Geen contact met familie... (vertel)

Hoi hoi,

Zo wat dapper dat jullie je verhaal hier durven te delen,en wat zijn jullie sterke vrouwen.Ik heb echt veel respect voor jullie.

Mijn verhaal betreft niet mijn ouders,mijn vader leeft niet meer en mijn moeder en ik zijn als twee handen op een buik.Maar het betreft de ouders van mijn man.Het is altijd al zo geweest dat wij altijd naar hun moesten en dat zij nooit eens een keertje bij ons kwamen.Maar ach daar deed ik nooit zo moeilijk over,als mijn  man dat oke vindt.Het zijn zijn ouders nietwaar.Maar toen ik zwanger werd van ons eerste kindje werd er ook nooit geinformeerd door hun hoe het ging ed.Toen ik was bevallen van ons Nouk(spreek uit als Noek) en het helemaal niet goed ging met haar en we met spoed naar Rotterdam moesten waren mijn moeder en mijn broers ook meteen daar om ons te steunen.De ouders van Corne kwamen na vijf dagen eens langs en dat ook nog eens nadat hij ze had gebeld of ze aub eens wilde komen.Corne's zijn zussen en broer waren er gelukkig wel meteen.Het ging echt niet goed met onze kleine meid en na elf dagen moesten we haar laten gaan en we mochten daar in de familiekamer afscheid van haar nemen.Ze lag in mijn armen en de familie eromheen.Ons Nouk haar toestand werd steeds slechter en de vader van Corne vroeg of ik niet een worstebroodje lustte(dat doe je gewoon niet in zo'n situatie)  en de moeder van Corne benadrukte nog eventjes dat ze nog niet koud was,terwijl ze nog niet was gestorven.En zo kan ik een heel boek schrijven over botte en hele grove opmerkingen.Mijn moeder heeft me altijd bijgebracht om mensen niet te kwetsen en ieder in z'n waarde te laten.Ze hebben Corne helemaal niet gesteund met en na het overlijden van onze dochter.Mijn hart brak om dat aan te zien en we hadden het al zo moeilijk en juist  in zo'n moeilijke tijd heb je je familie zo hard nodig.Gelukkig was ik snel weer zwanger en toen we dat gingen vertellen bij hun kregen we zo'n misselijkmakende reactie,toen is Corne uitgevallen tegen hen.Ze deden daarna ook net of er niets gebeurd was.Ik was 24 september uitgerekend en ze gaan nooit op vakantie of een weekendje weg en wat doen ze,ze boeken hun vakantie uitgerekend op die datum.De 22ste is ons Tess geboren en ze zijn niet langsgeweest en ook niet gebeld.Toen ze terug waren van vakantie heeft Corne ze gebeld en gevraagd of ze hun kleindochter wilde zien.Dat wilde ze niet en het contact is met hun is beeindigd.Waarom ze zo doen..joost mag het weten.Ik heb zelf altijd het gevoel dat ze mij de schuld geven dat Nouk gestorven is.Ze is aan een erfelijke hartaandoening gestorven en die is erfelijk van mijn vaders kant.Ik heb het zelf ook.
We hebben gelukkig nog wel een hele goede relatie met de zussen van Corne,die komen ook niet meer bij hun ouders.
Ik vind het wel erg voor Corne dat het zo is gelopen met z'n ouders en voel mij ook wel eens schuldig,maar dat mag ik absoluut niet van hem.Het is niet mij schuld zegt hij en dat weet ik ook wel,maar toch..Een heel ander verhaal dan dat van mijn voorgangsters,maar toch fijn dat ik 't effe heb verteld.Het is weer eventjes van hart af en dat lucht idd op.
Ik zit er best wel mee,want je hebt elkaar zo hard nodig en het zou allemaal zoveel fijner kunnen zijn.
Bedankt voor het lezen.
Groetjes en liefs Kitty.

Skitje,.. Ik schrik er even van dat je eigenlijk twee kindjes hebt en er helaas eentje hebt moeten laten gaan. Alleen bij de gedachte schieten mij  ogen al vol en dan heb ik het geeneens zelf meegemaakt en de daarbij horende emoties ervaart. Ongelooflijk hoe sterk ouders kunnen zijn tijdens zo'n periode en ongelooflijk hoe een mens zo egoistisch kan zijn. Onvoorstelbaar..

Het stomme is dat wij vaak van een ander verwachten dat te doen wat je zelf ook zou doen. Alleen niet iedereen is hetzelfde en vind dezelfde dingen even belangrijk. Er zijn helaas ook mensen die het altijd erger, groter en beter moeten hebben dan de ander en niet voor een klein moment hun eigen ego aan de kant kunnen schuiven voor een ander.

Ik vind nog dat jij je in jouw situatie nog lang ingehouden hebt, ook al zijn het niet je ouders.. Volgende keer hoef je niet meer de lieve skitje te zijn hoor, bijt maar lekker van je af!!

Ik blaas straks een klein kusje door het raam naar buiten..
Een kusje voor Nouk..

Knuffel,

Esmé en Kay

Hee Skitje,

Wat erg voor jullie dat jullie een meisje verloren zijn. En mijn gedachten gaan ook uit naar je man die zijn verdriet niet bij zijn ouders kwijt kon. Maar ik neem aan dat jouw moeder en familie hem ook wel hebben gesteund.

Liefs Kirsten

tja de mijne is niet zo ernstig maar wel vervelend. Mijn moeder en mijn broer zijn altijd 2 handen op 1 buik geweest en ik had dat met mijn vader.
Nu gingen mijn ouders scheiden toen ik 9 was en heb ik altijd ruzie gehad met mijn moeder en dan automatisch met mijn broer. Mijn broer mocht alles en ik niet. Mijn broer deed nooit iets verkeerd en ik altijd. En dan ziet ze de fouten van mijn broer niet en de mijne  worden duidelijk  gezien en  dat hoor ik dan zo'n 10 duizend keer.  Altijd trekt ze hem voor dat doet ze nog trouwens maar ik heb ermee leren leven.    Mijn vader heeft ondertussen een nieuw gezin met 2 kids van haar alleen. Mijn vader doet alles met zijn nieuwe kids dat is nu zijn gezin en mij is die vergeten. Ik ben al groot?!?
Mijn moeder doet alles met mijn broer en ik tja ik heb me erbij neergelegd (na lang ruzie met maanden elkaar niet zien  en wat 3478374893 tranen)
Ik heb altijd het gevoel gehad dat ik er alleen voor stond tot ik mijn mannetje tegenkwam en nu een gewelidig gezinnetje heb.
Mijn leven is perfect en langzaam trekken mijn ouders naar mij ik heb een gezin en hun hun eerste kleinkind gegeven. Maar nu hou ik de deur gesloten. Ze zijn welkom en het is gezellig maar mijn gezin gaat voor hun allemaal en een echte band die zal er nooit meer zijn. In ieder geval niet van mijn kant daarvoor is het te laat.

kus wen

Hoi Kitty,

Ik zit flink te snotteren van jou verhaal! Meid, je bent beter af zonder ze! Ze moesten eens weten wat voor een leuke en lieve schoondochter ze moeten missen! En Tess krijgt tenminste de aandacht die ze verdiend!

Ik ga straks een kaarsje opsteken voor mijn oom,dan zal ik er ook een aansteken voor Nouk. (ben Katholiek, maar ga nooit naar de kerk hoor, maar ga wel regelmatig hier in de kerk naar het stiltecentrum, kom ik heerlijk tot rust).

Dikke kus, Marieke en Lyanne

Pfff, ik dacht even rustig bij te lezen op de dinsdag ochtend....
Meiden voor jullie allemaal een dikke zoen! M'n hart gaat gewoon open als ik jullie ellende lees. Ik zou jullie wel een knuffel willen geven en zeggen : "alles komt goed meissie" Maar helaas hebben jullie daar weinig aan. Ik denk aan jullie!
Liefs Nelleke

snik,snik snotter, wat een verhalen zeg. Sterkte voor jullie allemaal.

Skitje ik had al een keer met je gesproken over Nouk, maar het hele verhaal is nog heftiger. Sterkte voor jou en je man.

Liefs sandra

Hey Kitty!

Ik zit hier eigenlijk steeds mee te lezen en te twijfelen of ik mijn verhaal zal vertellen. Ik vind het zelf niet zo boeiend maar voor anderen is het dat vaak wel. Hele korte versie: ouders gescheiden, moeder alcoholist, op 10e uit huis gehaald, zelf vermeld dat ik nooit meer naar huis wilde, jaar kindertehuis, zelf lieve pleegouders gezocht die nu mijn ouders zijn, en kortom al vanaf mijn 10e op mijn eigen verzoek geen contact meer met mijn biologische moeder. Mensen krijgen vaak een stempel na het horen van de woorden pleegzorg en kindertehuis. Ik heb daar ten alle tijden zelf voor gekozen!! Ik ben mega - gelukkig met wie ik ben door mijn pleegouders, mijn Hubbie en zijn hele familie en natuurlijk Thomas en het nieuwe leven dat ons weer geschonken is...
En juist als ik dan jouw verhaal lees stromen de tranen me ook over de wangen. Jij hebt niets te kiezen gehad... Jouw verhaal met Nouk stond vast, je zou willen dat je wat te kiezen had, uiteraard... Dan stellen mijn "probleempjes" toch inderdaad geen reet meer voor? Mensen noemen mij sterk, maar in mijn ogen ben jij bijna een heldin, snap je wat ik bedoel?? Wow, wat moet jij een sterke vrouw zijn en zijn geweest! Ik ben heel erg zuinig op de familie die ik heb en dat is echt niet veel en voornamelijk schoonfamilie, maar ik wijs ze gelijk de deur net als jij! Je verhaal zal een hoop los gemaakt hebben bij je denk ik. Maar weet dat er voorlopig veel aan je gedacht wordt vanuit mijn kant, en dat ook aan Nouk wordt gedacht!!

Hele dikke knuffel voor je, Marieke

Terug
Bovenaan