Gevoelig punt

Nou Kiekje,

Ben maar blij dat je in de positie  zit om thuis te  blijven hoor!
Helaas is dat voor de meesten niet vanzelfsprekend gewoon omdat het financieel niet haalbaar is.
Zou het liefste ook meer thuis zijn bij mijn kleine (ga straks 3 dagen werken en de oma's passen op) maar het zit er helaas niet in !

X

Ik ben het met je eens dat je zelf kiest voor kinderen en dat je ze dan niet 5 dagen in de week weg moet brengen. Maar helemaal stoppen met werken is niet voor iedereen weggelegd. Mijn zoontje gaat 1 hele dag per week naar het kdv en 1 middag (van 12 tot 17 uur) naar opa en oma. Ik werk 24 uur. De middag dat hij naar opa en oma gaat werk ik tot 's avonds door maar mijn vriend haalt hem dan om 17 uur op. En verder werk ik op maandag en donderdag avond. Dan is mijn vriend thuis. Ik heb geluk dat ik op de administratie in een hotel werk. Wij zijn dus 24 uur per dag geopend. Dat betekent dat ik mijn werktijden eigenlijk voor een groot deel zelf kan bepalen. Dat is wel prettig.
Mijn zoontje gaat trouwens al naar het kdv sinds hij 6 maanden is, hij is nu 2 jaar. En hij vindt het echt leuk daar. Hij komt zeker geen aandacht tekort. En vanaf januari mag zijn broertje met hem mee!

Liefs Maria
35w2d zwanger van 2e zoontje

Hai hai,

Wij (mijn vriend en ik) zijn geen voorstanders van het kdv, zeker niet voor baby`s.Wij hebben ons zoontje daar ook nooit naar toe gebracht.Door omstandigheden heb ik de eerste 1,5 jaar zelf voor hem gezorgd, toen ik parttime gaan werken en ging hij 1 dag naar mijn ouders en 1 dag naar de ouders van mijn vriend.En de koopavond en zterdag was mijn vriend zelf thuis.(ik werkte in een winkel)Nu ben ik zwanger van de 2de en we hebben besloten dat ik ga thuisblijven.(ik vind het zelf geen luxe positie hoor).We zullen wel wat geld moeten inleveren en wat zuiniger aan  leven.Maar dat is de keuze die gemaakt hebben.
Ik ga over 4 jaar weer parrtime werken als de jongste ook naar school gaat.De tijd met mijn kids nu ze nog klein zijn wil ik voor geen goud missen.

Veel liefs Summy26

Hahaha inderdaad een "leuk" onderwerp.

Ik ben ook absoluut geen voorstander van een kdv tenzij het niet anders kan. Kijk als je een alleenstaande ouder bent, dan heb je geen keus, want ik heb begrepen dat de bijstand nou ook niet echt een vetpot is. Maar als je met z'n tweeen bent is het een ander verhaal vind ik.

Zelf ben ik gestopt met werken omdat ik persee zelf onze zoon wil opvoeden. Kijk wij hebben niet de luxe dat de opa
s en oma's kunnen oppassen omdat de ene zelf nog werken en de andere te ver weg wonen.

Als ik om me heen kijk blijven de meeste vrouwen werke zodat ze hun extraatjes/luxe dingetjes kunnen blijven veroorloven en vinden dat een kind hun carriere niet in de weg mag staan. En kijk daar ben ik het dus niet mee eens. Als je zonodig carriere wil maken, moet je sommige dingen dus gewoon laten. Wij zijn er financieel een salaris op achteruit gegaan, maar dat hebben wij er voor over. Gewoon ff wat economischer shoppen en je komt een eind.

Het feit dat er vrouwen zijn die zo nodig alles willen hebben, en kinderen en een carriere vind ik op zicht nog niet eens zo erg, waar ik me het meeste aan erger is dat ik als bewiste thuisblijf moeder mijzelf constant moet verdedigen waarom ik thuis ben gebleven. Er wordt zo denigrerend naar thuismoeders gekeken door de carriere moeders, dat ik daar bij voorbaat al misselijk van wordt.

Laat lekker iedereen doen wat hij/zij denkt goed is voor hun kinderen. Gelukkig is het verschil ook niet te zien he, kinderen die 5 dgn per week 4 jaar lang worden "opgevoed" door een kdv of door de eigen ouders

Hoi Kiekje,

Ik ben het voor een deel zeker met je eens. Je kind 5 dagen naar een KDV toe brengen vind ik inderdaad niet goed ten zij je natuurlijk alleenstaande moeder bent en je niet anders kan. Mijn zoontje van 2,5 gaat sinds hij 9 maanden is, 1 dag in de week naar de creche. Hij vind het echt geweldig daar! Merk dat hij goede dingen leert. Ze doen hardstikke leuke dingen met o.a. pasen, sinterklaas en gaan 1 keer per jaar op creche reisje. Ik werk zelf 3 dagen. 1 dag past oma op en de andere dag is mijn vriend thuis. Ik denk dat ik een leukere moeder ben doordat ik ook een leuke baan heb. Natuurlijk gaat mijn zoon voor.

Groetjes, Céline

Hoi,hoi,
Hier even een reactie van een aanstaande moeder die wel full time blijft werken en de aanstaande vader ook. Ik vind het nogal kort door de bocht om te zeggen dat je geen kinderen moet willen als je full time werkt en dat je je kind laat verzorgen als je er niet bent. Je kunt niet in iedereen hun portomonee kijken en niet iedereen heeft een topfunctie waarin er zoveel geld binnenkomt dat je maar thuis blijft of part time gaat werken. Moet je dan maar werken tot je er zo goed voor staat dat je onbezorgd een kind kunt krijgen en misschien dan wel zo oud bent dat je ondertussen onvruchtbaar bent?!
Bovendien vind ik er niks mis mee dat mensen ook een carriere willen en hogerop willen komen. Dat neemt echt niks af van hun kwaliteit van ouderschap hoor.
Ik werk al jaren volop en ik heb ook een (stief)zoon van 14 in huis wonen en ik kan je vertellen dat ik na mijn werk alle aandacht voor hem heb en s avonds uitgebreid zijn huiswerk overhoor. Hij is een leuke jongen die geen gekke dingen op zijn hals haalt en komt aan aandacht niks te kort. En de aankomende baby zal ook niets te kort komen ondanks dat ik fulltime werk.
Ik ben echt geen slechtere of betere  moeder dan een ander omdat die thuis is of part time werkt.
Groetjes Guusje

Hoi,

Helemaal thuis zitten kan financieel niet. Maar ik werk in de zorg, en heb het zo kunnen plannen dat ik in de avonduren en weekenden kan werken. Ik werk 1 vaste avond in de week, en 1 weekend in de maand (ook avonden). Daardoor kan ik overdag thuis zijn voor de kinderen (zoon van bijna 3,5 en dochter van 10 weken). En als ik werk is papa thuis. Die kan net zo goed voor ze zorgen als mama kan. Voor mij is het de beste oplossing. Ik kan blijven werken, we zijn geen extra geld kwijt voor oppas en de kinderen worden door ons zelf opgevoed.
Ik vind dat ik het beste van beide werelden heb. Ik kan altijd nog weer meer gaan werken als de kinderen straks naar school gaan.

Groetjes, Kat

hey meis,

joh als je maar doet waar je jezelf het gelukkigst bij voelt, dat is volgens mij het belangrijkste, zowel voor jou, je partner als je kruimel.

ik blijf zelf 4 dgn werken en mijn man ook, kleine gaat 3 dgn naar de creche en wij voelen ons daar prima bij. ik zie het ook niet als de opvoeding door een ander laten doen, dat doen we nog steeds zelf.

de rest van de tijd is voor de kleine, ons 3 en af en toe ook voor ons 2.

volg maar lekker je gevoel, als je thuis wilt blijven moet je dat doen, als je wilt werken en je kindje wordt thuis opgevangen door je man, als je wilt werken in combi met creche, als iedereen maar gelukkig is!

ik heb zelf vroeger op de creche gezeten, terwijl mijn moeder niet werkte, maar ik had de triggers nodig vonden mijn ouders, dat besloten ze toen ze zagen dat ik niet helemaal lekker ging, toen ik op de creche kwam bloeide ik op, dus dat was ook goed.

leef maar lekker volgens jouw hart en handel naar de baby en niet naar DE regels zeg ik altijd maar!

en altijd respect voor anderen houden, niet te snel denken dat een ander het minder doet omdat ie het anders doet (opmerking in het algemeen hoor, niet naar iemand persoonlijk)

iedereen lekker zijn eigen keuze, dat is het gave aan Nederland, en blijkbaar is voor alles wat te zeggen want alle mogelijkheden zijn er nog steeds dus als iets van de opties stom/dom/niet slim zou zijn dan zou die optie wel uitsterven!

veel geluk met de kleine en geniet er maar lekker van!

Terug
Bovenaan