geen kraamzorg

hallo

ik had even een vraagje is hier ook iemand die  kan weet hoe het gaat als je geen
kraamverzorgster hebt dit is voor ons financieel namelijk niet te doen
ik ga poliklinische in het ziekenhuis bevallen omdat er thuis geen ruimte genoeg is dus
dat kost me al genoeg
maar overal waar ik nu wat lees over bevalling en kraamtijd staat van kraamverzorster
doet dit en doet dat ook zoals helpen bij bevalling ed
mijn moeder is er wel om mee te helpen in huis en met bezoek ed dus dat scheelt


groetjes babs 38+ 5
 
Hoi!

Wat lastig zeg, geen kraamverzorgster. Dekt jouw verzekering dan niets?
Wij krijgen maar 24 uur uitbetaald en dat vond de kraamzorg al erg weinig.

Maar goed, ik heb begrepen dat als je geen kraamzorg hebt de verloskundige alle controles doet. Want je moet die eerste dagen goed in de gaten gehouden worden (bloeddruk, temperatuur, hechtingen..) en je baby natuurlijk ook.
Bij ons zei de kraamzorg dat je in plaats van kraamzorg kopen beter mantelzorg kon nemen. Dus als jij je moeder in huis hebt moet het goed gaan. Wij hebben wel 8 uur kraamzorg bijgekocht maar dat kost ons 300 euro..dan kan je beter een moeder hebben die helpt.
Het belangrijkste is gewoon dat jij en je kind goed in de gaten gehouden worden!

Veel succes!

Maartje
 
ik kan wel gedeelte vergoed krijgen van de eerste 24 uur kraamzorg
maar dan moet ik nog wel eigen bijdrage betalen en dat red ik gewoon niet
mijn moeder is werkzaam als verzorgende maar dan vooral met oudere en ziek mensen
maar bloeddruk controleren en tempratuur kan ze gelukkig ook doen
en kindje in bad doen ed

groetjes
 
Gelukkig heb ik een betere verzekring die gwoon 100% vergoed en door mijn aanvullende verzekering kan ik indien nodig ook extra kwaamhulp krijgen.

Mara goed daar ben jij niet meegeholpen.

Fijn dat je moeder een deel van die zorg op zich kan nemen. Lijkt me toch ook wle leuk een moeder die lekker komt kramen. En in het huishouden kan iedere moeder natuurlijk wat doen.

Maar wat ik me afvraag, als je die bijdrag van die 24 uur al niet kan betalen, heb je dan straks wel voldoende inkomen om je kindje van voldoende voeding etc. te voorzien. Want zoveel kan  die bijdrage toch niet zijn.

Miep
 
Hoi,
Ik heb vrienden die een tijd geleden ook geen kraamhulp wilden (niet uit financiele redenen), maar zij kregen toen van de verzekering het bedrag van vergoeding voor kraamhulp uitgekeerd, zodat zij zelf hulp konden inkopen in de particuliere sector. Dit hebben ze overigens niet gedaan, omdat ze dat niet nodig vonden. Voor jou misschien ook wel wat. Kun je daar het ziekenhuis van betalen. Zou het even navragen bij je verzekering (onder het mom dat je kraamzorg via particuliere sector wil regelen). En wat die kraamverzorgster betreft: je moeder kan je ook alles leren over hoe je met een baby om moet gaan. En de controles bij jou: dat kan de verloskundige volgens mij ook wel doen. Ik heb twee kinderen en moet zeggen dat ik kraamzorg niet zo hoog heb staan. Je moet maar afwachten wie je krijgt en dat kan ook behoorlijk tegen vallen. Wat je wel moet doen is heeeeeeeeel goed uitrusten na de bevalling. Heel belangrijk voor je herstel.
Sterkte, ik hoop dat het allemaal lukt.
Groetjes Ivy
 
hoi

we  hebben straks wel geld om kleine te onderhouden want mijn man is afgekeurd
en krijgt wajong uitkering maar je krijgt pas aanvullende regeling als kleine er is en daar heb ik nu dus niks aan maar krijg straks naast normale kinder bijslag dus nog extra geld van uwv voor de baby
en het is de bedoeling dat ik in januari toch weer ga werken (mits er werk te vinden is)
en mijn man thuis blijft want die kan nog moeilijker werk vinden ivm het feit dat ie afgekeurd is

groetjes
 
hoi

ik kan begrijpen dat jullie financieel moeilijk hebben.
maar je kraamzorg gaat toch via je verzekering
in iedergeval een gedeelte daar van,
voor de rest weet ik het ook eigelijk niet maar veel sterkte
 
Hoi
Ik heb bewust gekozen voor moeder en kind zorg. Dat houd in dat er een kraamverzorgster 2 uur per dag komt. 1 uur 'sochtends en 1 uur 'smiddags. Zij doet alleen wat nodig is voor moeder en kind. Baby in de gaten houden, baby temperaturen, eventueel helpen bij aanleggen voor de borstvoeding, naveltje controleren en helpen bij in bad doen. Moeder in de gaten houden, moeder temperaturen, eventuele hechtingen controleren, voelen of de baarmoeder goed krimpt en alle vragen beantwoorden die je hebt.
Ze is bij mij in totaal 15 uur geweest en mijn eigen bijdrage was ongeveer 50 euro.

Ik weet niet of dat financieel haalbaar is voor jullie, maar misschien is dat iets om over na te denken. Op die manier heb je toch een deskundige die jullie wat kan steunen. Het ligt er natuurlijk ook aan hoe onzeker je bent als kersverse moeder.
( Misschien kun je het geld  als kraamcadeau vragen aan 1 of meerdere personen.)

Groetjes en succes.
 
Terug
Bovenaan