Forumvriendinnetjes dec -> uitgerekend augustus 2023

Junidochter gefeliciteerd!! Klinkt als een fijne vlotte bevalling. Ondanks het roepen dat je dit nooit meer doet haha.

Ik ben ondertussen ook bevallen (10 augustus) en zaten lekker even in onze baby bubbel (nog steeds eigenlijk), maar denk zet toch even snel een berichtje hier neer.

Ik ben uiteindelijk ingeleid en kwam in het ziekenhuis aan met een ontsluiting van 4 cm na het plaatsen van een ballonnetje. Toen vruchtwater gebroken had meneer in het water gepoept wat ons natuurlijk wel even deed schrikken. Gelukkig deed hij het nog steeds hartstikke goed binnen. De weeen kwamen goed op gang en kon alles heel mooi en goed wegpuffen voor bijna 5 uur lang. Toen in een weeënstorm terecht gekomen waarbij ik uiteindelijk te horen kreeg nog steeds maar op 5 cm ontsluiting te zitten. Dus om pijnmedicatie gevraagd omdat ik nagenoeg geen pauzes meer had tussen de weeën door en ik het niet meer trok. Na 12 uren weeën is de ontsluiting niet dan die 5 cm gekomen en is het uiteindelijk een keizersnede geworden. Achteraf maar goed ook want meneer was een sterrenkijker en lag daarnaast toch ook.wat scheef waardoor hij niet goed wilde indalen en ipv een iets grotere baby dan gemiddeld bleek hij bijna 4,5 kilo!
Maar we maken het allebei harstikke goed ondanks dat ik toch ook een flinke hoeveelheid bloed ben verloren. En zijn heerlijk aan het genieten van ons wondertje. Al heb ik soms wel mn momentjes dat ik worstel met het herstel van mijn lichaam. Zo actief als ik zelf ben wordt ik nu extreem geremd wat soms echt even lastig is, maar ook dat gaat helemaal goed komen.
Gefeliciteerd @Zwindo!!! Klinkt nog wel als een zware bevalling maar fijn dat je er goed op terug kijkt. Super knap gedaan!!!! En wat fijn dat het goed gaat met jullie gaat ondanks dat je zoveel bloed bent verloren. Neem echt de tijd. Je zult dan eerder terug zijn dan aan blijven modderen. Heel lastig maar spreek uit ervaring.
Heel veel geluk!
 
Gefeliciteerd Zwindo!! Jeetje ik dacht in eerste instantie oh wat chill dat je al met 4cm binnenkwam.. Maar achteraf dus helemaal niet fijn, omdat je op 5cm bleef hangen. Pfff, heftige bevalling! Goed denken aan je herstel en niet te snel teveel willen..

Nou hier nog steeeeeds geen baby. Morgen de uitgerekende datum. Gisteren bij de verloskundige weer geprobeerd te strippen maar kon nog steeds niet. Was nog hetzelfde als maandag. Word je toch ook moedeloos van!!
Al zei de verloskundige dat het niet perse iets hoeft te zeggen en alsnog elk moment kan beginnen.

Ik heb in principe voor woensdag een afspraak om in te leiden. Ik weet natuurlijk niet waar jullie wonen maar hier in het midden van het land is het echt dramatisch in de ziekenhuizen, dus heel veel zitten ruim een week vooruit vol voor niet medische inleidingen. Ben dus heel blij dat ik zo "snel" om die verwijzing heb gevraagd!! Al hoop ik natuurlijk nog steeds dat het niet nodig is!!!

Ben benieuwd hoe het bij de anderen is?
 
Froetie 27-6 meisje, bevallen 24-6!
Paula’tje 1-8 jongen
Zwindo 2-8 jongen, bevallen 10-8!
FlorineN 6-8 meisje
Ndec 19-8
TMAAM 19-8 meisje
Pandalover 20-8 jongen
Junidochter 23-8 bevallen 08-08!
Kaat 25-8 meisje
Mirjammm 27-8 ?
 
Gefeliciteerd Zwindo!! Jeetje ik dacht in eerste instantie oh wat chill dat je al met 4cm binnenkwam.. Maar achteraf dus helemaal niet fijn, omdat je op 5cm bleef hangen. Pfff, heftige bevalling! Goed denken aan je herstel en niet te snel teveel willen..

Nou hier nog steeeeeds geen baby. Morgen de uitgerekende datum. Gisteren bij de verloskundige weer geprobeerd te strippen maar kon nog steeds niet. Was nog hetzelfde als maandag. Word je toch ook moedeloos van!!
Al zei de verloskundige dat het niet perse iets hoeft te zeggen en alsnog elk moment kan beginnen.

Ik heb in principe voor woensdag een afspraak om in te leiden. Ik weet natuurlijk niet waar jullie wonen maar hier in het midden van het land is het echt dramatisch in de ziekenhuizen, dus heel veel zitten ruim een week vooruit vol voor niet medische inleidingen. Ben dus heel blij dat ik zo "snel" om die verwijzing heb gevraagd!! Al hoop ik natuurlijk nog steeds dat het niet nodig is!!!

Ben benieuwd hoe het bij de anderen is?
O wat balen @Pandalover! Bij jou ook nog steeds geen baby! Fijn dat je woensdag al een afspraak hebt staan en dat het einde dus in zicht is. Maar ik hoop natuurlijk voor je dat hij er snel is voor woensdag.

Ik had al de hele week het gevoel dat ze zou komen maar helaas. Ik ga er vanuit (vanwege vorige bevalling) dat het snachts begint en dan lig ik snachts weer teleurgesteld wakker haha.
Vandaag uitgerekend en natuurlijk super trots en bijzonder dat mijn lichaam weer een kindje heeft mogen vóldragen.
Ik heb dinsdag afspraak staan om te strippen. Kan me niet voorstellen dat ik geen ontsluiting heb maar ja geen idee. Bij m’n zoontje met 40+2 bevallen dus moet toch van de week raak zijn! Mag toch hopen dat ze voor volgend weekend er wel eindelijk een keer is (maar zo dacht ik vorige week ook). Zo saai zo dat wachten..
 
Ow en ik woon trouwens ook regio midden! Maar hier niets over gehoord maar was ook zelf begonnen over strippen, was de vk ook niet zo happig op. Nog steeds vanuitgaande en zeker hopende dat inleiden niet nodig is.
 
Heee toppers .

Het waren zware laatste maanden voor mij. Heel veel vocht vasthouden, veel naar het ziekenhuis voor extra controles vanwege hoge bloeddruk en de kleine niet voelen. Toen horen dat ze misschien wel te groot was voor een natuurlijke bevalling. Al met al, genoeg reden voor inleiding. Het liefst wilde ik natuurlijk bevallen dus met 37.3 op maandag ben ik gestript nadat ik aan de CTG had gelegen voor de 2de keer die dag. De verloskundige zei dat dit kon omdat ik al 3 cm ontsluiting had. Huh? Hoe dan haha. Tsja... of het effect had? Niet echt, dag erna weer aan de CTG, nog een keer gestript met bijna 4 cm volgens de verloskundige. Ik was er helemaal klaar mee. Voelde me zo ziek van alles. Gelukkig deed de kleine meid het wel goed. Maar we maakte een afspraak met de gyneacoloog om me toch in te laten leiden.

Donderdagavond begonnen oppeens de weeen... eerst heel onregelmatig en steeds regelmatiger. Verloskundige kwam thuis checken, toen nog maar 2 CM. Dacht echt huh, van 4 naar 2..... maar oke, blijft mensenwerk. Het begon om half 8 savonds 10 aug en 11 augustus ben ik bevallen. Na 22 uur! Het was heel pittig.

Eerste 5 cm thuis opgevangen, laatste 5 cm in het ziekenhuis met morfinepomp (wow wat was dat chill trouwens..) en daarna natuurlijk bevallen. Ik ben wel veel te veel bloed verloren alleen de verpleegkundige zei: hoort erbij. Maar toen viel ik flauw in de douche. 2 dagen later pas gecheckt en idd, veel te laag, net geen bloedtransfusie en kon nog net met ijzerinfuus. Daarna oppeens hoge koorts. Ook nog een infectie erbovenop, dus antibiotica erbij en daar ben ik nu nog van aan het herstellen. Man..... wat een avontuur. Maar ik heb hier nu een prachtig meisje naast me liggen en geniet ondanks alles van elk klein momentje.

Gefeliciteerd ook Zwindo en junidochter!!!
Panda en TMAAM, voor jullie word het ook echt spannend nu. Ik denk aan jullie, heel veel succes en zet 'm op! Hoor graag jullie verhalen straks.
 
Haha TMAAM herkenbaar!! Ik voel 's avonds ook van alles en dan denk ik oehh vannacht misschien?! Maar elke ochtend weer teleurstelling..
Hier dus nog steeds geen baby. Enige voordeel : ik heb vanmorgen mijn oudste naar z'n eerste schooldag kunnen brengen dus die stress is er nu ook vanaf!! :)
En morgen op de planning om in te leiden, met slag om de arm dat er ook echt plek is.... Dus dat is nog spannend. Kan morgenochtend om half 7 bellen. Pfff en ergens denk ik, moet ik dan toch nog langer afwachten maar ik vrees dat ik dan oneindig kan wachten haha! Vind het wel heel spannend!!

Kaat yeehhh gefeliciteerd!! Maar wat een verhaal!! Jeetje, hele pittige bevalling en dat je eerst 4cm ontsluiting hebt volgens de verloskundige en dan ineens blijkt het minder te zijn?! Maar fijn dat de morfine pomp dus wel fijn was. Ik ben tot nu toe beide keren zonder pijnstilling bevallen en soms twijfel ik wel omdat ik dan denk van wat doe ik mezelf aan, maar aan de andere kant denk ik het lukte de vorige 2x ook en ik wil graag in bad bevallen wat niet mag met pijnstilling... Maar ja we gaan het zien!
Heftig ook de hele nasleep na de bevalling!! Hopelijk kunnen jullie inmiddels wel genieten nu!
 
Froetie 27-6 meisje, bevallen 24-6!
Paula’tje 1-8 jongen
Zwindo 2-8 jongen, bevallen 10-8!
FlorineN 6-8 meisje
Ndec 19-8
TMAAM 19-8 meisje
Pandalover 20-8 jongen
Junidochter 23-8 bevallen 08-08!
Kaat 25-8 meisje bevallen 11-08!
Mirjammm 27-8 ?
 
Terug
Bovenaan