Fruithapje

over vroeger he, heel lief van je oma, mij opa wilde mijn dochter als ze huilde een speentje geven met in de suiker gedoopt of jenever want dat deden ze vroeger ook werden ze stil van en sliepen goed. Tja, ze hadden ook geen gordels of goede autostoeltjes.
Dus vroeger of nu een heel groot verschil.

Volg je eigen gevoel maar weet je het is niet voor niets dat het nu pas aangeraden word vanaf 6 maanden.
Mijn beide kinderen waren allergisch en de jongste heeft heel heel veel last gehad van de bijvoeding met 6 maanden begonnen. De eerste 2 a 3 wk ging het goed daarna kreeg ze heel veel last.
Dus mocht je het doorzetten pas goed op je meisje.

groetejs
 
Nou inmiddels contact gehad met het bureautje.
Ze gaven inderdaad aan dat ze nog jong is om een fruithapje te krijgen maar we hoeven er niet mee te stoppen. We moeten inderdaad goed kijken hoe ze erop reageerd en hele kleine beetjes om mee te beginnen. Verder word ik zo nog teruggebeld door de wijkverpleegkundige om het verder door te spreken.

Groetjes
 
Goeie zet meid!

Hier werd er ook op knuistjes gesabbeld maar dat kan ook gewoon duiden op zuigbehoefte.
Maar als ze echt niet genoeg heeft aan haar flesjes mag ze dan niet gewoon wat meer in de fles, of misschien een ander soort voeding wat beter aansluit? Zoals bijvoorbeeld voeding voor hongerige baby's?

Groetjes Saskia
 
Ze zit nu al op nutrilon Forte voor hongerige baby's en daarin krijgt ze johannes broodpit meel zodat de voeding nog dikker word en als ze enorm veel honger heeft krijgt ze er zo nu en dan een schep rijstebloem doorheen.. maar ze krijgt nu 5 a 6 voedingen op een dag van 150cc per stuk, en van het bureautje mogen we meer niet gaan geven aangezien ze ookal 70cc water op een dag drinkt..

Groetjes
 
Het CB heeft er ongetwijfeld meer verstand van dan ik maar persoonlijk zou ik liever de flessen wat ophogen dan dat ik 70cc water drinkt, daar zit geen voedingstoffen in... Met ºC kan ik het me voorstellen dat je wat extra water geeft, maar ik denk niet dat dat de nieren bereikt wat dat wordt wel uitgezweten lijkt me. Zolang ze niet over een liter voeding heenkomen is er volgens mij geen probleem hoor!
Ik heb hier ook altijd de fles op verzoek gegeven en meestal zat daar ook meer in dan de richtlijnen.
Hij stopte vanzelf en de ene keer was dat meer dan de andere. Maargoed zoals gezegd; ik heb niet zoveel verstand van baby's als het CB ik heb alleen mijn eigen gevoel gevolgd met gezond verstand en de hedendaagse wetenschap!
Soms is 30cc extra in de fles net genoeg om af te tanken zoals wij hier voor de grap zeiden!

Succes ermee in ieder geval!

Groetjes Saskia
 
Zojuist heeft de wijkverpleegkundige gebeld, en we hebben afgesproken even te wachten met fruit. Ik mag haar nu rijstebloem pap geven met een lepeltje. Ze schijnt er geestelijk klaar voor te zijn alleen fruit is inderdaad nog te heftig dus moet ik nog heel eventjes mee wachten. Toch bedankt voor alle tips iedereen!
 
Goed dat je hebt overlegd met het cb en de wijkverpleegkundige.
Je moet vooral je eigen gevoel volgen hoor. Maar ze adviseren wel om met 1 soort fruit per keer te beginnen en dat een aantal dagen achter elkaar in verband met allegien (zoals hiervoor ook al een heleboel keren gezegd).
 
Ja schijnt inderdaad met de allergien te maken te hebben. Ookal reageert ze aan de buitenkant gewoon goed op het fruit en lijkt het alsof ze nergens geen last van heeft dan kan ze er alsnog allergisch van worden. Dus daarom het advies om toch nog even te wachten. Maar aangezien ze wel behoefte heeft om al van een lepeltje te eten mogen we haar rijstebloem geven. En een bijtring, sabbeldoekje en speelgoed mogen we haar ook geven om haar die zuigbehoefte toe te laten, dat kan dus komen omdat ze misschien al tandjes kreeg dacht die wijkverpleegkundige.
 
Terug
Bovenaan