Gestopt met de pil in mei 2017

Hallo dames,

Zelf ben ik nieuw op dit forum maar zit best met een paar vragen waar ik tegen aan loop. Vandaar is het handig om het hier over te kunnen hebben.

Zelf ben ik midden maart gestopt met de pil, vervolgens heb ik een menstruatie gehad en op 26 april heb ik mn eerste echte menstruatie gehad zonder pil.

Nu zijn we inmiddels 6 weken verder en nog geen 2e menstruatie. Testen gedaan en die waren negatief.

Meerdere dames die hier last van hebben en is zo een lange cyclus normaal?
 
Net geen mei meer maar ik laat morgen mijn spiraaltje verwijderen omdat wij nog een kindje willen. Ben benieuwd hoe lang het deze keer gaat duren! Ik heb op dit moment een dochter van 11 maanden. Bij haar liet ik implanon verwijderen en 2 weken later bleek het al raak te zijn, dus we wachten af, spannend!
 
Ik ben al wat langer gestopt met de pil, volgens mij al ergens in november 2016. Maar dat kwam omdat ik door de pil heel vlak werd in mijn emoties. Maar sinds afgelopen weekend heeft mijn vriend gezegd dat we ook geen condooms meer zullen gebruiken. Dus ook wij gaan beginnen aan dit spannende avontuur van wachten, hopen en als je pech hebt weer opnieuw beginnen totdat het wel raak is. Hopelijk kunnen we allemaal snel mooi nieuws vertellen

 
Welkom Diana, Maris en Kim
<p style="text-align: left;">Diana, het kan zijn dat je na het stoppen van de pil een zeer onregelmatige cyclus kunt krijgen. Heb je verder ook kwaaltjes of iets dergelijks? Misschien kun je het over 1 week nogmaals testen en als die negatief is en je cyclus toch is uitgebleven dan even contact opnemen met je huisarts. Heb trouwens wel meer vrouwen bij verschillende andere berichten horen zeggen dat ze soms een paar maand een periode hadden toen ze net gestopt waren.</p>
<p style="text-align: left;">Maris en Kim,  heel veel succes ook, hoop dat we snel goed nieuws kunnen meedelen. Zou het voor jou ook de eerste zijn Kim?</p>
<p style="text-align: left;">Groetjes</p>
<p style="text-align: left;"></p>
 
Het is voor mij inderdaad ook de eerste. Zelf heb ik al jaren een kinderwens maar mijn vriend was er nog niet aan toe, te bang voor de verantwoordelijkheden en dat hij niet meer de dingen zou kunnen doen die hij nu wel kan doen. Hij heeft ook vrijwel geen voorbeelden in zijn omgeving. Maar afgelopen weekend gaf hij dan toch aan klaar te zijn ervoor. Maar we hebben wel afgesproken dat het op zijn beloop laten gaan. Ik heb wel een app waarin in alles bij kan houden en ook mijn vruchtbare dagen zichtbaar zijn maar we willen het wel spontaan houden. Dus ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren. Wel vandaag begonnen met het slikken van foliumzuur. En ik vind het echt mega spannend
 
Hallo, ik ben gestop met de pil in februari 2017, paar dagen later werd in ongesteld.. nog van de pil denk ik.. daarna zaten er 5 weken elke keer tussen tot 18 april 2017.. sinds 18 april niet meer ongesteld geweest.. toen ik een test deed, bleek ik niet zwanger te zijn.. heb verder geen kwaaltjes tot nu toe om me zwanger te voelen.. enige idee wat ik zou moeten doen of gewoon zo door gaan?
 
Leuk Kim, fijn dat je vriend er dan nu ook klaar voor is. Ik vind het ook een spannende tijd.  Vrouw eigen denk ik.

Anoniem, in de bgein periode kan menstruatie langer uit blijven. Misschien over een week nog een keer testen en als die negatief is dan kun je even contact opnemen met je huisarts.
 
Hallo allemaal,

Wij zijn beide 27 en gaan voor de eerste.

Mijn spiraal is 22 mei verwijderd na bijna 2 jaar en daarvoor ong. 11 jaar aan de pil geweest.

3 dagen na het verwijderen ong. 3 dagen ongesteld geweest verder niet tijdens het spiraal geen menstruatie gehad.

dus ik ben benieuwd hoe snel het gaat.

voelen jullie je ook anders lekkerder in je vel zonder pil of spiraal?

leuk dit forum zo!
 
Terug
Bovenaan