Gewoon een spelletje tussendoor..........

Geen van beiden!!!
Absoluut Samen Bevallen. Deze cursus combineert de ontspannings- en ademhalingsoefeningen van Yoga met de praktische en theoretische info van gym. En doordat je met maximaal 6 stellen bent is het ook nog eens erg persoonlijk en krijg je veel aandacht. Daarbij komt ook nog dat je partner meekomt en dus goed voorbereid wordt op wat komen gaat. Ten slotte was hij er ook bij toen het erin kwam, dus ook bij het er uit komen kan ie nu zijn steentje bijdragen.

Eh: Kindje bij geboorte aanpakken: mama of partner?

Mama!

Die heeft al t werk gedaan
Ben trouwens veel te hebberig om t meteen na de bevalling af te geven!
Weet nog dat mn vriend mn zoontje na de bevalling (nadat ik m had gehad) vast had; ik hield mooi zn handje nog vast!

Wel of geen andere mensen (naast de partner) bij de bevalling?

Wel of geen andere mensen (naast de partner) bij de bevalling?

Geen andere mensen. (de verloskundige en kraamhulp niet mee gerekend dan he) ik moet er niet aan denken dat iedereen zo mn flamoes in kan kijken. Nee hoor, lekker persoonlijk.
We bellen wel gelijk als ons kindje eruit is, maar ik wil eerst samen paar uurtjes genieten voor opa's en oma's langs mogen komen.

ehm.... Kraamzorg de hele dag of je (schoon) moeder? (hoop dat deze vraag niet eerder gesteld is....)

ehm.... Kraamzorg de hele dag of je (schoon) moeder? (hoop dat deze vraag niet eerder gesteld is....)

Liever kraamzorg de hele dag dan mijn schoonmoeder of mijn moeder! Mijn schoonmoeder is hardstikke lief hoor, maar al wat ouder en mijn   moeder hoef ik niet de hele dag om me heen te hebben, die bemoeit zich overal tegen aan, of die laat als ik haar vraag te komen helpen(zoals vlak voor ik uitgerekend was van mij eerste het geval was en ik had gevraagd of ze tijdens en na de kraam wilde helpen) het afweten. Vond ik niet echt leuk, dus ik vraag haar echt niet..

Volgende stelling:

Oudste tijdens kraamverlof naar de creche/opvang of thuis houden?

Groetjes
Maranke

Oudste tijdens kraamverlof naar het kinderdagverblijf!!!

Vooral voor hem vind ik dat het allerbest. Gewoon zijn ritme door laten gaan, er veranderd toch al zo veel! Bovendien vindt hij het geweldig bij "de kindjes", veel leuker dan thuis bij een papa en mama die opeens minder tijd voor hem hebben.
Ook kunnen we dan wat visite plannen als hij er niet is, is de rust weer wat wedergekeerd als hij weer thuis komt. En wie weet een uurtje mee slapen met de kleine, ook best lekker!
volgende:
Ook tijdens de kraamweek: Iedereen is welkom of lekker rustig aan?

iedereen is welkom.

Natuurlijk is iedereen welkom. Maar ik heb wel op het geboorte kaartje laten zetten dat ze vooraf moeten bellen zo kun je zelf inplannen hoeveel bezoek je wanneer wilt. Maar hoor vaak om me heen dat de 1e weken rustig zijn omdat veel mensen je de 1e week nog met rust laten en dat de stroom visite pas wat later op gang komt.

de volgende: ehm pffff er is al zoveel gevraagt

ouders/schoonouders bellen als het begonnen is... of pas bellen als het kindje er is?

ik moet mijn moeder wel bellen want die gaat tijdens de bevalling op onze dochter passen.
En schoonouders bel ik helemaal niet hebben we geen contact mee.

WEL/NIET om de eventuele vorige kraamverzorgster gevraagd?

ga het wel proberen, de kraamhulp die we hadden bij Ben, was echt een lieve, dus we gaan het wel vragen.

volgende wordt wel lastig hoor! :  
betreft kraamkado's afwachten wat je krijgt of een verlanglijstje maken. (evt bij 2e)

Terug
Bovenaan