geen kraamzorg

Hoi Babs

Ik heb alle reacties gelezen en er zijn een paar dingen die je kunt proberen. In mijn ogen dan.
Allereerst ben je bij de gyn. 1 keer geweest ter controle iv.m je astma?
Ik heb namenlijk ook astma en ik krijg daarom van de gyn een medische indicatie voor een poliklinische bevalling. Verder ben ik gewoon bij de vk. Maar als het op het laatst bv minder gaat met mijn luchtwegen kom ik onder controle bij de gyn.Dus dat zou ik even navragen. Als je verder bv hoge bloeddruk of overgewicht(een te hoog bmi) of een ander medisch iets hebt moet je dus in het ziekenhuis bevallen en wordt het sowieso een medische indicatie. Bespreek dit met je gyn, ik bedoel ze hoft het geld niet uit eigenzak te betalen. En die gyn ook niet, dan dekt je verzekering het. Ik zou het proberen.

Verder is er hier in limburg ook wijkverpleging die als je geen kraamhulp hebt 3 uur per dag komt om moeder en kind te verzorgen. Wat dit kost, en of de verzekering hierin mee betaald weet ik niet. Misschien kun je het eens navragen bij het groene kruis of de thuiszorg.

Ik heb trouwens te horen gekregen dat ik ongeveer   49 uur kraamzorg kan krijgen. Maar dit kan nog wisselen. dit wordt pas op het moment van de bevalling geregeld. Wij moeten per uur 3 euro 50 zelf betalen. Ik ben gewoon bij het cz verzekerd. Dus hoe dat dan bij jullie zit met die 24 uur weet ik niet. Ik kan kiezen uit 3 uur per dag, 5 uur of 8 uur. Die 3 uur zou voor jou een optie zijn, omdat je moeder er is voor boodschapen en het huishouden.
Of ik volledige kraamzorg neem weet ik nog niet. Ben gedeeltelijk werkeloos, dus wat niet nodig id hoeft niet. Maar aaande andere kant wil ik graag bv geven en ik heb een verkleining gehad. Maar goed wil nog niet zeggen dat de kraamhulp dan een goede hulp daarin is.

Wat betreft het bevallen zou ik echt proberen om het vergoed te krijgen. Gebruik je je medicatie nog? Geef anders aan dat je hem hebt moeten verhogen(leugentje om best wil) en dat je toch graag een gesprek met de gyn wil. Of speel open kaart met je vk. Met een beetje geluk krijg je het geregeld.

Ik duim in ieder geval voor je. En meis 1 ding is het belangrijkste dat je ontspannen blijft en geniet. Want ook zonder die kraamzorg wordt je baby wel groot hoor, en met je moeders hulp komt het vast goed.

Veel suc6 Liefs Doortje 23,2 weken
 
Hoi Babs

Nog effe een tip bewaar alle rekeningen, ze zijn grotendeels aftrekbaar van de balasting samen met je zieknfonds premie en eventuele natura uitvaart verzekering, huishoudappotheek en bril enz. Dus laat je als het formulier er is even goed inlichten door iemand die er verstand van heeft, zeker omdat je een lager inkomen hebt, kom je snel aan een terug gave berdrag uit.

Suc6 Doortje
 
hoi


bedankt voor alle reacties

het is nu idd te laat om me nog aante melden voor kraamzorg omdat ik vandaag  al op 39 weken zit maar ja
ik zie wel hoe het loopt
ik ben niet bij gyn geweest ivm mijn atsma maar heb er wel meer last van heb ik ook
al aangegeven bij vk maar die zegt dat het komt omdat mijn longen minder ruimte hebben en dat bijna alle zwangere vrouwen minden ruimte hebben om te ademen

heb eerder in zwangerschap ook al geinformeerd bij gemeente of we aanvullende uitkering konden krijgen maar we zitten net boven sociaal min  (ca. 50 euro p.m.)  dus dat betekend dat je alles zelf maar moet kunnen betalen
ook dingen zoals afvalstoffen heffting ed waar je anders met minder inkomen vrijstelling voor kunt krijgen
het blijft een raar land nederland wat dat aan gaat

ik hoop idd ook op medische indicatie (klinkt mischien lullig voor deigene die verplicht in ziekenhuis moet bevallen) maar het scheelt gewoon teveel geld

groetjes babs 39 weken
 
Geen geld, maar wel een accountant om je belastingpapieren in te vullen, dat kan je jezelf besparen hoor. En hou er rekening mee dat je ook je werkgeversdeel van je ziektekosten verzekering op moet geven als je je belastingpapieren invult. Wordt door sommige "accountants" ook wel eens vergeten.

 
hoi

deze accoutnent kosten worden door mijn schoonouders betaalt de hij vult hun papieren tegelijk met onze in en dan krijgen hun 1 rekening en dat betalen hun dus helemaal
anders liet ik dat ook echt niet door accountent doen
heb zelf nl administratieve opleiding en kan het zelf ook wel doen
alleen omdat mijn man afgekeurd is zit dat weer ingewikkelder met ziektekosten ed
zat van krijgen we bv volledig vergoed en van mij maar gedeeltelijk

groetjes babs
 
Hoi

Ik wilde ook even reageren op je situatie.
Ik heb mn ziekenfonds geregeld bij groene land en daar wordt heel veel vergoed.
Je zei dat je niet in de huiskamer kunt bevallen ivm de kou. Hoe wil je dat dan doen als de kleine er straks is? Dan is het tog ook te koud voor hem/haar?
In ieder geval suc6!
Groetjes
 
hoihoi

ben ook bij groeneland verzekerd maar geodkoopste verzekering die er is
en krijg dus bijn aniks vergoedt ook bv fysio die ik nodig had voor rug en bekken niet
heb het inmiddels wel zonder gered dus zo erg was het gelukkig  niet

en ben zelf in een huis opgegroeid zonder verwarming en kan altijd kruik bij kindje
neerleggen of warmer aankleden

groetjes
 
Terug
Bovenaan