gezin compleet,wie nog meer?

@ Manda,

Wat fijn dat het beter gaat meid,heerlijk!

Mijn 2 oudste kinderen,2 jongens nemen hun kleding niet over,voor hen koop ik nieuwe,daarna heb ik 5 meiden en zij nemen kleding wel over,schoenen koop ik voor allen nieuwe,de jongens willen niets anders dan nikes,maar het valt me wel op dat ze dan veel minder vaak nieuwe schoenen nodig zijn.
Voor mijn dochter van 3 heb ik laatst in de opruiming een hele nieuwe garderobe aangeschaft,het is een hele dame ,ze "beslist"zelf wat ze mooi vind en aandoet dus dat kan nog heel wat worden.Merk het verschil wel degelijk tussen de jongens en meiden,mijn dochters vinden het heerlijk om nieuwe kleren te krijgen en "klagen"als ze een keertje niets van me krijgen,maar de jongens intereseert het veel minder.
Momenteel  zijn de pieces onderbroeken hier helemaal in,word er soms crazy van hahaha

liefs caro

hey Manda!
wat super dat het beter gaat met je! ben erg benieuwd naar je volgende controle.

wat een weertje vandaag zeg! regen regen regen, de kids waren niet te genieten! en dan heb ik er nog maar 3!!! hihi

waar ik trouwens wel benieuwd naar ben he, waren jullie partners het meteen eens met een 4 ,5e of 9e kindje?
mijn vriend vind een 4e kindje prima! hij zegt gewoon als jij dat graag zou willen dan vind ik het prima.! lekker makkelijk maar zo makkelijk vind ik het niet hoor..
een groot gezin lijkt me ontzettend leuk! echt super gezellig enz. maar ik vind het ook wel weer veel..
hoe hebben jullie het ervaren van 3 naar 4 kindjes?
onze meiden zijn nu bijna 4, bijna 2 en 6 maanden, ik wil echt graag wachten tot in ieder geval de 2e ook bijna naar school gaat... ben anders bang dat ik er niet van kan genieten, dat komt vooral omdat ik na onze 2e alweer vlot zwanger was (6 maanden later) en ik ben meestal enorm moe en ziek van de zwangerschappen..
dus wachten lijkt me een heel goed plan.
en dan vind ik 3 kindjes misschien wel prima!!! (denk het niet hoor! hihi)

dit weekend gaan mijn vriend en ik een kort weekendje weg zonder de meiden (1e keer), naar het vakantiehuisje van mijn schoonouders, kunnen we even bij de familie op bezoek en hebben we even tijd samen.. het liefste nam ik ze mee, maar voor ons 2en wel even lekker samen. er staat een verbouwing voor de deur namelijk een lekkere drukke periode!

liefs Jenny

Hoi Jenny,

Bij mijn oudste 2 zit er net 2 jaar tussen en dat vond ik toen best wel een hele zware periode. Mijn oudste was namelijk erg hyper aktief en ik moest ze altijd goed in de gaten houden. Toen zei ik dus dat ik voor een 3e wilde wachten tot ze allebei op school zaten en daar heb ik nog steeds geen spijt van.
Arianne (de 3e) is een lief rustig meisje dus toen durfde ik een 4e ook wel aan.
Onze oudste is overigens nog heel erg aanwezig en heeft echt een duidelijke aanpak nodig. Dit is trouwens ook op school een probleem. Soms wel erg vermoeiend. Maar ja, ze kan er zelf niets aan doen.

Groetjes,
Els

Hier gaat alles nog steeds oke!
Ik heb het idee dat het bloedverlies minder vaak en minder hevig is dan
2/3 weken terug....
A.s. dinsdag heb ik weer een afspraak in het zkh.

Onze jongste is straks in augustus als ons 5e kindje geboren wordt 18 mnd.
Ze is een erg aanhankelijk kindje, hangt heel de dag aan m'n broek, wil het liefst op de arm gedragen worden....best een handenbindertje dus.
We stimuleren haar nu toch om aan onze hand mee te stappen. Ipv haar steeds op te tillen en bv naar de auto oid te lopen (kost wel veel meer tijd moet ik zeggen)
Maar het stappen vindt ze leuk en dat gaat best goed. Ze staat nu ook steeds langer los, dus de eerste losse stapjes zullen wel snel volgen.
Misschien heeft ze dan wat meer rust.

Kunnen jullie kindjes zich goed 'alleen' vermaken?

Liefs Manda

Hey Manda!

onze oudste kan zich niet goed zelf vermaken! ze word 4 jaar in juli. het is een enorm aanhankelijk meisje en vraagt constant aandacht!

onze 2e meid is erg druk en aanwezig! je kan haar geen seconde uit het oog verliezen! ze klimt je zo op het aanrecht op de tafels enz! ziet nergens gevaar in! ze word in juli 2 jaar,

onze jongste Senna is een beetje de middenweg van de andere 2.
kan zich redelijk vermaken, maar ze mag ook graag over aandacht en dan vooral van dr grootste zus. ze is nu net 5 maanden maar haar eigen willetje is al erg aanwezig!
echte meiden dus!

mochten we toch besluiten om voor nog een kindje te gaan dan hoop ik voor de baby dat het weer een meid is! want 1 jochie met 3 van die zussen lijkt me maar zielig! hihi
straks 4 moeders!

liefs en succes met je buikje!

hey meiden!

hoe gaat ie hier?
ook allemaal aan het genieten van de zon?
heerlijk vind ik het!!! de meiden zijn zooo vrolijk en spelen lekker buiten.
kan niet wachten op de zomer!!

liefs Jenny

Hoi,

Alles goed met jullie?

Lekker weertje vandaag zeg.
Ben nu ff aan t uitrusten nadat ik de benedenverdieping flink heb geweild.
Ja, mooi weer of niet: er moet ook (af en toe) wat gedaan worden he?

In het zkh kunnen ze geen oorzaak vinden voor mijn bloedverlies. Gelukkig is het  vloeien ook inmiddels een stuk minder.

Maar het volgende 'probleem' diende zich afgelopen vrijdag aan: de 20-weken-echo.
Op zich ging het goed.
Maar doordat het kindje zo beweeglijk is, vrij diep ligt en de placenta recht tegen mijn buikwand aan ligt kon de echoscopiste niet alles goed zien.
Dus moet ik (a.s. donderdag) nog eens terug komen voor het gezichtje en het hartje. Toch wel 2 spannende dingen...

Ik hoefde me geen zorgen te maken, maar onbewust denk je er  toch over na...stel nou dat er wat mis is. Ik heb toch bloedverlies...komt het daardoor?
Beetje onzeker nog steeds/alweer dus.

Verder gaat het goed.

Onze jongste van bijna 14 maanden is momenteel een Echt handenbindertje (lees:  benenbindertje) Die hangt dus heeeeeel de dag aan mijn benen. Maar dat is ook weer een periode, dat veranderd ook wel weer.

De vloer is droog. Ik ga nog ff de emmer etc opruimen en dan moet ik gaan werken.

Werken jullie eigenlijk?

Ik plm 18u p w in de zorg.

Groetjes Manda  

Terug
Bovenaan