Gestopt met de pil in mei 2017

Ergens wordt het toch al wel verwacht bij ons. we hebben het koophuis van mijn vriend verkocht, wat echt een prima huis was, omdat het 2 slaapkamers had. We hebben nu samen een nieuw huis gekocht met 4 slaapkamers. Dan krijg je toch al wel verwachtingen van mensen dat je wil gaan voor een gezin. Maar vooralsnog blijft het afwachten hoe lang het duurt. Merk wel dat ik echt een stuk ongeduld ben en veel moeite heb met wachten. Ik ben ooit eerder een tijd gestopt geweest met de pil. Ik was toen vrijgezel en dacht gun mijn lichaam even pauze. Ik had toen echt helemaal geen last van ontpillen.
 
Hallo dames!

Leuk topic dit. Ik ben 26 mei gestopt met de pil, een week voor het einde van de strip. Dit omdat we de week daarop op vakantie gingen, en ik niet ongesteld wou zijn tijdens onze vakantie, en omdat we op onze vakantie wouden proberen zwanger te worden.

Ik ben nu net 29 jaar, en dit zou ons tweede kindje worden. We hebben al een zoontje van bijna 3.

Ik was oorspronkelijk van plan om volgend weekend te testen, want dan zitten er 28 dagen tussen. Ik heb altijd een onregelmatige en korte cyclus (23-25 dagen) gehad, dus dan zou het moeten lukken.

Wel is het zo dat ik al behoorlijke zwangerschapssymptomen heb: hevige buikkrampen, lichtjes misselijk, vermoeidheid. Ik ben dus nu heel benieuwd of het al raak is.

Bij de eerste was het ook direct raak nadat ik gestopt was met de pil.
 
@Charly27 niet heel erg last van het ontpillen.

ik heb het alleen tegen 1 collega verteld verder niemand lijkt me leuk iedereen verassen. :D

ik dacht wel dat ik het zou kunnen loslaten zo van we kijken wel wanneer, geen haast. Maar dat valt tegen ben er ongemerkt veel mee bezig in m'n hoofd. Jullie ook?

Wie weet misschien na volgend weekend testen Spannend!!!
 
Hoi allen!

Wat leuk om jullie verhalen te lezen :)

Mijn vriend (36) en ik (27) zijn deze maand echt 'serieus' begonnen voor ons eerste kindje. Ben in april gestopt met de nuvaring en ben eerst gaan onderzoeken hoe het met mijn cyclus zit! Wat een gedoe eigenlijk he... De nuvaring zou ik overigens nooit aanraden, wat een #*^%# ding! Heb deze daarom ook maar een korte periode gebruikt. Ontpillen was ook vreselijk...enorm bloedverlies, onwijze buikkrampen en rugpijn. Toch heb ik daarna een regelmatige cyclus eraan over gehouden.

Afijn...aan het einde van deze maand zal duidelijk worden of wij geluk hebben en dat het in 1x raak is of niet! Is denk ik te mooi om waar te zijn maar goed :)

Groetjes!





 
Ik ben 1 mei gestopt met de pil. Wij gaan voor ons eerste kindje. Heel spannend allemaal!

Gezien ik een vrij korte cyclus heb (en nu nog wat onregelmatig is) zou ik van de week weer moeten menstrueren, maar heb al een paar dagen een heeeeeele lichte menstruatie. Probeer er nog niet veel van te denken, maar als ik eerlijk ben hoop ik natuurlijk wel dat het raak is!
 
Hoi Mamaatje,

Heel herkenbaar! Ik heb ook een hele korte cyclus (ongeveer 23 dagen), en ik zou deze week ook weer moeten gaan menstrueren. En net als jij heb ik vanaf afgelopen zaterdag een hele lichte menstruatie. Zoals tijdens de eerste of laatste dag van een normale menstruatie zeg maar.

Bij mij is het vandaag ook alweer zo goed als over.

Bij mijn eerste zwangerschap had ik dit ook, dus dit is wel heel herkenbaar voor mij.

Dit zou ons tweede kindje worden. De eerste wordt eind augustus alweer 3 jaar.

Ik voel mij nu ook weer echt zwanger, en mijn man en ik denken dan ook dat het raak is.

Ik had gisteren al getest, maar die was negatief. Nu gaan we even een aantal dagen wachten voor ik opnieuw ga testen, en dan hopen dat mijn HCG hoog genoeg is.

Hopelijk ben jij ook al zwanger!
 
<p style="text-align: left;">Spannend Sharon! Ik voel me nog totaal niet zwanger ofzo, dus ik denk dat dit een nog wat onregelmatige cyclus is. Maar goed, je weet maar nooit!</p>
 
@ Avb89  ik snap precies wat je bedoeld. Ik dacht voor de tijd van het stoppen : ach we zien het wel, komt vanzelf. Nou na de laatste pil menstruatie was het raak qua focus. Veel mee bezig en dingen nalezen. Afgelopen ronde had ik zo veel klachten dat ik er echt mee bezig was en ik denk 3 zwangerschapstesten heb gedaan. Ik hoop dat ik er deze maand iets koeler onder kan blijven. Vooralsnog in elk geval een stuk minder klachten. Moet zeggen dat ik wel blij ben dat ik nu van die pijnlijke borsten en tepels af ben. Als je zwanger bent neem je dat nog wel voor lief, maar als het puur door het ontpillen komt is het een best vervelende bijwerking. Ik ga nu mijn vruchtbare dagen weer in. Dus dat wordt gezellig klussen. Waar in je cyclus ben jij nu?

Spannende tijd SharonOb en mamaatje. Hoop dat we allemaal binnenkort geluk hebben!
 
Terug
Bovenaan