gek he..of herkenbaar?

A

Anoniem

Guest
Hoihoi
Voordat Mila geboren werdt heb ik bewust gekozen voor de fles.
Al twijvelde ik wel,ik wist niet of het wel bij me zou passen,vondt het mischien tijdrovend,een flesje leek me makkelijk.ik zag het gewoon niet echt zitten.
Toen Mila geboren werdt kreeg ze dus ook gelijk de fles..maar een aantal maanden daarna en nu nog steeds heb ik gevoelens van spijt.gek he..of is dit herkenbaar bij sommige moeders?
Diep van binnen zou ik het toch willen ervaren..denk ik..
Stel als wij straks een tweede krijgen,zou ik echt voor een dilemma staan.
Dat kindje wel borstvoeding geven,terwijl ik het Mila heb onthouden..voelt ook een beetje gek.en ook zeggen ze als je dan al een kindje hebt het vaak moeilijker te realiseren is.wat vinden jullie daarvan?
Ook ben ik benieuwd wie er wel borstvoeding hebben gegeven en het bijv niet meer zouden doen,of juist blij zijn het te hebben ervaren,of de fles gegeven hebben en het de volgende keer zo weer willen doen,of z,on twijfelgeval als ik?
liefs piewie,mama van Mila 16-9-06

Snap je dilemma. Maar het is niet dat je minder of meer van je kindje houdt als je de fles of bv geeft. Het is ook niet zo dat een flesje niet volwaardig is als voeding, dus ja heb je hem tekort gedaan nee. Dus of je de volgende bv of fles`geeft maakt voor het kind niet uit. Je moet je er goed bij voelen en het moet willen lukken. Mijn zoon kreeg 4 maanden afgekolde bv omdat hij de tepel niet wilde en daarna fv. Mijn dochter word morgen 1 en krijgt nog steeds bv en ik heb er zelf moeite mee om het af te bouwen. Mijn zoon is er echt niet minder om en voel me ook niet schuldig...heb mijn best gedaan denk ik dan maar. Meer kan je niet doen.

hoi,
ik heb zelf 8 maanden lang borstvoeding gegeven.
hier heb ik enorm veel tijd en energie in moeten steken, aangezien mijn dochter een te kort tongriempje had.
Ik ben na 1 week alle voedingen gaan af kolven, heb er heel wat aan moeten doen om de productie een beetje hoog te houden.
Een aantal keren heeft mijn dochter wel uit de borst gedronken, en dit maakte al die tijd en energie van het kolven goed.
ik vond dat zo bijzonder.
Ik denk dat het geven van borstvoeding alleen lukt als je er tijd en energie in wilt steken en echt gemotiveerd bent.
ik zou het de volgende keer (indien ik dit mag meemaken) zeker weer willen proberen. maar dan wil ik er alles voor doen om mijn kindje wel uit de borst te laten drinken.

Ik zou me als ik jou was me er zeker geen zorgen om maken dat je de eerste dan geen borst voeding hebt gegeven maar de tweede wel.
Ik kan me wel voorstellen dat je nu zulke gevoelens hebt, ik denk ook af en toe wat als ik nou nog meer me best had gedaan of de lactatiekundige nog wat vaker had laten langskomen, dan had ze misschien wel uit de borst gedronken. maar het heeft gewoon weinig zin, probeer te denken aan de reden waarom je die beslissing hebt genomen.
groetjes sylvana

Ik heb Lukas vier weken BV gegeven. Voordat hij er was twijfelde ik er helemaal niet aan BV was het en dat zou gewoon goed gaan.

Maar tot mijn stomme verbazing trok ik het zelf geestelijk niet. Die totale afhankelijkheid en het feit dat ik maar net genoeg had zodat ik per keer bijna een uur aan het voeden was.

Uiteindelijk dus de beslissing genomen om te stoppen en de eerste keer dat ik LUkas een flesje heb gegeven heb ik gehuild van geluk. Het kon dus ook leuk zijn om je kindje te voeden!

Als er een volgend kindje zou komen zou ik echter wel weer BV geven maar als ik me weer hetzelfde voel zou ik zonder spijt gelijk overstappen op de fles.

Want ik denk niet dat een kind daar slechter van wordt. De meeste van ons zijn groot gebracht met de fles.

Persoonlijk vind ik het totaal verkeerd dat BV opgehemeld wordt als het beste voedingsmiddel voor je kind. En begrijp me niet verkeerd. Voor iedereen die ondanks alle problemen er wel mee door is gegaan of nog steeds geeft:  PETJE AF.

Maar iedereen moet doen waar zij zich het beste bij voelt. En als het eerste kindje alleen de fles heeft gekregen en een tweede kindje wel BV: So be it. Ze zullen het je echt niet kwalijk nemen later en de een zal er echt niet nog ' gezonder; van worden.

Sorry voor mijn lange verhaal maar ik reageer altijd nog een beetje fel op verhalen omtrent borstvoeding. Juist omdat het mij zo is tegengevallen.

Annemieke

O, en het heeft niets te maken met wel of niet gemotiveerd zijn zoals een vorige schrjftster zegt. Ik was super gemotiveerd maar ik ging er echt geestelijk aan onderdoor. Dat is ook niet goed voor je kindje en ik heb mede voor hem besloten om te stoppen.

Nogmaals, het zit hoog bij mij, dus sorry

sorry bedoelde het ook niet zo.
ik moest uiteindelijk ook stoppen omdat ik te veel afviel door de borstvoeding, ook al was ik nog enorm gemotiveerd.
maar als je niet gemotiveerd bent dan lukt het naar mijn idee sowieso niet.
een vriendin van me zei voor de bevalling al ik zou het wel leuk vinden maar het hoeft van mij niet. ik ga er niet allesvoor doen.
die is ook na 3 weken gestopt.
dus sorry bedoelde het echt niet zo.
groetjes sylvana

Thijs is ons derde kindje en krijgt nog steeds borstvoeding. Ook loopt het nog altijd goed. Voordat we op vakantie gingen kreeg Thijs nog 5 voedingen per dag. Mijn wederhelfd vond dat ik er nu wel 'n eind aan mocht gaan breien, (onze oudste 2 hebben 11 maanden borstvoeding gehad), maar het gaat zo goed, en zou niet echt weten welke voeding ik zou laten vallen. Ben nu al 2 weken terug van vakantie, en wil eigenlijk terug naar 3 voedingen. Over het combineren met andere kids kan ik eigenlijk alleen maar zeggen, dat ik voordat Thijs kwam heb uitgelegd dat de baby bij mama doet drinken, en dat ze dan even lief een boekje moesten lezen, of met de pop spelen, of even tv kijken. Dit is altijd prima gegaan. Heb wel meteen duidelijk gemaakt wat ik van hun verwachtte. Ik wens je heel veel succes met je keuze. Groetjes Wendy

Ik heb ook bewust voor de fles gekozen.. Ik had er zo mijn redenen voor.  Oa stond mij  ook het afkolven tegen, danwel telkens een plekje zoeken waar je rustig je kleine kunt laten drinken. Maar ook het feit dat ik papa niet weer wilde uitsluiten. Hij had immers al 9 maanden aan de zijlijn gestaan..

Neemt niet weg dat ik me afvraag hoe het voelt en dat ik me kan voorstellen dat het een ongelooflijk mooi intiem/fijn moment is tussen moeder en kind. Dat zou ik best eens hebben willen  ervaren.  Maar bij de volgende zal het toch (hoogswaarschijnlijk) weer gewoon de fles worden.. Het sluit beter aan bij onze manier van leven..

Begrijp je dus goed..
Maar dat je je schuldig moet voelen dat je de een fles en de andere de borst zou geven dat is absoluut niet nodig.. Ze worden er allebij groot en sterk van!

Esmé mv Kay

Terug
Bovenaan