Geboren in november 2018

Ik heb t ook hoor, soms blijft ze huilen en zijn het volgens mij haar darmen! Speentje en wiegen helpt! Ik voed gewoon vaak en ze komt goed aan, dus prima. De nachten komt ze nog iedere 3 uur, overdag wisselt het. Ik ga dat dunstan babytaal wel eens even opzoeken!

Gefeliciteerd Danielle! 
Hoe is je eerste nacht gegaan?

Hier nog steeds veel onrust. De kleine valt na de fles in slaap, maar na een uur wordt hij wakker. Er zit hem dan iets dwars denk ik/krampjes. Overstrekken, huilen en het rommelt in zijn buik. Vind het wel lang duren nu en twijfel of we misschien contact moeten opnemen met cb om evt over te gaan op andere flesvoeding of geven we het nog een kans. Lastig! 
Wat zouden jullie doen??
Hij heeft nu 13 dagen Nutrilon gehad. Eerste 9 dagen gingen prima. Nu dus al 4 dagen niet zoals voorheen. 

Lastig zijn al die dingen he? Ik heb geen advies wat betreft de voeding/krampjes....ik zou toch daar de VK even over bellen. Dat kan je wellicht wat meer info geven?
Ik geef borstvoeding maar onze kleine heeft veel zuigbehoefte en zoekt troost. Nu lees ik wisselende adviezen over wel of geen speentje te gebruiken (hij is nu 10 dagen). Hij wordt wel heel rustig van een speen... maar staat dan weer dat voor 4 weken bij borstvoeding speen niet handig is. Iemand van jullie ervaring of tips wat wel en niet te doen? Hij doet het verder prima, drinkt (bijna iedere keer dan) heel goed van de borst.  1x op een dag een wat rommelige ronde maar dat is wel normaal geloof ik. 

Gefeliciteerd met de geboorte!!
Ik geef ook nuttilon. Ze kreeg bij twee weken ineens krampjes. Maar dit is normaal blijkbaar. Ik belde gelijk de vk haha. Maar inmiddels gaat t eten weer prima. Ze zit wel in een ander ritme. Nachts slaapt ze makkelijk 6 uur. Dan drinkt ze smorgens paar halve flesjes. En middag gewoon weer hele flesjes met ongeveer 3.5-4  uur ertussen. 
Ik heb de baby+ app. Kan je voeding en alles in loggen. Ook lees je best wat info. Heb ook de oei ik groei app. Maar die is best beknopt eigenlijk vind ik.

Ik moest haar een paar dagen terug overdags om de 3 uur echt wakker maken voor een voeding anders ging ze ‘s nachts keten (ging zelf haar dag/nacht ritme ineens omgooien). Nu komt ze overdag zelf om de 3 uur en dan slaapt ze ‘s nachts 5/5,5 uur door!
Ik geef haar vaak eerst de ene borst, verschonen en dan de andere borst zodat ik zeker weer dat ze genoeg heeft gehad en niet na n uur alweer komt anders voelt het alsof je de hele dag aan het voeden bent..

En de zuigbehoefte van onze meid is ook erg groot.
Wij mochten na n week al een speentje gebruiken maar alleen als ze echt aan het zoeken was en niet ging eten.
Zolang we de speen maar niet standaard gaan gebruiken om haar in slaap te krijgen etc

Het hoort er dus bij. Vond het zo raar dat het later is begonnen en de eerste dagen zo goed ging. Hoor het nu meer om me heen. We wachten nog effe af.
Baby+ app gedownload. Had eerst een andere soortgelijke app, maar deze is beter.
Mij werd verteld, in de eerste week dat ik borstvoeding gaf, dat er een speen gebruikt mocht worden alleen als de kleine goed kan aanhappen. Zolang dat nog niet goed genoeg was kon je beter geen speen geven. 

Terug
Bovenaan