Geen contact met familie... (vertel)

Hoi mama's,

Ik las net in een andere topic dat bv Marieke79 sinds haar zwangerschap geen contact meer heeft met haar ouders. Dat lijkt me op zich erg moeilijk omdat je juist in die periode enorm kwetsbaar bent en soms juist meer behoefte hebt aan je familie.

Wat de reden van het verbroken contact ook is, er zal dan altijd wel eens door je hoofd flitsen (of geflitst hebben)  dat je het graag anders had gezien.. Vooral dan! En misschien nu ook je kindje groter wordt..

Hoe gaan de mama's er mee om die om welke reden dan ook geen contact meer hebben met hun familie?

Esmé mv kay

Deze topic is uiteraard aan iedereen die er iets over wil vertellen. Ben gewoon benieuwd hoe men er mee om gaat of ging nu je mama bent..

Anders had ik de topic ook alleen aan Marieke79 gericht
Hoe dan ook mag altijd iedereen op mijn topic's reageren..

Hey,

Laat ik gelijk maar met de deur in huis vallen.

Als mensen er naar vragen zeg ik meestal dat ik geen ouders meer heb. Zo voel ik dat ook. Mijn moeder is in '94 overleden aan borstkanker, ik was toen 11 jaar.

Mijn vader heeft dingen gedaan met z'n kinderen die niet door de beugel kunnen. Ook was hij erg bezitterig en jaloers en kon het niet hebben dat mijn man Lex  en ik een relatie hadden. Als hij er achter kwam dat Lex en ik elkaar zagen dan was hij laaiend. Hij  gooide me tegen de muur aan en  kneep mijn keel dicht. Op een dag ging er bij mij een knopje om  en ik besloot om niet meer naar huis te gaan. Ik heb toen een tijdje  bij mijn voogd gewoont. In juni 2001 ging ik samenwonen met Lex. In het begin voelde  me totaal niet veilig en dat heeft lang geduurd. Ook omdat mijn vader een paar straten bij ons vandaan woonde.

Mijn zusje is 2 jaar geleden uit huis gevlucht en heeft een aantal maanden "gezworven". Nu woont ze samen met haar vriend bij zijn ouders in Gelderland. Ze kon het absoluut niet hebben om in Zeeland te blijven.

Vorig jaar hebben mijn zusje (23) en ik via de Raad voor de Kinderbescherming aangifte gedaan tegen mijn vader. We wilden er voor zorgen dat mijn jongste zusje (inmiddels 16) niet meer bij haar vader hoefde te wonen.  Hij is een aantal keren opgepakt en in januari 2006 is mijn jongste zusje uit huis geplaatst en in de crisisopvang onder gebracht. In november 2006 mocht ze helaas weer terug naar huis en mijn vader stond onder toezicht.  In februari van dit jaar moest mijn vader voor de meervoudige strafkamer  verschijnen en 2 weken later is hij vrijgesproken. Er  komt geen hoger beroep meer.  

Het hele gedoe met mijn vader ligt achter me. Ik heb een lieve man, een geweldig zoontje en hele lieve schoonouders. Het contact met m'n familie (van beide kanten) is voor de rest goed. Er is niemand die contact heeft met mijn vader en zusje. Ik weet wel dat ze een aantal maanden geleden verhuist zijn naar een aantal dorpjes verder. De politie houdt nog steeds een dossier bij, maar verder wordt er geen actie meer ondernomen. Eigenlijk denk ik er niet zoveel meer aan. Het heeft me zoveel energie gekost en ik heb er niets voor teruggekregen. Het is klaar.

Er zijn wel momenten dat ik mijn moeder mis. Tuurlijk. Zeker tijdens de zwangerschap. Maar het is niet anders. Er zijn bepaalde dingen die ik nooit zal weten en dat vind ik jammer.

Ik wil absoluut niet dat mensen "raar" over mij gaan denken. Ik ben ontzettend gelukkig met wie ik nu ben en met het leven dat ik heb.

Nelly.

Jeetje mikkie Nelly ik zit hier werkelijk met kippenvel van je verhaal.
Wat een verschrikkelijke tijd hebben jij en je zusjes door gemaakt zeg.
Ik vind het ongelooflijk dapper dat je uiteindelijk de stap hebt gezet om weg te gaan. En dat je toch vertrouwen in een man (lex) hebt gekregen.
Heerlijk dat je het nu naar je zin hebt en geniet, want dat is het belangrijkste.

Pauline

Tja mn letters zijn weer klein, maar hoe dit komt, geen idee

Jeetje, waar moet ik beginnen????

Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 9 jaar oud was.
Toenik 13 ben geworden,ben ik bij mijn vader en stiefmoeder gaan wonen. Daarvoor in een opvanghuis, pleegezin,kindertehuis en 1 jaar bij mijn moeder gewoond).

Bij mijn moeder ging het echt niet goed, heb al eerder een keer verteld wat er in mijn jeugd is gebeurd (mishandeling en sexueel misbruik).
Mijn stiefmoeder kon het allemaal niet aanzien en heeft ervoor gezorgd dat ik bij hun kon komen wonen. Dit ging een tijdje goed, tot ik echt ging puberen en zij in de overgang kwam, heeeel gezellig!!!! Ze werd mega egoistisch. Ik had nieuwe kleren nodig etc. Maar er was geen geld voor, maar zelf bestelde ze heel veel bij de Wehkamp etc. Ik wilde graag een studie gaan volgen MTRO, maar je raadt het al, er was geen geld voor en als ik een studiefinanciering aan zou vragen, zouden hun de huursubsidie kwijt raken. Toen bijna 18 was, ben ik in militaire dienst gegaan. Dat was in februari, in april ben ik op kamers gaan wonen, ik was het echt zat!

Jaren heb ik zo veel gepikt, kon nooit wat goed doen. Jorg zag dit wel en zei het ook, maar omdat zij mij uit de shit hebben gehaald jaren geleden, durfde ik er niets van te zeggen. We kochten een huis bij hun in de buurt, maar toen Jorg voor een half jaar op uitzending zat, begon de ellende pas echt! We hebben in zijn verlof de makelaar opgebeld en het huis te koop gezet. Nu wonen we in Brabant, het beste wat me ooit is overkomen.Maar dat gezeur bleef, alles wat wij deden,was niet goed!!

Onze bruiloft was niet goed,(wij vonden het een top-dag), mijn jurk was niet goed etc. Ze hebben niet 1 poot uitgestoken om te helpen!!

Toen ik belde om te zeggen dat ik zwanger was, kreeg ik alleen maar te horen hoe dom bezig wij waren, wisten wij wel hoe de wereld er nu uit zag??

Ik ben vanaf het begin heel ziek geweest, 3 keer uitgedroogd van het spugen, waarvan 2x een week in het ziekenhuis gelegen. Ze zijn niet 1x geweest, gebeld of een kaartje gestuurd!!!

Toen ik thuis was en mijn vader belde weer om te zeiken, heb ik heel rustig gezegd dat ik er geen zin in had en dat ik voor mijn gezin kies, ik had rust nodig! Hij werd heel kwaad en zei "Je zoekt het maar uit met dat kind van je". Dat was de druppel voor mij.
Ik heb ze een brief geschreven dat ik ze niet meer wilde zienen dat ze hun kleinkind ook nooit zullen leren kennen. Dit had ik veel eerder moeten doen!

De rust die ik sindsdien heb, is heerlijk.Ik hoef niet meer op mijn tenen te lopen en ben zo blij met onze vrienden en schoonfamilie! Vooral de band tussen mijn schoonmoder en schoonzusje is een stuk beter geworden.

Om even aan te geven dat het niet aan mij ligt, mijn vader heeft 3 kinderen, waarvan hij alleen (sinds kort weer) mijn zusje nog ziet. Mijn stiefzus komt er sinds januari niet meer, zij heeft ook het licht gezien! Ik heb met iedereen contact, behalve mijn zusjes, maar dat is ook weer een lang verhaal door de scheiding.

Neemt niet weg dat het heel moeilijk is! Met mijn echte moeder hebik dus ook geen contact meer,vanaf mijn 13e niet. Vorig jaar bij de crematie van mijn oom zaten we naast elkaar, was wel heel vreemd. Hoe moest dat voor haar zijn, haar hoogzwangere dochter naast haar??
Ik weet helemaal niets van de tijd dat ik klein was en baal hier zo van! Daarom heb ik in een impulsieve bui vorige week een brief naar mijn moeder geschreven.Ik ga er van uit dat ze niet zal reageren, maar nee heb je, ja kun je krijgen.

Nu ik zelf moeder ben, is het nog moeilijker voor mij om het allemaal te begrijpen. Daarom heeft mijn huisarts hulp voor mij gezocht, waar ik heel blij mee ben.

Zo, toch nog een heel verhaal geworden en heb niet eens alles opgeschreven, dan had ik hier nog wel een paar uur moeten zitten!

Ik ga nu lekker van mijn dochter genieten, lekker fietsen.

Groetjes, Marieke

Terug
Bovenaan