Geboren in December 2018!

Sytze-Jan is inmiddels 10 weken en sinds vorige week ontdekt dat de eerste tandjes al doorkomen. Hij is ontzettend snel met zijn tandjes, maar ook in andere dingen loopt hij al voor volgens het CB! 

Tandjes al, dat is snel! Hoewel het dus ook bij de geboorte al kan ?
Hier ook alles goed, 8 weekjes alweer! Vorige week bij cb geweest om te wegen en hij was al 4215 gram en 56 cm. 
Heb gister alle 56 kleertjes omgeruild voor maat 62. Gaat hard!

Wauw jasmina dat is vlot. 
Mijn zoon was overal snel mee, alleen zijn tanden normaal zeg maar. Vond het zo jammer dat ik niet lang heb kunnen genieten van het baby zijn.
Lijkt erop dat dat deze x weer gebeurd. Liggen? Nee ik wil zitten. Oh ik kan me ook afzetten met mijn benen. Heel leuk, maar het baby zijn gaat er zo wel snel af.
Regenboog gaat ook lekker vlot. Grote jongen al. 
Hier is ze 11 week. Vond 62 met bepaalde kledingstukken al krap worden, verklaarde een hoop vanmorgen met haar lengte haha 

Hier 9 weekjes en 5365 gram. Met 8 weken was ze 57cm. Je ziet der ook echt groeien, zo hard gaat het.
Knuffelen wil ze niet veel meer, wil graag kunnen bewegen en dingen kunnen zien. 

Ja, hard gaat het zeker! Hier heeft hij nu een paar nachten doorgeslapen! Zo fijn! Afgelopen nacht weer een keer niet natuurlijk, dat viel dan weereven tegen ?
En ‘s avonds tot 10 uur was hij vaak nog beneden bij ons, soms wakker soms bjj ons slapen, maar ik merkte dat hij erg onrustig was de laatste dagen. Dus gister voor het eerst na de voeding van 7 uur op bed gelegd, en hij ging direct lekker slapen! Om 22.00 toch maar wakker gemaakt voor de laatste voeding.
Was wel even gek gister, zaten we voor het eerst ‘s avonds weer samen op de bank, naar 2 babyfoons te kijken ☺️

Mooi om te horen dat alle baby's het zo goed doen! 
Onze kleine had wat in te halen omdat ze bij haar geboorte maar 2910 gram woog bij 52 cm. Met 6 weken weegt ze inmiddels 4600 gram (lengte niet gemeten). Ze draagt nog wel maat 56, maar de kleine pakjes 56 niet meer. Dus toch maar eens 62 uit de kast halen. 
Ze is dus al 1690 gram aangekomen, dus gemiddeld maar liefst 281 gram per week. Ze krijgt alleen BV, alleen de eerste voeding van de dag krijgt ze per fles (wel moedermelk) , dan kolf ik zelf af omdat er veel aanbod is. Stiekem wel handig om voorraad op te bouwen. 
Ze slaapt al tijden door snachts.. (vanaf (+/- 2 weken) maar had de laatste tijd wat moeite met inslapen. Ze had last van krampjes/zere buik. Dus dat was wel pittig als je zo'n makkelijk kindje gewend bent. Maar als ze eenmaal sliep, sliep ze gelukkig ook de hele nacht door. De afgelopen 2 dagen ging het weer perfect! 
Ze lacht nu ook bewust en maakt al geluidjes.. Aahhh en rrrrrr.. Heel schattig!
Speeltjes is ze nog niet in geinteresseerd, soms pakt ze per ongeluk iets vast maar laat het ook snel weer los. Onder de speelboog raakt ze de speeltjes aan. Maar dat is meer omdat ze met haar armpjes maait, ook dat lijkt nog niet erg bewust.
Wanneer kwam de interesse voor speeltjes bij jullie babies? 

Wat goed dat de kleintjes 't allemaal zo goed doen.
De mijne krijgt morgen zijn 1e vaccinaties, spannend! 
Hij heeft 1,5 wk lang ontzettend last gehad van hoesten en 'n verstopt neusje. Gelukkig gaat dat beter nu.

Zo bijzonder! Geboren met tandjes. Ik snap dat je dan geen borstvoeding geeft, haha

Terug
Bovenaan