Fruithapje

Mama van Aymée,

Ben blij te horen dat je contact hebt gezocht voor betere adviezen. Ik heb je absoluut niet als slechte moeder gezien, maar omdat ik zelf met allergiën te maken heb, en het verschrikkelijk vind dat ik heel veel niet mag hebben (en altijd overal om moet denken), ben ik misschien wel wat te voorzichtig met alles. Maar als ik met volledige borstvoeding mijn kind al met 1% minder kans op allergiën kan besparen, dan doe ik dat graag.

Dus ik had in mijn voorgaande bericht gewoon het beste met je voor, puur voor de gezondheid van je kind.

Nou weet ik dat er wel verschil kan zitten in aantal cc voor borstvoeding en flesvoeding. Maar mijn zoontje kreeg toen 5 of 6 keer ong. 180 cc. Omdat ik toen nog wel eens kolfde, zag ik hoeveel hij kreeg. En ik heb wel eens begrepen (mocht het fout wezen dan hoor ik dat graag), is dat jbpm wel verdikt maar niet extra vult. Alleen vanwege spugen en zuigbehoefte.

Wil je veel succes wensen met de opvoeding van Aymée, zoals jij wel hebt gemerkt, merken ook alle moeders, het is eigenlijk nooit goed, iedereen heeft betere adviezen. Maar ga lekker op je gevoel af, stort je vragen af hier op het forum en trek uit de antwoorden jouw beste conclusie... 1 ding... alle antwoorden waren goed bedoeld...
 
Wat me heel erg opvalt is dat er veel gereageerd wordt om pas met 6 maanden met vast voedsel te beginnen. Met mn oudste ben ik 2 weken voor de 4 maanden begonnen met potjes fruit/groente, in overleg en met goedkeuring van het buro, en ook met mn jongste werd de laatste keer gezegd, begin maar met 4 maanden.

Ik heb wel bij beiden flesvoeding gegeven.
 
bij mijn oudste werd ook toen hij 4 maanden was gezegd dat ik er mee mocht beginnen. zo af en toe is een hapje om te laten proeven. tegenwoordig beginnen de potjes voeding ook al met 4 maanden. toen elmar terug mocht naar 4 flessen toen ben ik er mee begonnen. hij was toen 5.5 maand.
tis toch altijd afwachten hoe je kindje er op reargeerd. ik zelf begin er lliever een week later mee dan een week te vroeg.

@mama van aymee, je hebt nu al zoveel adviesen gekregen over bijvoeding dat je nu denk ik wel wat mee kunt. succes ermee!!!
 
weet je waarom die potjes beginnen met 4 maand?
de fabrikant weet dat moeders het heel leuk vinden om met vast voedsel te beginnen en daar weten ze op deze manier heel goed op in te spelen.
wil niet zeggen dat het goed is! als ze potjes vanaf de geboorte zouden mogen maken dan deden ze dat ook wel.
 
Hallo mama Aimee
Ook ik heb gezeur gehad om wat ik mijn beebje te eten gaf maar goed ik heb alles in ondracht gedaan van het cb mijn beebje dronk haar flesjes niet leeg toen ze 3 mnd oud was dus ik moest haar eerste flesje vervangen voor een bordje pap en om 10.00 10 lepeltjes fruit en dan geen peer en aardbei en kiwie die zijn te slecht voor die kleintjes ik moest het fruit koken en met liga aanmaken van de cb arts he dames.
om 12.00 een flesje van 200 cc
om 17.00 een flesje van 200cc
om 22.00 een flesje van 200 cc met rijstebloem
ze is nu 6 mnd en ze eet nu beter dank zei deze methode dus je ziet dat het Per kindje verschild maar een tip doe alles in overleg
succes
 
Vroeger gaven ze op zijn vroegst vanaf 10 weken bijvoeding, dus 7 weken is echt niet slim.... hoe gevaarlijk het is kan ik niet zeggen, maar uit onderzoeken is gebleken dat het beter is om tussen de 4 en 6 maanden te starten met bijvoeding en dan rustig op te bouwen... dit adviseren ze neit voor niets....
Drinkt je kindje goed zijn voedingen? Dan zou ik het zo laten hoor! Een baby heeft het gewoon nog echt niet nodig en de darmpjes zijn er voor 4 maanden heelmaal nog niet klaar voor. 4 maanden is al een grens geval, 6 maanden is beter nog....
Mijn meiske liep ook voor, maar ik heb daardoor nooit gedacht dat ze toe was aan fruit... en dan nog iets: als je start met bijvoeding is het beter om met groente te beginnen (is flauwer van smaak) omdat fruit meer uitgesproken van smaak is.... En met 1 soort groente/fruit, andsers leren ze geen smaken..

ik hoop echt dat we je nog kunnen overtuigen, maar voel je niet in een hoek gedrukt... wij spreken de deskundigen ook maar na....
 
Als je kindje zo hongerig is en al ingedikt krijgt...ben je wel eens naar de huisarts geweest om te laten controleren op (verborgen) reflux?

Daar kan dit opvallende eetgedrag namelijk heel goed uit voortkomen en het is echt beter dat je dat laat behandelen.
 
Terug
Bovenaan