Geboren in november 2018

Wauw, maar 3 flessen? Met die van de nacht erbij geteld?
Ik kan alleen zeggen: speentje erin en desnoods even bij je leggen om te proberen of ze weer gaat slapen? En je hoort wel eens rijstebloem in de laatste fles. Of daar een papje van maken. Maar daar heb ik geen ervaring mee...

3 flessen is sochtends smiddags savonds 2x 180 en 1x 210 en dan nog 200 gram fruit en 200 gram groente. Volgens vroedvrouw genoeg, ze vraagt door de dag ook niet om meer. Na 19.00 slaapt ze dus tot 2.00. En dan weer een fles van 180 maar drinkt ze vaak niet helemaal uit en overdag drinkt ze haar flessen ook niet helrmaa alleen 210 gaat helemaal op! 

Gisteren zijn we naar het CB geweest, Fedde is nu 7 mnd. Omdat hij al langere tijd eczeem heeft en de hormoonzalf na 3 weken smeren niet echt heel duidelijk verschil geeft, moeten we gaan starten met het introduceren van pindakaas en ei. Vandaag ben ik begonnen met pindakaas. Als je leest op internet wat er voor reacties kunnen komen dan geeft me dat best een angstig gevoel hoor ? Hij heeft nu net het eerste hapje op, het is maar echt een mini mespuntje en so far so good... Hopelijk blijft het goed gaan! Hebben jullie hier ervaring mee?
Verder doet Fedde het super, hij is een heel vrolijk mannetje en alles loopt volgens het boekje ?
Bij jullie alles ok met jullie en de kindjes?

Hier ook een meisje van ruim 7 mnd nu! Ik geef al vanaf 4 mnd pindakaas (100% van appie), she loves it! Ei vindt ze ook okee, vooral t geel. Ook hapjes met stukjes gaan steeds beter! Ze zit behoorlijk stevig dus heb vorig weekend een klein stukje over asfalt gefietst met haar, nou dat vond ze helemaal geweldig! Ik ben blij dat iedere dag leuker en makkelijker is met haar. Ze slaapt en eet beter en lijkt met iedere nieuwe skill blijer. Next stop: tijgeren. Komen jullie kids al vooruit (of achteruit)?

Hier een ventje van bijna 7 maand oud. Wij geven sinds een week of 6 1x per week pindakaas (ook de 100% vd appie), doen het door een banaan en hij vindt het ook super lekker! Ook geen enkele nareactie ervan, ei  idem. 
Zelfstandig zitten doet hij nog niet, tijgeren enzo ook nog niet, maar denk dat dat niet zo lang meer gaat duren.  Hij probeerd het wel iedere keer. 
Hij is hier vooral heel veel aan het kletsen, echt dat 'da da da', zo schattig

Hier ook alles goed! Een vrolijk meisje van 6.5 maand. Ze wil graag staan en blijft ook aan de tafel/bank staan als wij haar neer zetten. Zelfstandig zitten kan ze al een paar weken, maar wel helemaal voorover gebogen. Ik ben op zoek naar een mama fiets. Fietsen vindt ze vast geweldig.
Ze drinkt nog steeds 4 flessen 210+7 en daarnaast wat brood/maisknabbels/liga (niet alles elke dag natuurlijk), fruit en groente.

Fedde wordt zondag 8 maanden, wow wat gaat het hard he!
We hebben sinds gister de 4e fles (16.00u) eraf gehaald want hij liet steeds vaker wat staan. Dit gaat goed en heeft nu veel honger savonds dus hij eet nu 200gram! Hoe is jullie schema? Bij ons: 7.30 180/6 11.00 ongeveer 2 stuks fruit 12.30 boterham net beleg en 180/6 rond 15.00 paar slokjes water en een snack (Ella's kitchen of soepstengel) 17.30 200 gram warm eten en 19.00 180/6. We willen nu het fruit klein gaan snijden en dan in de kinderstoel aanbieden want met de blender blijft het zo fijn gemalen! Hij eet nu nog alles in het wippertje. Hoe doen jullie dat? Ik wil ook gaan starten met een toetje zoals yoghurt o.i.d. Doen jullie dat ook al?
Hoe gaat het met de motoriek van jullie kindjes? Fedde kan redelijk goed recht zitten maar kan nog niet uit zichzelf gaan zitten. Hier maakt hij ook nog geen aanstalten voor haha. Kan alleen naar rechts van rug naar buik rollen. Terug rollen kan hij nog niet. Begint een beetje te tijgeren.

Terug
Bovenaan