geen kraamzorg

hoi

bedankt voor de reacties

bij mijn verzekering moet je minimaal 24 uur kraamzorg nemen ook als je alleen kiest voor moeder en kind zorg want huishoudelijke hulp heb ik niet nodig want moeders en man zijn er wel

maar ja met 24 uur kraamzorg zit je al op 84 euro en das niet doen omdat ik ivm kleine behuizing ook al poliklinisch in het ziekenhuis ga bevallen en dat kost 260 euro

maar ja ik zie wel hoe het loopt de vk zal dan wel wat vaker langs komen hoop ik en anders maar de huisarts

groetjes babs 38+ 6
 
Hi,

Hoe klein woon je dan, dat je niet thuis kan bevallen????? Zoveel ruimte heb je helemaal niet nodig om te bevallen....
Ze raden in principe alleen aan om poliklinisch te bevallen als je drie hoog achter woont zonder lift (ivm eventueel met brancard uit huis gehaald worden....), of als je ver van het ziekenhuis woont.
Je bed moet wat hoger en je moet er een beetje omheen kunnen lopen... In ieder geval aan de kant waar je bevalt... de rest van het huis gebruik je bijna niet... (ja de commode om de kleine op aan te kleden, als dat niet bij jou op het bed kan....). Als je dan op medische gronden alsnog naar het ziekenhuis moet, wordt dat natuurlijk wel vergoed.
Lijkt me lastig als je ieder dubbeltje echt moet omdraaien... maar ook jullie gaan het wel redden hoor! Je kan alles zo duur of zo goedkoop maken als je zelf wilt....

Sterkte met de bevalling en geniet van je kraamweek met je moeder!
 
hoihoi

woon in een kleine wat ze hier nog ''eengezinswoning'' noemen
onze slaapkamer past alleen 2 pers bed in en das een waterbed, babykamer
staat nu ook vol met kastje en commode en wieg (ook geen ruimte voor evt. bed voor bevalling neer te zetten dus)
en 3e slaapkamer is geen kamer te noemen maar kast en daar liggen alle kleren ed.
woonkamer is wel misschien wel ruimte te maken maar doordat het oudere zeer slecht geisoleerde woning is eigenlijk niet op tempratuur te houden en je weet niet hoe warm of koud het is deze maand nu is het bv te doen maar als het kouder word niet

als het van de winter ook echt koud word gaan we lekker bij mijn ouders bivakkeren
want anders is de energie rekening niet te betalen hier

we wachten ook met smart op ander huis alleen woningbouw is er nog steeds niet helemaal uit   wat ze nu precies gaan doen met deze huizen

staan ook al in mijn ouders woonplaats ingeschreven voor nieuwere ruimere woning
maar ja wachttijd ca 2 jaar

we redden ons ook wel en kleine is erg welkom en kan me wel druk gaan maken over allerlei financiele dingen maar heeft toch geen zin heb ik mezelf alleen maar mee
voorlopig redden we ons wel en anders gaan we eerst tijdelijk naar mijn ouders die hebben wel ruimte over en we zijn daar erg welkom

groetjes babs 38+6
 
bedacht ineens nog wat

heb kleertjes en inrichting van de babykamer allemaal gekregen van vrienden en familie
alleen kinderwagen hebben we zelf gekocht
dus is idd net wat jezelf uit geeft en wilt geven
heb gelukkig lieve zwager en schoonzusjes met 2 kleine meiden van 3 jaar en 4,5 maand die wat ruimer in het geld zitten en ons af en toe wat toeschuiven
zoals verzorgings produkten en luiers voor de kleine

groetjes
 
Ik wens je veel sterkte babsje. Ik zie dat je niet lang meer hoeft. En zolang je positief blijft komt alles wel op ze pootjes terrecht. En volgens mij kan je niet een betere kraamzorg wensen dan je eigen moeder ja toch.

Groetjes Nancy
 
Ik ben gewoon op mijn waterbed bevallen! Eerst twee planken erop (is trouwens softsider), kan ook een deur eropleggen (zonder klink natuurlijk) en daar een eenpersoons matras bovenop. Op deze manier is je bed stevig genoeg en hoog genoeg. Onze vk had niet eens door dat het een waterbed was!!!!
Ze zeggen dat je niet op je waterbed mag bevallen omdat deze niet stevig genoeg is. (ivm kuil waar  je in ligt) Ons logeerbed is echter slapper dan ons waterbed!!!!! (hier ben ik laatste keer op bevallen en onze vk vond deze te zacht....)
Misschien dus nog een idee voor jou....

Groetjes en sterkte Nynke
 
hoi

ik had al ergens gelezen dat je op je waterbed was bevallen doormiddel van planken en matras maar dan is er bij mij op de slaapkamer niet genoeg loopruimte over voor vk
denk dat ik ongeveer 40 cm aan beide kanten van het bed over heb en dat ik volgens mijn vk niet voldoende helaas

groetjes babs 38+6
 
Jammer, ik probeer gewoon een manier te verzinnen dat je toch goedkoper uit bent.... Op onze logeerkamer was maar 50 cm aan iedere kant... en onze vk wist dat niet eens en deed er uiteindelijk ook niet moeilijk over... Eigenlijk jammer dat we ons waterbed niet zomaar even kunnen verschuiven nietwaar? Dan had je 80 cm gehad.... Maarja het is niet anders... Bevallen ga je zo wie zo... en ik hoop voor jou dat het een vlotte bevalling wordt en een fantastische kraamtijd!!! Probeer tijdens die verplichte 24 uur zorg, zoveel mogelijk info te krijgen!! Laat je moeder en je man maar veel leren van de kraamhulp.. dan kunnen zij het jou weer leren zodra je weer op de been bent! Als je een goede kraamhulp krijgt, heeft die hele handige tips! Enne... als je het even niet meer weet, zijn de mede moeders op dit forum maar al te bereid om je een tip te geven!
Veel geluk!
 
Terug
Bovenaan