Geboren in november 2018

Hoi allemaal! Hoe gaat het nu bij jullie?
Hier een lief, vrolijk meisje van 5.5 maand, die alle kanten oprolt en het liefst al zou zitten. Ze eet zo een heel potje fruit/groente op (maar geen doperwten!) en geniet van babyzwemmen.

Dat is weer even geleden ja!!
Hier gaat het erg goed! We hebben wel een aantal slapeloze nachten gehad maar nu Fedde bijna (aankomende dinsdag) 6 maanden is hebben we de avond fles ( 22.00uur) laten vallen. Hij drinkt nu om 19.30 180cc en 6 schepjes, dan verhaaltje en diertjes welterusten zeggen en slaapt dan van 20.00 tot 7.00/7.30uur! Heel luxe dus voor ons :) Hopelijk blijft het zo.
Fedde krijgt nu de fles om 7.30- 12.00- 16.00 en dan de laatste om 19.30uur, allemaal 180/6. Verder eet hij meestal een half of drie kwart stuk fruit en savonds drie kleine bolletjes groente en aardappelpuree die ik zelf heb gemaakt. Potjes fruit en groente alleen als we ergens anders zijn en vind hij ook lekker :) We zijn ook begonnen met soepstengels, heerlijk vindt hij dat! Brood nog niet, vind dat een beetje eng nog om te geven...
Omrollen doet Fedde nog niet maar hij probeert het wel al, is goed aan het oefenen! Staan vindt hij super leuk dus dat laten we hem ook regelmatig doen. Hij is een heel vrolijk en makkelijk mannetje en dat vinden we heel gezellig en fijn! 
Hoe gaat het met jullie en jullie kindjes?

Haha leuk, hier ook een groot fan van staan en zwemmen! Hoe drukker hoe beter en dansen en zingen is helemaal de bom. Ze is bijna 6 mnd (van 4 nov) en 7 kilo en 65 cm, lekker gemiddeld dus. Helaas slaapt ze niet altijd door, maar een klein flesje helpt dan wel. Borstvoeding bijna afgebouwd, helaas drinkt ze nog geen grote flessen dus nog wel 6 voedingen per dag.. maar groente en fruit gaat er goed in. Brood is nog een grote verslikpartij maar de volhouder wint. Binnenkort pasta, rijst en quinoa toevoegen en vlees/vis. Ben benieuwd. Wel erg blij dat ze nu altijd blij is want och wat was ze een huilbaby! Benieuwd naar de rest!

Wat leuk om te lezen! Verschillen, maar toch ook overeenkomsten!
Hier sinds 4mnd al 4x210+7 met de fles. Ik merk dat ze nu wat ontevreden blijft na de fles. Tijd voor wat meer bijvoeding denk ik. (Volgende week is ze 6mnd.) Hoe doen jullie dat?
Ook het slapen is gelukkig nog hetzelfde. Rond 17.30/18.00 groente, rond 19.00/19.30 fles en dan slapen tot een uur of 9.00/9.30. Heel luxe!

Wat leuk om te lezen! Verschillen, maar toch ook overeenkomsten!
Hier sinds 4mnd al 4x210+7 met de fles. Ik merk dat ze nu wat ontevreden blijft na de fles. Tijd voor wat meer bijvoeding denk ik. (Volgende week is ze 6mnd.) Hoe doen jullie dat?
Ook het slapen is gelukkig nog hetzelfde. Rond 17.30/18.00 groente, rond 19.00/19.30 fles en dan slapen tot een uur of 9.00/9.30. Heel luxe!

Wauw wat een lange slaper! Ik zit hier met bedtijd tussen 20 en 21 en wakker rond 7. Vaak heeft ze rond 5 uur nog wel wat melk nodig helaas. Ik zou, als er meer voeding nodig is, gewoon wat extra geven. Bijv ochtend fruit, tussen de middag boterham, tussendoor een maisvinger of soepstengel, avond groente met aardappel, pasta, vlees.. mijn kookkunsten worden nog niet erg gewaardeerd helaas. Ik blijf het gewoon proberen :)

Woensdag waren bij het CB. Ze doet het super en we mogen idd extra voeding geven als ze dat wil. Dus nu 200gr fruit, 200gr groente en wat stukjes van ons / een maisknabbeltje tussendoor... Naast de 4 grote flessen van 210+7. Ze doet het super gelukkig.

Hier onze lieve Sofie bijna 7 maanden. Drinkt 3 flessen en twee grote happen van 200 gram. Helaas komt ze wel standaard om 2.00 snachts voor een voeding welke ze naar mijn idee niet meer nodig heeft maar een gewente is geworden. Daardoor drinkt ze haar eerste fles niet goed. Ook al wacht ik toch ze aan geeft dat ze honger heeft. Iemand ervaring met afbouwen nachtfles? Ze krijgt echt meer dan voldoende overdag. 

Terug
Bovenaan