Geslacht niet willen weten

Hooi, 
Wij weten ook niet of we een jongen of meisje krijgen (nu 33 weken). Erg leuk en idd makkelijk te doen genderneutraal.
Enige wat ik lastig vind: de slingers voor de geboorte, de ooievaar met naam erop. Die wil ik eigenlijk al graag uitgezocht hebben, maar dat gaat dus even niet. Iemand tips? 

Dat heb je toch ook wel neutraal? Voor mij was dat niet de reden waarom ik het wilde weten. Wij hadden alles vrij neutraal gehouden, dat vind ik mooier voor een baby en ik hou niet zo van dat roze/ blauw gedoe. 
Het was meer dat het mijn kind was, die in mijn buik groeide en dat ik het een raar idee vond dat het halve ziekenhuis al wist wat het werd, behalve wij als ouders. Dat lijkt me zo gek. 

PM: heel erg goed te begrijpen dat je dan wel van te voren wilt weten. Heel erg veel succes! Hopelijk krijg je geen aanval.
Voor de ooievaar misschien 2 bordjes voorbereiden die je eraan kan monteren, in kleur en naam?

Wij wilden het wel graag weten, maar gewacht tot de 20 weken echo. Toen ik daar eenmaal lag voor de echo, was ik zo bezig met alles wat je te zien en horen krijgt, dat ik er ook echt niet aan dacht wat het geslacht zou zijn. Tot de echoscopiste ineens zei; en wat denk je dat het wordt?
Maar dat het tijdens de bevalling als extra motivatie is ben ik het niet helemaal mee eens. Ik heb er hard voor gewerkt om onze zoon op de wereld te zetten, en had dit niet anders gedaan als ik niet wist dat het een jongen zou worden. 

Haha nee inderdaad, je wil echt je kind wel krijgen als je aan het bevallen bent, of het nu een meisje is of een jongetje, of dat je het nog niet weet, die motivatie is er echt wel. Extra motivatie door onwetendheid had ik althans niet nodig. 
Voor ons was het een geweldig moment toen onze dochters geboren werden, daar kan niks tegenop. Het had het niet specialer gemaakt als we het geslacht niet wisten. Dat is voor ons een kleinigheid. We houden van onze kinderen, jongetje/ meisje maakt daarin niet uit. 

Het is gewoon belangrijk dat iedereen zijn eigen keuze hierin maakt en daar ook de ruimte voor krijgt, vind ik.. je moet doen waar je je het gelukkigst bij voelt.. de ene houdt alles stil als ze het weten, de ander verteld alles, zelfs de naam al voor de geboorte.. ik vind eigenlijk dat dat wel meer begrip en respect voor moet zijn/komen...
@sanivdg
Geen aanval gehad, gelukkig... had een super bevalling (qua tijd en verloop, niet per se qua weeën want had de 3 soorten tegelijkertijd.. buik been en rug weeën..maar het was het echt wel waard)
Ons dochtertje is nu 10 maanden..
Voor allen: goede zwangerschap en bevalling toegewenst (en voor diegene die al een kindje hebben, veel geluk..wijsheid en liefde gewenst)

Wij weten ook niet wat het geslacht wordt van ons tweede kindje. Nu 24 weken.
Bij onze dochter wisten we het geslacht ook niet. Alleen was mijn voor gevoel toen heel sterk dat het een meisje zou worden, dat bleek ook zo te zijn ?.
Nu heb ik helemaal geen voor gevoel en dat maakt het nog spannender. Ik vind het wel extra speciaal om daar bij de geboorte pas achter te komen. En het geeft voor ons wel een extra speciaal gevoel bij de bevalling om het niet te weten. 
Wij krijgen ook vaker reacties dat mensen niet geloven dat we het niet weten of het raar vinden. Ik denk dan laat iedereen in zijn waarde. Of je het nu wel of niet wil weten. Het krijgen van een kindje is altijd super speciaal. En iedereen moet doen waar ze zich het fijnste bij voelen!

Wij ontdekken het waarschijnlijk vanavond bij pretecho of we een jongen of meisje gaan verwelkomen in juli.
Ik vind ook dat er voorvoor alle beslissingen voors en tegens zijn. Had zelf nooit gedacht dat ik het zou willen weten maar ben zo enorm nieuwsgierig. Vraag me ook af of ik het anders tijdens echos niet zou ontdekken want wil echt alles zien en je ziet ook al zoveel duidelijk op de echo. En vind alles al spannend genoeg. De uitkomst maakt mij echt oprecht niet uit. De uitkomst zal me wellicht alvast wat helpen in visualiseren en kiezen van de naam.
Vind het ook erg leuk dat ieder hier zijn eigen beslissing over kan nemen. Het lijk nu weet best modern om het niet te weten.
Door wat mijn omgevind er van denkt laat ik me niet beinvloeden, enkel wat mijn partner en ik voelen denken en willen doet er toe rondom die kleine. Ben normaal best gevoelig voor ideeen van anderen maar kan daar nu enorm lak aan hebben.... Heeeerlijk.
Ben trouwens die vraag :heb je een voorgevoel wat het wordt? nu al beu haha. Mijn nieuwe sarcastisch reactie is:vermoed een baby . 

Terug
Bovenaan