gestopt in juni 2008...en gestart met duimen!

ja, ja erg rustig hier. Ik heb ook weinig te melden.

Ben aan het werk. Morgen lekker vrij want dan ben ik jarig! En nu nog altijd heftig ongi. En kan niet wachten om voor ronde 2 te gaan klussen!!

@MissX: de 1e ronde begint voor jou nu echt op te schieten! Vind je het niet heel erg spannend? Hoe gaat het met je scriptie? Loopt alles nog op schema?

Verder geen nieuws meiden, ga zo lunchen...

X hopje

Hoi Hopje,

Klopt, het komt steeds dichterbij! Ik verwacht ergens zondag of maandag m'n eisprong te hebben. Ben benieuwd of ik er iets van merk. Nog even en die stomme condooms kunnen de kast weer in! Gisteravond lag ik in bed wel te malen zeg.. Er schoot van alles door m'n hoofd. Wil het geen twijfel noemen, want weet 100% zeker dat ik het wil. Maar ik bedacht me wel dat we nu een enorme vrijheid hebben en dat je echt wel wat inlevert straks! Dat benauwt me een heel klein beetje. Je kunt niet meer doen en laten waat je zin in hebt. Maar ach, een beetje meer plannen maakt ook niet uit. En als je ziet wat je er voor terug krijgt! Ik heb het er zeker voor over. Maar toch maalde het even door m'n hoofd. Ik schaamde me er zelfs een beetje voor en heb het er niet met m'n vriend over gehad. Kennen jullie dat gevoel ook? Een beetje zo van: doen we er wel goed aan? Begrijp me niet verkeerd hoor: ik heb er alles voor over om zo'n kleine krumel te mogen krijgen. Maar nu het dichterbij komt, krijg ik af en toe van die kriebels in m'n buik omdat ik het zo spannend vind. Als het eenmaal zo ver is, kun je niet meer terug! Dan is er als het ware een deel van je leven afgesloten. Het deel waarin we nu nog met z'n tweeen zijn en het zo ontzettend fijn hebben. Vind het erg moeilijk om uit te leggen. Hoop dat jullie me een beetje begrijpen...

Liefs, ikke

Hoi hoi,

@missx: ik snap wat je bedoelt. Je hebt het nu super met z'n 2-en, kan doen en laten wat je wilt en straks als er een kleintje bij is dan kan alles niet zomaar meer. Ik wil echt heel erg graag zwanger worden, maar af en toe is het wel spannend ja. Je hele leven veranderd.

Hier is het verder rustig, maar mijn cyclus niet. Gisteren dan ongi geworden. Heel helder rood. En vandaag is er weer bijna niks..................  
Ach, voorlopig gewoon met regelmaat klussen en het komt vast goed.

Hoe is het verder bij de rest? Nog geen rd-tjes?

Ry

Hey MissX,

Dat is helemaal niet raar hoor, dat je je zo voelt. Ik had het zelf ook heel erg. Mijn man begon er een paar maaden voor ons trouwen over. Ik ben toen pas zelf een beetje gaan denken over het moederschap. Tijdens onze huwelijksnacht heb ik toen gezegd dat ik er graag voor zou gaan als we weer terug waren van onze honeymoon. Tijdens onze honeymoon hebben we het er samen goed over gehad. Wat het met ons leventje zou doen, zo'n kleine. Mijn man zag het helemaal positief. Alleen ik niet zo. Vond ons leventje samen ook zo leuk. Die vrijheid. Toen het einde van de strip naderde kreeg ik ook steeds van die paniek gedachten. Ben ik er wel klaar voor... Wil ik het wel?....   Ik ben me toen ook gaan inlezen. Ik heb o.a. het boek Zwanger worden voor kinderwensers en twijfelaars gelezen. Maar ben ook vooral rustig erover na gaan denken. De voors en tegens tegen elkaar af gaan wegen zeg maar. En ook terug gaan kijken op wat mijn man en ik allemaal al hadden gedaan. Toen kwam ik eigenlijk tot de conclusie dat er niks meer te wensen over was, behalve een klein wondertje....

Dus ik kan je alleen het advies geven om er rustig over na te denken. Voel je niet gehaast in je besluit.  Je  bent nog  jong, dus je hebt nog alle tijd!  En voel je niet schuldig over je gevoel. Het is erg normaal! Praat er ook voldoende over met je vriend. Wat ik bijvoorbeeld  deed, is  mijn man steeds vragen hoe hij de toekomst met een  kleintje zag..... Zijn verhaal en  zijn toekomstbeeld deed mij erg goed en hielp mij in mijn besluit.  

Nou ik hoop dat je er wat aan hebt meid....en blijf vooral ook hier je hart luchten. Ik merk bij mezelf dat het erg fijn is!

X hopje

Hallo allemaal!!

hier nog altijd geen rd-tjes...!!
krijg er wel een beetje het heen en weer van en we hebben vanmorgen toch maar weer een test gedaan; resultaat weer negatief... geen krampen, geen rd-tjes...
Ik denk dat we nu toch maar via internet een paar van die sensitesten gaan bestellen en uiteraard rest ons verder niets dan simpelweg afwachten!!

@ MissX;  zoals je ziet zijn het geen rare gevoelens, maar ik kan me wel voorstellen dat je er een beetje van schrikt dat je die gevoelens/ gedachten hebt!
Ik vind het wel komisch trouwens om bijvoorbeeld ook van Hopje te lezen dat de man er zo achter staat! Bij ons is het ook wel een beetje dat mijn man er al heel lang enthousiast over is dat hij vader wil worden !! De meeste mannen die ik ken vinden het alleen maar eng enzo haha (of misschien zeggen ze dat alleen om 'stoer te doen' haha)
Wij hebben al een hele tijd terug besloten na ons trouwen er gelijk voor te gaan en als je dan aan het einde van je laatste strip komt is dat inderdaad best een raar moment en komt het ook wel heel dichtbij ineens. Maar moet zeggen dat er bij ons geen twijfels waren of we er klaar voor zijn of paniek... zien in onze omgeving dat alles inderdaad heel erg zal veranderen en niet alles even rooskleurig ook zal zijn, maar we kiezen daar nu voor, heel bewust. En nu maar hopen dus dat het gaat lukken, zoals iedereen hier !!

Maar denk er goed over na! Misschien is het ook juist goed om er juist samen over te praten en je bent nog jong!! en als je klaar bent met je afstuderen / scriptie; hoe zie je dat met werk? Gewoon puur uit nieuwsgierigheid hoor, ik zit zelf eigenlijk ook een beetje in een raar pakket wat dat aangaat, wil ook van baan wisselen en besef dat een kinderwens daar misschien zo ideaal bij past, maar goed

Hoe gaat het eigenlijk met je schoonzusje?? Al nieuws??

Liefs Luxx

Hoi dames,

Ik hou me ook bezig hoor met de vraag, doen we er wel goed aan, ben ik wel een goede moeder, kunnen we het allemaal inpassen in ons leven, Kan ik omgaan met de moeilijke situaties, enz enz...

En overal heb ik nu een antwoord op maar af en toe twijfel je wel eens, dit is volgens mij pure onzekerheid en heeft niets te maken met je kinderwens hoor! Begrijp me niet verkeerd, ik ben zellf heel erg zelfverzekerd, maar wat dit aan gaat heb zelfs ik wel eens het gevoel zoals ik net hierboven schreef...Het is onbekend terrein voor alle aanstaande moeders, vaders,  en ieder kind is ook weer anders. Het is gewoon heel spannend en ik denk dat niemand zich hoeft te schamen voor deze gevoelens. Het doet echt niets af aan je kinderwens.

Zo, ik ga even voor het eten zorgen, lees jullie gauw weer!

xxx Esther

hoi meiden even een vraagje!!!!!!!!!

nou heb ik vanmiddag(echt heel weinig) een paar druppels bloed verloren,het leek wel roze......  geen krampen of pijn wat ik normaal wel bij een ongi heb

en nu vanavond ook weer iets en weer rose achtig

is dit nu mijn beginnende ongi?????

en zo ja moet ik dan vanaf vandaag weer tellen,of pas vanaf als het echt is doorgebroken?

Meiden ik hoop dat jullie me kunnen helpen met een antwoord!!!!

X

Ga morgen weer even reageren hoor op iedereen!

Nou zeg, Lis, onze verhalen beginnen nu wel heel erg op elkaar te lijken hoor !!
Ik heb het zelfde!!  ik zou het alleen niet echt roze, maar beetje oranje bruinig willen noemen in mijn geval.... sinds vanmiddag, maar het zet ook gewoon echt niet door...
Het is in ieder geval veel te weinig en veel te licht voor een ongi!!

Ik ga er nu eigenlijk maar een beetje van uit dat ik morgen gewoon als een gek ongi ga worden ofzo en hoop dat ook maar een beetje op gek genoeg, zodat ik in ieder geval weet hoe ik nu verder moet gaan tellen voor een volgende NOD.
Maar van de andere kant zou dat ook het laatste beetje hoop op zwangerschap laten verdwijnen natuurlijk! Maar hou mezelf ook niet voor de gek, dat zal hem nog niet worden deze ronde ben ik bang... maar wordt hier wel beetje gek van haha

Benieuwd hoe het jullie gaat, lees het morgen wel weer !! Liefs Luxx

Terug
Bovenaan