Geen contact met familie... (vertel)

Jeetje meiden, wat een ellende hebben jullie in je jeugd en als jongvolwassenen moeten mee maken! Zit hier ook met tranen over mijn wangen.

Ik heb zelf een zorgeloze jeugd gehad, gelukkig. Maar helaas is mijn moeder, veel te vroeg overleden. Het is alweer 3,5 jaar geleden. Ze was nog maar 49. Een hartaanval, zonder waarschuwing. In een keer voorbij.
De zwangerschap ben ik heel goed doorgekomen, zowel lichamelijk als geestelijk. Nu Julian er eenmaal   is en zo langzamerhand ook echt een persoontje begint te worden mis ik mijn moeder steeds meer. Gelukkig heb ik veel onthouden van wat ze me vroeger over mij heeft verteld, en daar doe ik nog mijn voordeel mee. Andere dingen over mezelf kan ik niet meer vragen, mijn vader weet het allemaal niet meer, hij werkte toen natuurlijk en heeft veel minder van mij meegekregen. Broers of zussen heb ik niet. Ik heb dus ook niemand om het of mijn verleden mee te delen en dat doet pijn. "Weet je nog, toen..." is er voor mij niet bij. Ook doet het pijn te weten en ervaren dat ik Julian niet meer aan mijn moeder kan laten zien of in haar armen kan leggen. Tja, hoe ga je hier mee om? Je gaat door, vooral voor je kind natuurlijk. Met veel tranen en gesprekken bij de psycholoog. Werken lukt momenteel niet, ik zit in de ziektewet (heeft meerder oorzaken). De dagelijkse dingen gaan best goed, maar er moeten geen onverwachte dingen bij, dat trek ik niet. Topics op het forum over oma's, trotse oma's, zijn voor mij hartverscheurend: het is zo mooi om te lezen of foto's te zien, maar het gemis is zo keihard.
'sOchtends als ik Julian uit bed haal groeten we mijn moeder (ik noem haar oma Beertje, haar knuffelberen verzameling staat nu op zijn kamertje). En elke keer als ik Julian's (blauwe) ogen zie, zie ik haar blauw/grijze ogen (die van ons zijn groen en groen/bruin).

Mijn schoonfamilie of anderen  kunnen nooit haar plaats innemen. Zij was uniek. Ze was mijn MOEDER!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -  -  Mam, ik hou van je - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Oh Daisy ik vind het echt heel erg voor je en kan me ook echt voorstellen dat die opa en oma topics pijn doen. Wel heel goed van je dat je Julian toch zijn oma laat kennen. Je bent erg moedig!!!

Liefs Kirsten mv Tyche

Pfff,.. Daisy.. Nu zit ik met de tranen hier..
Collega's kijken al naar me zo van "wat is er met haar"?
Ik kan er weinig op zeggen. Denk dat mijn gevoel met wat ik hier net neer zet wel voor zich spreekt..

Esmé

Jeetje daisy
zit hier even een beetje spijt te hebben van de opa en oma topic.
Kan me voorstellen dat je het er verschrikkelijk moeilijk mee hebt als er zoiets voorbij komt.
Ik besef maar weer dat ik het erg rijk om me heen heb.

Pauline

Ja denk dat degene die geen contact met hun familie hebben het allemaal niet zonder reden hebben. Ik sluit me bij veel van de verhalen aan zeg maar maar maar heb niet zoveel zin in details. Kort...mishandeling, verwaarlozing....op 16 het huis uit gezet...en nu geen zin meer in de persoon die zonodig oma wil uithangen. Maar daarbij geen tijd heeft gevonden om haar kleinkinderen op te zoeken na hun geboortes.

Hey,
Wat een verhalen allemaal,zit met tranen in mijn ogen.
Ik heb gelukkig een onbezorgde jeugd gehad,de ellende is hier pas begonnen toen ik volwassen was.
Ik heb altijd een hele sterke band met mijn vader gehad,ik keek enorm tegen hem op hij was grappig en lief en ik was altijd trots dat vriendinnetjes vroeger zeiden dat ik een knappe papa had.
Ik was mijn vaders oogappel,hij was trots dat ik veel op hem leek(innerlijk én uiterlijk)en was nóg trotser toen ik zwanger was en hij voor het eerst opa werd in 2001.
Vlak na de geboorte van de oudste merkte ik dat hij gespannen was en niet zichzelf,heb hem er ook wel eens naar gevraagd maar hij zei dat er niets aan de hand was.
Toen de oudste 6 weken oud was kwam mijn moeder op een middag bij ons dat papa en zij gingen scheiden,papa had een ander.
Ik vond het heel erg voor mijn moeder maar bleef ook gewoon contact houden met mijn vader,dit was iets tussen hun en daar wilde ik me niet in mengen.
Een week later kreeg mijn vader enorm spijt en wilde mijn moeder terug,maar die wilde niet meer,vertrouwen was weg dus het werd een scheiding.
Mijn vader kon hier niet mee omgaan en begon te drinken,hij werd steeds depressiever en heeft twee zelfmoordpogingen gedaan.
Mijn broer en ik hebben alles geprobeerd hem te helpen,zelfs opname in een kliniek,maar dat is op vrijwillige basis dus meneer was binnen twee dagen weer thuis.
Na een hoop gedonder en ruzies,er zijn echt vreselijke dingen gebeurd,ging ook  ik er langzaam aan onderdoor.
Toen heb ik hem voor de keuze gesteld,óf je gaat hulp zoeken,óf ik wil je niet meer zien,hij koos het laatste.
Dit was vlak voor ons trouwen in 2003,hij is er niet bij geweest.
Delano(02-09-2006)heeft hij nog nooit gezien,hij weet wel dat hij bestaat,heb wel een kaart gestuurd maar een belletje heb ik van hem gekregen,hij is niet langs geweest.
Pffff,sorry voor het lange verhaal,maar jeetje ,het lucht wel op!
Zit met de zakdoek erbij te typen!
Groetjes Tanja

Ik ben blij dat men elkaar hier ook in hun waarde laat en respect heeft voor elkaar "geschiedenis".

Bedankt lezende mama's voor jullie luisterend oor hier en jullie medeleven.
Bedankt schrijvende mama's voor jullie verhalen en vertrouwen...

hoi hoi

ik heb geen verhaal zo als de meesten van jullie hier   "gelukkig "    
maar lees al deze verhalen wel met heel veel gevoel en emotie....

pff wat kan een mens soms meemaken.. zucht...
al in zijn vroege prille leventje , of later......

word er stil van
en dat jullie dat hier allemaal neer durven zetten , kunnen zetten, willen zetten..
heel knap.....

wil een ieder van jullie heel veel strekte met alles wensen...

liefs tobi

Terug
Bovenaan