Geslacht niet willen weten

Ik wil het juist wel graag weten. Maar ik hou ook niet van die typische jongens of meisjesdingen, dus ik wil het niet weten omom het 'shoppen makkelijker te maken' .
Naast dat ik gewoon enorm nieuwsgierig ben is mijn redenatie dat de bevalling toch al enorm speciaal. Het feit dat je er dan pas achter komt wat het wordt is echt niets vergeleken met het het moment dat je je kindje voor het eerst in je armen mag hebben. Voor mij is dus de geslachtsbepaling gewoon een extra moment dat heel mooi is. Plus alle momenten dat ik het kan vertellen aan mensen. Ik had al enorm veel plezier in het vertellen over mijn zwangerschap dus dan mag ik dat nog een keertje over doen.
Maar ik ken genoeg mensen die wel wilden wachten en ik vind dat echt niet raar ofzo. Het zou gewoon totaal niet bij mij en mijn persoonlijkheid passen om te wachten. Ik heb ook iedereen al over mijn zwangerschap verteld voordat ik 8 weken was. Je moet gewoon doen wat bij je past. Voor beide keuzes is iets te zeggen. 

Eens. Een geboorte is op zich al zo'n superbijzondere gebeurtenis, dat onwetendheid over het geslacht dat echt niet nóg bijzonderder gaat maken.
En ja, vroeger wisten ze het niet, omdat er toen geen echo's werden gemaakt, maar nu worden die wél gemaakt en dus vind ik het voor mezelf erg logisch om het dan ook te weten, aangezien het overal gewoon bekend is.
Je moet het echt per se niet willen weten en dit duidelijk aangeven en dan ook nog het "geluk" hebben het zelf niet te zien op de echo, om het niet te weten te komen. 
En waarom? Om het spannend te houden? Het krijgen van een kind is toch op zichzelf al ontzettend spannend? Ook zonder dat je er een verrassingsdoos van maakt?

Terug
Bovenaan