Hello,
Ja het blijft lastig die miskraam, maar het gaat nu weer goed. In die weken was ik veel aan het huilen en was akelig dat het kindje er niet uit kwam, was psychisch erg zwaar. En zo;n domper want het was zo geweldig: getrouwd, huwelijksreis en zwanger terug. En dan boef, val je van die roze wolk. Uiteindelijk is het een curettage geworden, doet geen pijn maar vond het erg heftig. Maar nu gaat ie weer.
Omdat mijn gevoel me beide keren (zwanger en t gevoel dat er iets niet goed zat) niet in de steek heeft gelaten hoop ik dat ik de volgende keer op mn gevoel af kan gaan. En dat als t goed voelt, ik er van kan gaan genieten. Maar dat is al zo onzeker en nu helemaal vrees ik. Maar gelukkig krijg ik bij 6 of 7 weken een echo, ze houden je dan wel extra in de gaten.
Als je zwangerschapstest positief is, tel je vanaf je eerste dag van je laatste menstruatie. In principe dus die dag + 40 weken. je krijgt in feite de eerste 2 weken (van 1e dag menstr tot eisprong) " cadeau". Als je je cyclus weet (heel lang of heel kort) dan speelt dat ook mee. Kijk (tzt) maar eens op www.babybrabbel.org. Kun je het uitrekenen.
Bij de echo van 11-12-13 weken kunnen ze het kindje opmeten en het exact vaststellen.
De meeste testen kun je doen vanaf je NOD maar sommigen al een paar dagen eerder. Bij mij was het pas later zichtbaar op de test alhoewel ik het zeker wist, maar is dus verschillend.
@ Sabien: ik ben nu ook benieuwd... Is je NOD er of niet?
@ MIssX: wat voor studie doe je? Succes met je scriptie! Weet wat t is, vond t niet leuk...
greets!