Geslacht niet willen weten

Ik ben nu 38 weken zwanger en wij weten het ook nog niet.
Wij vonden het wel mooi om hiermee al de controle uit handen te geven?. Die kleine doet dadelijk toch wat ie zelf wil waarschijnlijk. En idd wat bovenstaand al ergens genoemd wordt.... alles draait tegenwoordig om controle... overal...
Maar het begint nu wel spannend te worden! Zeker omdat iedereen natuurlijk zegt wat ze denken dat het gaat worden.

Ik ben 38,5 week zwanger en weet het ook niet. In mijn omgeving krijg ik uiteenlopende reacties. Veel mensen die dat juist heel leuk vinden, maar ook mensen die niet geloven dat we het niet weten of het maar raar en onpraktisch vinden. Want hoe kun je dan een kinderkamer inrichten en kleding kopen?! 

Ik moest t weten haha ik haat verrassingen. Hebben met 13,5 een echo in België laten maken. En dmv een taart samen met familie en goede vrienden het geslacht onthuld. Wat er bijzonder aan was, wij wisten het zelf ook nog niet want alleen mijn beste vriendin wist het en zij heeft de taart gemaakt.
Maar ik vind de keuze zeer persoonlijk, er is geen goed of fout. Doe waar jij je fijn bij voelt. 

Ben nu 35 weken en ook nog steeds een verrassing! Doe echt wat je zelf wil, laat je niet gek maken door anderen en door 'de norm'. Het is immers jullie kindje. Tuurlijk ben je nieuwsgierig, maar op zich is het heel simpel vol te houden; geen pretecho, en bij de 20-weken echo en evt. latere echo's duidelijk aangeven dat je het niet wil weten.Qua kamer hadden we sowieso al een idee hoe het er uit zou zien, en daarbij maakt het echt niet uit of het een jongen of meisje is. Alleen als je echt voor roze of blauw wil gaan, is het handig om het geslacht te weten. Of als je niet van grijs en groen houdt;) Ook met (latere) aankleding kun je nog een boel doen!Wat kleren betreft, je hebt echt niet veel nodig die eerste 2 dagen en voor daarna kun je altijd wat bestellen, volgende dag in huis;) Ik ga nog 2 winkelmandjes online klaarzetten ergens; 1 voor jongens kleding, 1 voor als het een meisje is.Succes en een fijne zwangerschap!

Wat is er precies zo spannend aan dan? Maakt toch niet zo gek veel uit of het nu een jongetje is of een meisje? 
Wij wilden het wel weten, omdat ik het zelf een gek idee vindt, dat iedereen dan al weet wat er in mijn buik zit (vk/echoscopist/arts) behalve wijzelf. 
Ik wil alles wel weten over mijn ongeboren kind, of het gezond is, of het goed groeit en dus ook welk geslacht het is, de verrassing is even groot als ze nog in je buik zit. 

Wij weten het ook niet, vandaag 22 weken. Lekker fantaseren over de namen en inderdaad een extra steuntje bij de bevalling! 
De omgeving vraagt vaak; en weet je al wat het wordt? Of.. je weet het zeker zelf al wel maar wil het niet vertellen? Haha ik lach er maar om. Onze baby, mijn buik. 
Ik heb bij 16 weken trouwens wel een extra echo laten maken. We hebben niks gezien, dus zelfs dat kan! Wel goed aangeven inderdaad
Geniet van je zwangerschap!

Terug
Bovenaan