Geboren in november 2018

Heel herkenbaar! Mijn zoontje van 24 november was vannacht ook aan het spoken! Het ging vanaf maandag elke nacht iets slechter.. amahoela vannacht kwam hij om de zoveel minuten.. (Typt dit met gigantische wallen)
Heb zelfs weer een flesje gegeven om half 1 en half 4! Anders sliep hij niet..
Normaal gesproken een heerlijk ventje dat altijd lacht en amper huilt. Maar nu.. zucht.
Hopelijk is het snel voorbij! En kan hij weer lachen

Biancaatje.. Ik merkte aan mezelf in de eerste week na de bevalling al dat het niet goed zat.  Eigenlijk vanaf moment 1 dat Nino er was, als ik heel eerlijk ben. Ik was erg ongelukkig.  Hoe kan dat? Je hebt een kindje gekregen. Dan ben je toch gelukkig?
Brostvoeding ging niet en na de voeding wilde ik Nino ook meteen kwijt. Ik genoot niet van de kleine. De hechting, die zo belangrijk is, ging niet goed. 
Dit werd na het stoppen met de borstvoeding beter, maar had toch nog wel veel emotionele buien en momenten dat ik niet wist wat ik met Nino moest, qua gevoel. Ik had mezelf 6 weken hiervoor gegeven. Als het dan niet goed zou gaan zou ik met de dokter bellen. Dit heb ik gedaan. Zij heeft mij doorgestuurd naar een psycholoog. Ik dacht nou 1/2 gesprekjes en dan ben ik er wel weer. Maar dat bleek iets anders te zitten. Ze had me zo snel door en diep geraakt. Ben na het gesprek twee dagen kotsmisselijk geweest. Zoveel spanning. IN dat gesprek gaf ze al aan dat het een postnatale depressie was. En dat had ik zeker niet gedacht! 1 op de 10 heeft kenmerken van een postnatale depressie. Je hebt het in verschillende maten. Wel werd mij duidelijk dat er dus veel meer mama's zijn. Nu ik er open over ben naar anderen, hoor ik het veel meer :( 

Ons meisje is nu 4 maanden en 1 week. Woensdag naar het CB voor inentingen en dan maar eens vragen naar de hapjes.
Mevrouw heeft trouwens gisteren besloten dat het wel tijd is om ook van rug naar buik te draaien. Dat is nu haar dagtaak! Zo leuk.

Oh jeetje wat een drama nachten lees ik hier... helaas geen tips..
Wij hebben vorige week wel 3 slechte nachten gehad, maar dat is gelukkig weer over..
Didiee oh jeetje dat lijkt me behoorlijk heftig..  hoe gaat dat nu?
Inmiddels gaan de hapjes hier redelijk, banaan en peer vind ze nog niks. Wortel vind ze ook niks haha. Maar pompoen met rijst en broccoli gaan wel goed (die 2 zijn uit potje omdat ik die groente zelf niet eet, de rest krijgt ze vers). Morgen gaan we weer fruit proberen :)

[quote quote=10185845]Ons meisje is nu 4 maanden en 1 week. Woensdag naar het CB voor inentingen en dan maar eens vragen naar de hapjes. Mevrouw heeft trouwens gisteren besloten dat het wel tijd is om ook van rug naar buik te draaien. Dat is nu haar dagtaak! Zo leuk.[/quote]
Hapjes zijn leuk om mee te oefenen, ik zou zeggen houd vooral camera bij de hand haha.
Oh hier draait Marinthe ook ineens van haar rug naar haar buik, maar het lukt nog niet altijd even goed. Marinthe is dinsdag alweer 5 maanden.. pff wat gaat dat snel!

Het is inderdaad erg leuk! De eerste keer vond ze niks (banaan) en moest ze zelfs kokhalzen. Daarna ging het steeds beter, gisteren deed ze zelf haar mondje steeds open. Na 4 dagen banaan was het vandaag tijd voor appel. Ook een succes. Eerst wel een vies gezicht, maar daarna mond open en kraaien van plezier!
Hoeveel eten jullie kindjes? Na de bekende 3 of 4 hapjes blijft het mondje open gaan hier. Ze heeft geen buikpijn en prima poepluiers...

Voor degene met lastige nachten de methode van dr Estivill is echt een uitkomst! 
Even goed op internet kijken hoe die werkt. Bij ons werkte het na 5 dagen!
Hapjes gaan echt ontzettend goed hier, ik blijf haar gewoon geven totdat ze zelf niet meer hoeft.
Bij ons is de voeding nu 06:00-10:30-15:00-19:00-01:00.
Meestal tussen 10:30 en 15:00 krijgt ze fruithapje en wil gaan beginnen met om 18:00 groente.

Ook hier blijven we de hapjes aanbieden tot ze zelf aangeeft dat ze niet meer hoeft. 
En in sommige gevallen neemt ze wel een hap maar begint vervolgens te huilen.. ook een manier om het aan te geven, hoewel haar hoofd weg draaien of mond dicht houden ook prima gaat als ze niet meer wil :)
Ze is vandaag al de hele dag aan het ontrollen, ze heeft nu eindelijk goed door hoe het moet en krijgt netjes haar arm ook weer goed. Dat was gister nog een dingetje

Terug
Bovenaan