Fruithapje

dit wordt vanaf 6 maand aanbevolen:

abrikoos
ananasmeloen
appel
avocado
banaan
druif
duindoorn
kers
mango
meloen
peer
perzik
pruim (vers)
rozenbottel
stoofpeer
suikermeloen

niet dat ik hierbij zeg van begin maar.
en sommige dingen zoals appel kan een baby heel erg allergisch voor zijn of worden. geld eigenlijk voor alles voor de 6 maand
 
Toen je oma kinderen kreeg waren er veel dingen anders, wil niet zeggen dat het toen dus allemaal goed was. Sommige dingen wel andere niet, Inmiddels zijn ze er achter gekomen dat dit gewoon niet goed voor je kleintje is. En je kan niet verwachten dat je op je vraag een antwoord krijgt dat je graag wil horen, als we allemaal weten dat dit gewoon niet goed is. Slechte moeder, daar heb ik totaal niet over gehad, ik ken je namelijk niet persoonlijk en zo een oordeel zou ik nooit geven op deze wijze zonder je persoonlijk te kennen.

Maar waarom wil je nou perse dit doen, als je van iedereen hoort dat dit gewoon niet goed is. Waarom zo een haast, als je dochter gewoon nog genoeg heeft aan alleen melk. En je kan zeker niet verwachten dat we je dan ook nog tips gaan geven. Overleg het anders even met het cb, ga daar eens horen wat voor advies zij je geven en ik hoop dat je dan even geduld zult hebben. Mocht je er toch voor kiezen het toch te blijven geven, dan hoop ik voor je dochter dat zij er echt geen last van zal krijgen.
 
Ik ga morgen inderdaad even advies inwinnen bij het bureautje. Maar de 2x dat we haar wat fruit hebben gegeven heeft ze hier geen last van gekregen, geen krampjes, niet spugen, geen uitslag of stink poep. Gewoon normaal, normaal! En de reden waarom we het nu al willen geven omdat ze niet genoeg heeft aan alleen haar fles. Ze flokt voordurend op haar knuisjes en smekt de godganse dag vooral als wij aan het eten zijn, kan toeval zijn maar vaak schijnt het dan te zijn dat er zelf klaar voor is!

In iedergeval bedankt voor de tips.
 
mischien kunnen er tandjes door komen??
onze oudste heeft vanaf 2 maanden tot ongeveer 4 maanden gigantisch gekweild en gesabbeld. uiteindelijk kreeg hij met 4,5 maand zijn eerste tandje.

succes!
 
Vroeger is niet nu. Vroeger konden en wisten ze een heleboel dingen niet die je nu wel hebt.

Ik kreeg als baby ook met 6 weken liga met sinaasappelsap, zoals mijn hele generatie van de jaren 60. Ook een generatie met heel veel allergieen en darmklachten. De link met te vroeg bijvoeding krijgen was toen nog niet gelegd. Tegenwoordig wel.

Vroeger was de kunstvoeding nog niet zo goed als tegenwoordig. Om tekorten aan vitamines ed. te voorkomen moesten kinderen toen voor 3 maanden aan fruit gewend zijn. Tegenwoordig zitten al die dingen in de kunstvoeding en is vroeg bijvoeden overbodig. Want aan vroeg bijvoeden zitten nogal wat nadelen. Doordat de kunstvoeding van nu beter is wegen de nadelen niet meer op tegen de voordelen.

Moedermelk bevat al een miljoen jaar alles wat een kind de eerste 6-12 maanden nodig heeft, dus als je gewoon borstvoeding geeft is vroeg bijvoeden al helemaal onzin.
 
Ik geef zoizo geen borstvoeding, heb dat wel geprobeerd maar dat wou niet lukken helaas!

Wat zijn dan eventueel de symptonen van doorkomende tandjes?

groetjes
 
Terug
Bovenaan