geen kraamzorg

Hoi,
Ik kon ook niet in mijn eigen bed bevallen vanwege de ruimte in de slaapkamer. Wij hebben toen een verhoogd bed in de huiskamer gezet. Veel mensen vonden dat heel vreemd. Alsof ik ging bevallen waar iedereen bij was. Tuurlijk niet. Je stuurt gewoon eventuele mensen weg en doet de gordijnen dicht.

Babs, kun jij niet bij je moeder thuis bevallen?
Scheelt toch die 260 euro.
Groetjes
 
hoi

ik krijg helemaal geen kraam zorg ook die 24 uur niet omdat die 24 moeten verdeelt worden over 8 dagen dus das 3 uur per dag en dat vind ik niet nodig dan heb ik mijn geld voor andere dingen harder nodig

en bij mijn moeder thuis bevallen is geen optie want die woont buiten gebied van mijn vk helaas anders zou dat mooie oplossing zijn geweest

bedankt voor tips en reacties

groetjes babs 38+6
 
en over in het ziekenhuis bevallen daar ga ik zelf ook liever heen zit met atsma en als ik dan wel problemen krijg met mijn ademhaling dan ben ik direct op goede adres
en heb erg opdringerige schoonouders en heb gen zin dat die bij bevalling aanwezig zijn als als ik thuis ben en ze weten dat heb ik ze hier direct zitten of het nou tijdens  of vlak na geboorte is en heb met mijn man afsproken dat we ze pas bellen als kindje er al tijdje is om zelf eerst kans te krijgen om ons kindje te leren kennen

groetjes babs
 
hoi Babs,

ik las dat je geen kraamzorg kan betalen....
het is best wel lekker om een kraamhulp te hebben ook al helpt je moeder je.

zou je je nog kunnen aanmelden voor kraamzorg aangezien je al bijna bent uitgerekend??

ik zou je best willen "sponseren" daarin.....ik bedoel jij kan het niet missen en ik wel een beetje.....en als er nou meer zijn die een beetje kunnen helpen dan moeten we toch wel aan die € 84 komen??

ik hoop niet dat ik je nu beledig....is niet mijn bedoeling.
ookal kennen we elkaar niet....als ik kan helpen dan doe ik het graag

groetjes bri
 
Hey Babsje,



heb je bij je verloskundige al geinformeerd over de baarkruk? Neemt nog minder ruimte in en heeft zijn voordelen.



En van alle dingen waar ik op zou bezuinigen, zou ik kraamzorg niet als
eerste kiezen. Jouw gezondheid en dat van je kindje is essentieel.

 
Hallo Babsje,

Er zijn zoveel mensen die inderdaad geen kraamzorg kunnen betalen...maar je kunt bij je gemeente aankloppen..er bestaan speciale potjes voor dit soort dingen en daaruit worden zoveel dingen betaald...probeer het daar eens...ook omdat je partner een uitkering heeft...gewoon doen.   Wij hebben een verzekering die ook de eigen bijdrage dekt tot 160 euro en wij hebben veel kraamhulp aangevraagt dus wij hebben dan een bijdrage van niks..en toch voldoende kraamhulp.
Maar ik zou zeker bij de gemeente aankloppen.   Kraamhulp is zeker wel belangrijk..stel nou dat je niks kunt omdat je zelf verslapt bent en je moeder is er ook niet altijd...mocht t potje niet lukken...meestal kun je ook gespreid betalen...is 4 keer ofzo...dat scheelt ook wellicht..maar ik zou zeker kraamhulp aannemen..al is t maar voor een paar dagen!

succes
Jess
 
quote: SabineTD reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('11-09-2005 09:45:54'));

Hey Babsje,

heb je bij je verloskundige al geinformeerd over de baarkruk? Neemt nog minder ruimte in en heeft zijn voordelen.

En van alle dingen waar ik op zou bezuinigen, zou ik kraamzorg niet als eerste kiezen. Jouw gezondheid en dat van je kindje is essentieel.




Hoi,

Mbt de baarkruk het volgende: Ik heb gehoord dat er mensen zijn die graag op een baarkruk willen bevallen en ook beginnen op een baarkruk, maar uiteindelijk toch op bed belanden.  Trouwens je moet sowieso zorgen voor een bed op hoogte ook al zal je volledig op de baarkruk bevallen.

Groetjes Sanne
 
Hoi Babs,

Normaal gesproken als je thuis bevalt komt de vk en de kraamverzorgster assisteert haar bij de bevalling. Ik weet niet hoe dat gaat als je geen kraamzorg heb. Ik weet wel dat de meeste vrouwen die graag thuis willen bevallen uiteindelijk toch in het ziekenhuis terecht komen en dan hoef je het niet zelf te betalen. Misschien kun je dat risico nemen en dan toch kraamzorg aanvragen? Ik weet ook niet of dat nog kan omdat je normaal gesproken al vrij vroeg in de zwangerschap kraamzorg moet aanvragen.
Ook al ga je poliklinisch in het ziekenhuis bevallen om welke rden dan ook. Je moet thuis een bed op hoogte klaar hebben staan voor het geval er geen tijd meer is om naar het ziekenhuis te gaan.

Groetjes Sanne
 
Terug
Bovenaan