Geslacht niet willen weten

Wij wisten het ook niet bij onze vorige zwangerschap en bij de bevalling moest de verpleegkundige ons eraan herinneren of we niet wilden weten wat het was ;-).
Inmiddels 21 weken zwanger van de 2e en ook dit keer willen we het niet weten. Het kamertje wordt grijs met wit en straks als accentkleur oud roze of okergeel. En vwb kleertjes. Veel wit en grijs. En wat er al gezegd is; ze zijn zo besteld. Noppies en Feetje hebben best veel unisex kleertjes.
Fijne zwangerschap! 

Leuke reacties! Mn broers (en schoonzussen) wisten het in der tijd ook niet. Maar niemand geloofde ze. Sommige gaan alsmaar vissen enzo, vind dat echt stom, als iemand het niet wil delen (of gewoon echt niet weet) gewoon in de waarden laten.
Ik hou ook wel echt voet bij stuk. Alleen m'n man wil het wel heel graag weten (die dacht het bij de termijnecho al te horen haha) dus ik denk dat ik de echoscopiste het maar op een briefje in een envelop laat schrijven en aan m'n man geef. Wil die t echt weten moet ie maar keer kijken maar ik wil t niet weten. En 1 ding scheelt inderdaad, ik hou wel van groen. Kamer is dus al klaar (behalve meubels etc)

Super leuk dat jullie het niet wilden weten! Wij wilden het bij de eerste ook niet weten, dus heel netjes bij de 20-weken echo weggekeken toen de VK dit zei. Bleek onze zoon uiteindelijk op een ander moment recht voor de camera zijn benen open gedaan te hebben.. Dus toen we de video na gingen kijken, konden we super goed zien wat we konden verwachten bij de bevallen. Ben er nog van overtuigd dat hij het er niet mee eens was, want de echoscopiste had echt goed opgelet en dit soort momenten proberen om niet op video te zetten.
Bij de tweede wil mijn man het wel graag weten, omdat hij een verrassing nu moeilijk vindt. Ik wil dat respecteren, dus wij kiezen er straks voor om het wel zelf te weten, maar het niet bekend te maken aan onze omgeving. ;)

Hoi! Wij wisten wel het geslacht 
we hebben wel een gender taart aangesneden net een groep vrienden en familie zo kwamen we er allemaal op het zelfde moment achter dat was ook super bijzonder ♥️
ik heb juist bewondering voor aanstaande ouders die hun nieuwschierigheid het niet laten winnen van de verrassing als ik het zelf zou kunnen zou ik het ook doen 
wie weet als ons een tweede gegund is we dit ook als verrassing laten tot de bevalling! 
Veel gelukt met je kindje 

Wij willen het ook een verrassing houden (32 weken) en krijgen daar ook verschillende reacties op. T kan eigenlijk 2 kanten op: of mensen zeggen leuk, had ik ook wel gewild/wil ik ook wel maar ben te nieuwschierig óf mensen doen echt alsof we buitenaardse wezens zijn ??? maar hoe richt je dan het kamertje in?!?! Ik vind dat zelf niet zo’n probleem en hou helemaal niet van die hele duidelijke jongens/meisjes spullen dus dat scheelt. 
Ik vind zelf dat het echt emotioneel wat toevoegd aan de bevalling dat we nog niet weten of we een dochter of een zoon krijgen. Bovendien heb ik zelf nogal een hekel aan dat alles voor een meisje persé roze met glitters moet, dus mocht t een meisje worden dan hou ik liever zolang mogelijk de prinsessenitems als cadeautjes weg ? 

Hallo,
Wij hadden er bewust voor gekozen om het wel te weten maar niet te delen (alleen 1 zwager en schoonzus wisten het zodat we als we het echt niet stil konden houden in ieder geval met hun konden bespreken). Als mensen er naar vroegen of opmerkingen maakte zei ik steeds wat anders.. (bijv. Trapt je zoon, ja ons dochtertje is erg actief, heb je jurkjes in je kast, weet niet of onze zoon dat leuk vind etc. Mensen hadden het ook niet door als ik me versprak omdat ik gewoon door praatte zonder het te laten merken dat ik het dus verraden had). 
De reden dat we het wilde weten was vooral omdat er medische risico's aan mijn bevalling konden zitten (ik kon epilepsie aanvallen krijgen waardoor spoed keizersnede etc. Nodig kon zijn.. ook ben ik altijd in de war na een aanval en vraag ik echt honderd keer wat er gebeurd is wat de tijd/dag etc. Is.. ik wilde niet 100 keer vragen of ik een zoon of dochter had gekregen).. vond het ook niet leuk als we het niet samen konden delen als het mis zou gaan.. dat misschien iedereen het wist terwijl ik onder narcose o.i.d (op de ok) zou zijn..
Was deze reden er niet geweest dan hadden wij het ook niet willen weten..
Als iemand er een probleem mee heeft zeg je gewoon, je maakt je eigen keuzes maar als het voor jou/jullie zover is. En kapt daar mee het gesprek af(dis als ze door gaan weer zeggen.. prrima maar je maakt dan je eigen keuze maar)..
Doe wat goed voelt en niet omdat een ander het vind of zegt.. Dit geldt ook voor opvoeden.. als je er zelf niet achter staat wordt je alleen maar ongelukkig ervan en dat is voor niemand goed..
Nog een fijne zwangerschap 

Hi! 
Ik heb altijd gezegd dat ik het graag wil weten, omdat ik ook super nieuwsgierig ben!
Maar nu we er zo mee bezig zijn, begin ik er toch een beetje op terug te komen. Ik denk dat het ook juist extra leuk is als je niet weet wat het wordt. Juist omdat ik zo niewsgierig ben.
Kwa kleding en kamertje kan je echt alle kanten op, want er zijn genoeg kleuren die leuk zijn voor meisjes en jongens denk ik :)

Terug
Bovenaan