Geboren in December 2018!

@jwesterop
Gefeliciteerd, en welkom. 
Lijkt me een apart gezicht zo met 2 tandjes bij geboorte. Snap dat je geen bv geeft hijzal maar bijten?

Schreef ik gister nog dat het zo lekker ging met slapen s'nachts. Was ze er vannacht om 3 uur half 4 weer.
Hebben haar gisteravond  rond 10 wakker gemaakt voor de laatste fles, dronk zelfs extra. Daarvoir had ze om 18/18:30 uur grhad en dat vonden we iets te vroeg om de nacht in te gaan.
Maar ik maak haar dus vanavond niet weer wakker. Qua gewicht zou ze terug kunnen naar 4 flessen dus we zien wel wanneer ze komt. Misschien vanavond rejken tot 7 en hooen dat ze doorslaapt.
Ze heeft nu ook pashaar 3e fles en die hiervoor was om half 8. Heb haar net wakker gemaakt.

Kwijlen jullie kindjes ook zo?

Hier is het momebteel kwijlen en veel der handjes in de mond. 

Ook mogen wij niet rustig eten want daar wil ze bij zijn tenzij ze slaapt. 

Zet haar dan meestal in de wipsfoel naast ons op de grond en wiebel haar met mijn voet.

Ook kauwt ze steeds vaker mee als wij wat eten. 

Ze is overigens echt een lachebekje. En heel erg gefocust op haar broer. 

Cloewja 
Hoe oud is je dochter ? 
Als ze wat ouder zijn en ze beginne te kwijlen met het eten dan is het tijd om te beginnen om nieuwe smaken te proeven. Kortom, tijd voor hapjes. 
Als ze nog niet die leeftijd heeft dan komt het door de melk. Van melk maak je meer slijm/speeksel aan. Een speentje even onder de kraan houden en nat in het mondje kan helpen (oude tip van schoonmoeders) 
Verder is volgens mij elk kind graag betrokken bij het avond eten ?  ik geef ze ook geen ongelijk , het is ook gezellig met zun alleen aan tafel en babbelen 

Ze is 10 week.
Mihn zoon was met 9 week al aan de hapjes, met toestemming cb. Hij had niet genoeg aan flessen zelfs niet met schepje pap en voor hongerige baby's.
Lees net dat ze ook veel ontdekken met hun mondje vandaar ook kwijlen.
Vind het heel gezellig hoir dat ze erbij wil zijn. Maar is niet altijd handig gezien ze het wipstoeltje niet altijd pikt 

Ja, hier ook veel kwijlen! Soms ligt hij bij me op mijn arm in zijn favoriete houding en is heel mijn trui nat daarna ?
Bij ons zit hij al aan tafel erbij. We hebben een kinderstoel met ligstand en stoelverkleiner en zo kan onze kleine man er al gezellig bij zijn tijdens het eten.
Hoewel hij dat ook niet altijd accepteert.. Dus we eten regelmatig om en om met hem op schoot ?

Onze dochter Renee besloot dat het jaar 2018 HET jaar moest worden en is met ruim drie weken te vroeg op 30 december geboren. Het gaat super met haar. De bevalling ben ik nog aan het verwerken. Was best heftig in het ZH. Krijg alleen weinig rust (heel logisch hoor) om dit de ruimte te geven. Vandaag heeft mijn vriend dan ook voor het eerst echt papadag, zodat ik de tijd heb om met wat begeleiding weer mijn vrolijke zelf kan worden ?
Overig een super papa. Merk dat ik alleen maar verliefder op deze man aan het worden ben. Hebben jullie dat ook?

Fijn dat het nu goed gaat LunaNova! Lijkt me wel heftig zo ruim te vroeg, dan verwacht je het ook nog niet echt! 
En wat goed dat je daaraan gaat werken met iemand! Succes daarmee! En hopelijk kan je straks alleen nog maar meer genieten!

Het was inderdaad heel onverwachts. Daarmee geen tijd gehad om mij druk te maken over de aankomende bevalling ? Tot 35 weken waren we nog in de waan van dat het een keizersnede zou worden. De placenta bleek onverwachts voldoende opgetrokken te zijn met een natuurlijke bevalling tot gevolg. 
De kleine heeft zowel van de complicaties tijdens de zwangerschap als de stormachtige bevalling en complicaties erna niks aangetrokken. Voorbeeldig kind. En vandaag smelt ik weer weg als ik mijn kleine hummeltje in de grote armen van papa zie slapen. Wat een rijkdom ? Met mij komt het ook wel in orde. Ik schaam mij niet dat ik wat extra hulp nodig heb om dit alles een plekje te geven... 

Terug
Bovenaan