met hem afgesproken Ben benieuwd wat hij dan zal zeggen!

He Mamaroos.

De verloskundige vroe gof ik 6 mei kon komen voor een echo. (dik acht weken)
Maar dan kan ik niet.
Toen vroeg ze of ik een week eerder kon. Ze maken alleen echo's op dinsdag.. vandaar.
Ene kant wel fijn, maar hoop wel dat ik het goed kan zien.

Groet jo

Volgens mij kreeg ik mijn eerste echo pas met 12 weken en de tweede met 20 weken.
Dat zijn de twee standaard echo's.

Was jouw cyclus regelmatig? Ik weet dat ze vaak vroege echo's doen als je cyclus onregelmatig is,. Dit noemen ze dan een termijn echo. Dit doen ze om te bepalen hoelang je precies zwanger bent. Via metingen kunnen ze dan precies achterhalen hoeveel dagen je zwanger bent!

Als je dus een onrgelmatige cyclus had dan krijg je nu met 7 weken een echo, met een week of 12/13 weer een en dan met 20 weken (moetr je standaard voor naar het ziekenhuis).

En dan kun je er nog voor kiezen om een pretco te laten maken. Ze adviseren dan om dit rond een week of 23 te doen. Dan is het kindje nog klein genoed om het in een keer helemaal in beeld te krijgen.

Hebben alle nieuwe zwangeren zich trouwens al opgegeven voor Moeders voor Moeders?

Hallo Allemaal,

Ken meis wat weet jij het spannend te maken zeg
dus jij dacht zelf dat je afgelopen zaterdag je nod had
en volgens de gyn heb je die morgen nou er zijn nog kansen voor je meis
ik ga dus door met duimen draaien SUCCES

Jessie&Lilian hmmmm dus jullie zitten in jullie   klus ronde word ook weer heel spannend dames ik hoop zo dat er deze maand weer heel veel meiden zwanger mogen zijn
ook voor jullie ga ik weer duimen

joh wat heerlijk dat je nog geen kwaaltjes hebt en zeker fijn dat je al zo
gauw voor de echo mag kun je het al bevaten dat je zwanger bent hoe reageerde je moeder?

Sjors uhmmm wat balen meis dat de misselijkheid toeslaat
leuk is het zeker niet maar denk aan het kleintje wat je bij je draagt
daar doe je het allemaal voor maar hoop dat de misselijkheid gauw over zal gaan
ook voor jou bevat je al dat je zwanger bent heerlijk gaan genieten meis

mamaroos spannend meis zou het dan toch raak zijn voor jou
hoop het zo meis het is je gugunt hoor en je hebt al een goed voorgevoel nou hoop maar dat het idd zo mag zijn ook voor jou gaan we duimen hoor

Jossie hoe is het met jou meid al last van kwaaltjes
en heb je het je zusje en je ouders het al verteld hoe reageerde hun
lijkt me zo leuk om het leuke nieuws te mogen vertelen weet jij al wanneer jij de 1e echo hebt?

Joyce wat een infomatie heb jij vandaag op je afgekregen he meid ik hoop zo dat alles goed blijft gaan schrok best toen je me dat vanmidag vertelde maar ga toch lekker geniet van je zwangerschap meid en maak je niet te veel druk snap ook best dat het toch in je achterhoofd blijft hangen (en tuurlijk blijft alles goed gaan ) voor jou een dikke knuffel mocht je er over willen praten weet dat ik er voor je ben meis

meiden joyce   is zo lief geweest om een video op hyves te zetten
met uitleg over mijn iui behandelingen leek me wel leuk zo weten jullie gelijk wat iui inhoud en waar wij mee bezig zijn ik kan het wel vertelen maar het is zo ingewikkeld om het te vertelen
verder zijn de duivels goed bezig en vloei ik ook goed
sorry maar er zitten dikke stolsels bij raar en tuurlijk blijf ik positief al is het soms niet makelijk en zeker niet als je toch die k*t op bezoek krijgt maar we gaan er weer helemaal voor ready voor iui poging nr 4 en met het geluks engeltje die ik van joyce gekregen heb moet het goed komen hope so

meiden allemaal heel veel succes

liefs
monique
xxxx

Hey lieve meiden,

Joyce: Het was vast fijn om je beebje te kunnen zien! De informatie die je hebt gekregen is  misschien wat  vervelend, maar toch niets verontrustends. Probeer te genieten hoor!

Monique: Vervelend joh die rd's! Hopelijk heb je er niet te lang last van. En ik had het volgens mij al verteld, maar die info over de iui is erg duidelijk. Fijn om nu te weten wat je bedoelt!

Mamaroos: Dat wordt toch ook al aardig spannend! Ik moet zeggen dat ik afgelopen 4 dagen ook af en toe ongie krampjes had. Tot nu toe nog niets, maar het kan nog komen..... jij ook nog even afwachten!

Jessie: Hoe is het met jou meid?

Jossie: Hoe reageerde jou familie op het geweldige nieuws???

Joh: Jij kan al uitkijken naar het eerste bezoekje aan de verloskundige (toch?) Spannend hoor! En hopelijk kan je dan het hartje zien kloppen!

Had ik al verteld dat wij as vrijdag een weekendje weg gaan  naar een "echt" kasteel? Dit hebben we cadeau gekregen van vrienden voor onze trouwdag vorig jaar. Ik heb er echt zin in! Hopelijk kan ik daarvoor nog positief testen, dan kan ons weekend helemaal niet meer stuk!

Fijne avond nog!

Liefs....

Ken; Wat spannend zeg. Jammer dat je gisteren een negatieve test had maar misschien is het nog wel te vroeg. Elk lichaam reageert toch anders. ik hoop het echt voor je dat je zwanger bent. En nog steeds geen rode duivels dus dat gaat de goede kant op.

Johanna; Jeetje best vroeg hoor je eerste echo. Zei ze ook dat je echt een echo krijgt? Zou wel leuk zijn want dan krijg je er ook nog een met 12 weken. Zelf had ik de eerste afspraak met 9w5 dagen. Toen was er al echt een mensje te zien. Maar wel fijn dat je niet zo lang meer hoeft te wachten.

Jossie; Hoe reageerden je ouders en je zusje? Vast wel super blij. Ontzettend leuk zeg dat je samen zwanger bent. Dat geeft toch wel een hele speciale band zo met elkaar! Wanneer ga jij de verloskundige bellen?

Sjors; Je bent dus een beetje misselijk. Wel balen. Maar het kan best zijn dat dat maar voor een dagje of 2 is. Zou wel fijn zijn. je gaat morgen een afspraak maken met je verloskundige he? Nou ik hoop dat je snel terecht kan. Maar 6 weken alweer. Fijn dat je de eerste 4 weken kado krijgt he. Maar nog 6 weekjes en dan ben je een beetje door die onzekere periode. dat is wel fijn.

En zwangere meiden; zoals mamaroos al zei; Moeders voor Moeders is echt een goede zaak om aan mee te doen. Zelf doe ik er ook aan mee. Dit is alweer de laatste week. Vrijdag komen ze voor het laatst.

hoiiii

nou er weerr veel geschreven zeg hahahha ja spannende tijden he.............

ken   dus het kan gewoon nog steeds he ..geen rd's is goed!!! duim duimduim!!!!

joh.         ik heb bij allebei mijn zwnagerschappen bij 7 weken al een echo gehas ..dan krijg je wel een inwendige [bijna altijd] want dan kunnen ze t beter zien..maar dat is ECHT NIET ERG want t is zo mooi wat je te zien krijgt!!! kan jou t schelen dat je met je benen op moet liggen en ze doen dat altijd heel proffecioneel hoor,....zien ze zoveel !! kom op   je gaat voor t eerst jou kindje zien [okee tlijkt er nog niet helemaal op maar t is t wel !!!!genieten......!!!!!!!!!!

jossie     en wat zei de familie??? en je zus!!! gaaf samen zwanger zijn!!!

sjors     zo bij jou is de misselijkheid dus al ingeslagen !!! snel     maar wel een goed teken hoor..... en probeer af en toe wat te eten dan kan je t een beetje tegengaan   ...een beetje !! maar denk maar aan je kindje en   MET 14 WEKEN IS T MEESTAL OVER!! HIHI nee sorry ik lach niet...maar ja maar weinig mensen hebben t niet   joyce was gewoon een uitzondering ...[lucky joyce]..maar als je af en toe eet dan kan je t een beetje in de hand houden en wat the fuck JE BENT ZWANGER MEIS!!!xxx

monique       wij gaan met zn allen voor april he!! ik jij jessie mamaroos en misschien ken [of niet??]

nou   morgen voor mij dag   11 en   we blijven ov testjes uitvoeren hihi ik geloof daar echt in ivm voorgaande x en.... dag meiden tot morgen ...

Zondag hebben we het mijn ouders verteld ik had een fotolijstje met dit gedichtje ingepakt:

Het is hier donker
het is hier puik
en ik zit lekker warm in mama's buik.
Nu ben ik aan het   groeien
want ik ben nog maar heel klein
ik vind het leuk dat jullie
mijn opa en oma zullen zijn.
Jullie kunnen me nog niet horen
jullie kunnen me nog niet zien
in decmber word ik geboren
mag ik dan in dit lijstje misschien.

Dit vonden ze helemaal geweldig. Ook mijn beide zusjes heb ik dit gegeven maar dan met oom en tante. Mijn zwanger zusje pakte het uit en ze dacht dat iik een gedichtje had gemaakt over hun kindje en zegt dat klopt niet hoor in december. Met dat ze het zegt heeft ze het in de gaten en zegt jij bent zwanger. Nou daar ging het heen helemaal enthousiast.
De reacties waren helemaal super.
Ook bij mijn vriend zijn moeder was het leuk. We hadden het over mijn werk. Het is deze wwek heel rustig geweest bij ons met geboortes. Toen zegt mijn schoonmoeder in aug. en sept schijnt het heel druk te worden als je dat allemaal hoort. Toen zei mijn vriend ja in dec. word het ook druk. Hier praate ze overheen en toen zei mijn vriend in dec. word het druk bij ons want wij zijn zwanger.Ze praate door en toen zei ze wat zeg je daar. Ja wij zijn zwanger. Nou ook helemaal enthousiast. En vaan haar mogen we een nieuwe kinderwagen uitzoeken.
Vrijdagavond heb ik gemaild naar moeders voor moeders en zaterdag belden ze al terug om een afspraak te maken. En hier komen ze morgen voor om 13.15 uur.
Ik wil hier heel graag aan meedoen dus ook de maximale weken.
Ook heb ik gisteren de verloskundige gebeld en moet ik 29 april heen.
Dan ben ik 8wkn en 2dgn. Ze wou een echo proberen omdat mijn cyclussen niet helemaal regelmatig waren (26-33). En we wat langer bezig zijn geweest.  Ze zei wel stel je er nog niet teveel van voor en ik moet mijn blaas vol hebben.  Met 12 weken  
krijg ik dan weer een echo.
Verder voel ik goed dat ik zwanger ben maar dat vind ik niet erg. Ik ben af en toe misselijk, mega zere borsten en heel moe.

Meiden geniet van deze zonnige dag

Veel liefs Jossie

Terug
Bovenaan